Hoofdsponsor

1/24 BMW E-30 M3 rally

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.865
BMW E-30 M3 Rally
 

Bijlagen

  • IMG_6005.JPG
    IMG_6005.JPG
    335,2 KB · Weergaven: 0
Nu de Porsche tot een goed einde gekomen is , snel terug aan iets nieuws begonnen voor mij nog altijd een fantastische auto , ik ga deze bouwen met photo edge onderdelen ( moeten vandaag of morgen binnen komen ) en er komen decals bij van Bastos , ik denk dat ze die er niet meer wettelijk mochten bijvoegen , deze versie heeft in Spa gewonnen
Een M3 heeft een 4 cilindermotor van 2300cc en is zo gebouwd dat het tot gemakkelijk een Rally of Race wagen was om te bouwen de motor lag zo goed als overal vrij en had een injectie met guillotine gaskleppen , dat wil zeggen dat de 4 gaskleppen niet kantelde zoals bij een ander systeem maar gewoon naar boven getrokken werden
De carrosserie is een veranderde E-30 body waar het dak achteraan verlengd werd en korter kofferdeksel
Het is een kitje van Beemax ( aoschima ) zeer proper afgewerkt met mooie details en het rare is dat het motordeksel los is maar er zit geen motor in wat ik persoonlijk wel zonde vind
Hier gaan we dus de boxart




het bouwplan zeer eenvoudig maar wel voldoende uitgelegd








een mooie foto in kleur om de plaatsen van decals aan te wijzen






de inhoud van de doos





de decals ik denk dat het wettelijk verboden is om tabaksreclame te maken daarom heb ik de Bastos decals in after market gevonden en besteld




de beglazing



hier het begin alles in de witte primer gezet in afwachting van de witte zero paint




nog een foto van de mooie gedetailleerde onderzijde





en dan nu wachten op mijn levering
Marc
 
Zal weer iets speciaal worden, laat U gaan Marc !
 
Dat is weeral eentje om te volgen.
Wat de motorkap betreft, bij Aoshima is het niet ongebruikelijk dat dezelfde kit in twee of zelfs drie versies verkrijgbaar is ; namelijk met gedetailleerde motor, met mock-up (enkel de bovenkant of zo) en zonder motor ook is de motor dan misschien wel apart te verkrijgen. Pat heeft namelijk een Lambo van hen in haar stash en daar is dat precies hetzelfde systeem (waarbij zij de versie met mock-up heeft), natuurlijk ontdekt men zoiets pas als men weer thuis gekomen is van de winkel.
 
Met wat ik door de jaren gelezen heb hier zullen de grote decals niet van de poes zijn om te monteren en kijk er naar uit want is best wel knap.
 
Verdekke Kulgan ik heb juist de Bastos decals bij besteld omdat die versie ook in Spa gewonnen heeft , machtig filmpje he die kan toch wel efkes met ne auto uit de voeten he de Patrik
Inderdaad de motor bestaat daarstraks ook gevonden alleen de prijs zal bij mij de motorkap wel dicht laten +/- 65€ das een beetje teveel van het goede he
 
Hallo beste bouwers , het is hier op deze topic toch weer een tijdje geleden dat ik nog iets laten horen of laten zien heb , tja de andere BMW Groupe 5 heeft me de hele tijd bezig gehouden , ondertussen zijn mijn bijbestelde decals ( Bastos ) ook aangekomen en ik moet eerlijk zeggen heu schrijven dat de decals tot op de millimeter nauwkeurig zijn een voorbeeldje de bijgeleverde decals van de zijkant hebben een uitsparing voor de deurklinken de rest past overal even goed zelfs de naden waar die grote decals tegeneen koen zie je gewoon niks van en dan de after sales decals de grote bastos decal voor op de zijkant had tussen de letters een klein zwart streepje en ik wist niet voor wat dat diendemaar ik had de rechtse decal links gepresenteerd en dan zag ik wat de bedoeling was , het was voor rechtse zijde en dat streepje was voor de klink die half onder een letter zit , dus aan alles gedacht , hier al een eerste foto







op dit moment ben ik met de rest van de decals bezig , het zal de versie niet zijn zoals op de doos maar een dicht aanleunende versie van Patrick Snijers omdat ik niet allemaal de juiste decals heb b.v. de naam niet ook niet van Colebunders zijn co-piloot en ook enkele reclame decals die ik niet heb maar dat zal niet opvallen
Marc
 
Amai dat is al een prestatie op zich om die decals aan te brengen vind ik.
Als ik bedenk wat en gevecht ik soms ervaar om kleine aan te brengen.
 
Dank u boys
Wel over de decals ze zijn redelijk dik en verschrompelen niet als ze van hun achtergrond als ze eraf zijn , aanbrengen gaat dan ook zeer redelijk maar op voorhand goed vochtig maken met die speciale producten en eens ze op hun plaats zitten warm maken met de föhn dan worden ze week en leggen zich goed om bochten en kanten en als laatste heb ik ooit eens een product gekocht van Ammo dacht ik maar dat is redelijk gevaarlijk spul daar schilder ik de hele decal mee in , en dan komt het de decal word als snot ( sorry voor de uitdrukking ) en mag dan niet meer aangeraakt worden want anders is hij stuk , dit product als het droog legt de decals tot een mooi egaal oppervlak
 
Beste vrienden na weer paar weken van over en weer geloop en werkjes hier en daar en af en toe wat bouwen heb ik toch een paar beelden kunnen nemen
Om te beginnen de achteraf gekochte P.E. is wel van het betere werk alle onderdeeltjes zitten gewoon in hun blaadje maar de deeltjes zitten al op voorhand los gesneden en kleven op een stevige kleeffolie , je hoeft alleen ze van de folie te prutsen



dat waren de bumperhaken die moesten geplooid worden en dan gekleefd



De onderzijde deels klaar gemaakt , alleen zonde dat er ( nog eens ) geen motor in zit



decals verder gekleefd




de bediening van de hydraulische handrem dit is de kooi waar handrem hendel in komt , een hydraulische handrem is niet de gewone handrem die we allemaal kennen van in onze auto , deze word bedient door twee bowdenkabels naar de achterwielen
Hier in dit geval staan er twee kleine rempompjes achter de hendel die dan met twee remleidingen in verbindingen staan met de achterremmen om een betere en krachtigere remkracht te hebben
De kooi is het enige wat overblijft van het geheel de hendel was nogal snel stuk dus heb ik iets moeten scratchen




nu ben ik al twee avonden bezig met de veiligheidsriemen serieus gepruts maar het loonde zich wel







riemen op maat geknipt



eerste riemen klaar







zo dat was het weer voor nu
tot een volgende
 
Echt een prutswerkje.
Marc, vraagje: de foto van de onderzijde van de wagen. Die rode cilinder, da's toch geen brandblusser hé? Maar ook niet voor lachgas op die wagens?
 
Neen Erwin dat is een automatische blusinstallatie en is verplicht met een sproeier in de cockpit en 1 onder de motorkap
Marc
 
Neen Erwin dat is een automatische blusinstallatie en is verplicht met een sproeier in de cockpit en 1 onder de motorkap
Marc
Ah bon, wist niet dat dit verplicht was bij die wagens, Tx.
 
Ja Erwin die veiligheidsnormen zijn niet normaal hoor zelfs de rolkooi heeft normen evenals de riemen
 
Knap werk maar ook prutswerk maar het geeft het model wel een meerwaarde.
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan