Hoofdsponsor

1/24 BMW E-30 M3 rally

Schaal 1/24 - 1/25
Beste vrienden de laatste weken echt nie veel kunnen doen af en toe een uurtje hier en een uurtje daar , de P.E. onderdeeltjes zijn toch energie en tijd rovend
Kijk maar naar het gordelslot van het harnas dat bestaat uit verschillende piepkleine schijfjes die op elkaar gekleefd moeten worden om de dikte van zo een slot te simuleren daar heb ik veel tijd aan versch.... , ik had alle stukjes op een acupunctuurnaald gestoken maar tijdens het kleven zat dan weer die naald mee vast dus moest het met de vrije hand gebeuren wat dan weer veel gevloek achterliet









Zo dat was het dan , nog even en dan vliegen we er terug in he
Even dit nog mijn decals voor de BMW 635 zijn aangekomen uit Oekraïne ik zal ze tonen in het desbetreffende topic
Marc
 
Beste vrienden na weer paar weken van over en weer geloop en werkjes hier en daar en af en toe wat bouwen heb ik toch een paar beelden kunnen nemen
Om te beginnen de achteraf gekochte P.E. is wel van het betere werk alle onderdeeltjes zitten gewoon in hun blaadje maar de deeltjes zitten al op voorhand los gesneden en kleven op een stevige kleeffolie , je hoeft alleen ze van de folie te prutsen



dat waren de bumperhaken die moesten geplooid worden en dan gekleefd



De onderzijde deels klaar gemaakt , alleen zonde dat er ( nog eens ) geen motor in zit



decals verder gekleefd




de bediening van de hydraulische handrem dit is de kooi waar handrem hendel in komt , een hydraulische handrem is niet de gewone handrem die we allemaal kennen van in onze auto , deze word bedient door twee bowdenkabels naar de achterwielen
Hier in dit geval staan er twee kleine rempompjes achter de hendel die dan met twee remleidingen in verbindingen staan met de achterremmen om een betere en krachtigere remkracht te hebben
De kooi is het enige wat overblijft van het geheel de hendel was nogal snel stuk dus heb ik iets moeten scratchen




nu ben ik al twee avonden bezig met de veiligheidsriemen serieus gepruts maar het loonde zich wel







riemen op maat geknipt



eerste riemen klaar







zo dat was het weer voor nu
tot een volgende
Ja die foto-etch en die gordels dat is altijd een gepruts, maar daar ben je dan al vanaf. Mooi model. Willy.
 
voor 1 stoel ben nu bezig met de tweede och al bij al vloeken en tieren en toch prettig vinden he
 
Het is een prutswerkje maar loont zeker de moeite.
Marc S.
 
alst gemakkelijk zou zijn , kon ik zelfs auto's in elkaar krijgen.
Ieder zijn specialiteit he ;)
 
Dit maakt het alleen maar mooier.
 
Ok beste vrienden eindelijk is de cockpit zo goed als af buiten enkele boutjes die ik nog moet bestellen voor de bevestiging van de veiligheidsriemen want zo is het niet correct he

















De hydraulische handrem is volledig in de mist gegaan ik heb iets moeten scratchen en het trekt er redelijk op met de riempjes heb ik toch wat gesukkeld de opgegeven maten op het plan waren toch niet correct maar ik had nog een zakje liggen met riemen de juiste kleur dus ook deze opnieuw gemaakt en aangepast
Zo nu kan ik eindelijk verder met de rest , de boutjes ga ik vandaag bestellen
grt
Marc
 
ik heb zojuist de motor voor deze M3 besteld + de boutjes
 
Die gordels zijn ferme details Marc.
Motor besteld ? Daar kijk ik naar uit!
 
Mooi werk, dat doet me goesting krijgen om ook nog eens een race- of rallywagen te bouwen, maar mijn laatste poging een tweetal jaar geleden (gelukkig geen verslag van begonnen) heeft me daar een beetje een dégôut voor bezorgd... dat was mijn eerste en meteen laatste poging voor een "Belkit"...
 
Is toch wel een echte meerwaarde hoor en die kooi ( hoop dat de term juist is ) ziet er geweldig uit.
 
toch maar weer mooie details, voor mij net echt.
 
ter informatie de linkse riemen zijn terug losgemaakt omdat ik de stoelen los op hun plaats zette maar ik had het verkeerd gedaan omdat ze op een bepaalde daarvoor bestemd punt moesten komen en dus wat meer naar voor vandaar dat ze te kort waren
Maar nu iets anders mijn motor is binnengekomen , ongelooflijk knap en veel kleine onderdeeltjes
kijk maar











ziet er veelbelovend uit , die mannen leveren wel mooi werk hoor
Marc
 
Vraagje
Beste vrienden wat zijn de beste resultaten om resin te lijmen zelf al ondervonden dat sec.lijm niet echt goed hecht
Thanks guys
Marc
 
Ik heb er ook geen ervaring mee Marc (toch niet op kunsthars), maar ik denk dat secondenlijm toch echt de enige optie is. Let wel, je hebt natuurlijk secondelijm en je hebt secondelijm hé.
Zelf ben ik heel erg tevreden over Loctite 401, deze is dun vloeibaar, dus wel voorzichtig zijn ermee. Maar er zijn ongetwijfeld nog veel meer evenwaardige alternatieven.
Epoxy zou in theorie nog beter moeten zijn voor kunsthars (denk ik), maar gezien de afmetingen van de te lijmen oppervlakken is dat dan weer niet zo handelbaar.
 
Thanks Danny , inderdaad de ene sec lijm is de andere niet voor vlakke oppervlakten gebruik ik tegenwoordig sec gel lijm die kan je mooi aanbrengen en vloeit niet weg
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan