Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

Van dik hout zaagt men dunne balken. Om het grote laaddek niet volledig leeg te presenteren maak ik er een " bed " op waarop later een lading kan worden geplaatst. Dit soort constructies wordt veelvuldig toegepast op de Blue Marlin om op de houten balken een schip of een andere grote constructie te kunnen vervoeren. Het hout en ook de middelste gele steunbalken worden hierbij simpelweg op het dek gelast. later als de last is vervoerd wordt het dan weer eraf gehaald met de slijpschijf..Het dek is hierop voorbereid doordat de dekplaten dikker zijn als normaal zodat er prima op kan worden gelast..Ik heb deze balken nagemaakt uit balsa platen welke ik eerst heb gesneden en daarna heb ingekleurd met water gedragen verf.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Tandenstokers genoeg dacht ik zo :laugh:

Nou nog een mini flesje champoepel d'r tegenan, dan kan die de helling af ;)
 
ron probeer ze eens in en badje ( azijn met staalwol ) staalwol een paar dagen laten trekken en dan het hout ff onder dompelen.

dit geeft een verouderings efect aan het hout. mischien is dit wel iets ;)
 
ron probeer ze eens in en badje ( azijn met staalwol ) staalwol een paar dagen laten trekken en dan het hout ff onder dompelen.

dit geeft een verouderings efect aan het hout. mischien is dit wel iets ;)

Bedankt voor deze tip. Alleen als ik eerlijk mag zijn wil ik graag verder en als ik deze balken nu enkele dagen laat liggen ligt het hele project stop.Dit is het laatste onderdeel in de algehele constructie. Het ligt in mijn bedoeling om de balken een tint te geven. Niet per se om ze te verouderen zeg maar. Hoewel dit natuurlijk een erg mooie tip is. Ik wilde na het geven van deze kleur de balken nog na bewerken met grafiet om ze een ietwat gebruikt uiterlijk te geven. Ik wil wel graag deze tip gebruiken gaan in het volgend project uit WWII.

Maar na het voltooien van de Blue Marlin ga ik eerst een ander project tussendoor doen en hierbij ga ik voor even het scheeps gedeelte verlaten. Dit wordt een plastic project waar ik gewoon zin in heb. Daarna start ik het WWII project op. Ik kom hierop uiteraard nog op terug na voltooiing van dit project.

Dus alsnog bedankt voor de tip want deze ga ik wel gebruiken later.
 
De eerste serie dekbalken is gemonteerd. Een flinke klus dat wel maar het is ook de voorlaatste klus dit onderdeel. Dus het is het langzaam aan genieten met een einde al flink in het zicht komende.

De tweede serie balken zijn hier al ingeverfd zoals in het vorige update gedeelte.

attachment.jpg

Ik heb maar geen grafiet gebruikt omdat ik bang was om dit nooit meer uit de kleding te kunnen krijgen..Dus daarom maar zwarte make up van het vrouwtje even geleend. Hoeft ze ja niet te weten :(

attachment.jpg

Met het kwastje lekker erop kliederen. Door het toeval is er geen enkele gelijk zoals het moet.

attachment.jpg

De flinke bielzen zijn gereed voor montage.

attachment.jpg

De eerste serie gemonteerd. Dus nog niet klaar. Om een goede hechting te krijgen altijd de verf eronder verwijderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zijn in het echt dus flinke balken,maar ze moeten ook wel wat kunnen verdragen...

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nu begint het einde echt wel in zicht te komen Ron.
Schitterend werk wat je weer neerzet.

Mark
 
wauw het is weer prachtig he ron het einde is in zicht man schitterend werk geen woorden voor

luc
 
He prachtig, dit soort details maken het model af!!

Ben wel heel benieuwd naar je WWII project, wil je een tipje van de sluier oplichten??

gr Ed
 
He prachtig, dit soort details maken het model af!!

Ben wel heel benieuwd naar je WWII project, wil je een tipje van de sluier oplichten??

gr Ed

Ik ga eerst na het voltooien van de Blue Marlin een plastic project doen waardoor ik tijdelijk ga verhuizen naar de afdeling militaire voertuigen WWII. Ik vond dit komende project een mooi model en kon dit niet weerstaan. Daarna ga ik dan het volgend schip construeren uit WWII. Een handige zoektip voor dit project is Neuswabenland.

Maar zoals geschreven eerst een apart voertuig uit WWII uit plastic.
 
wordt het de U-530 of de U-977, beiden waren onderweg met super geheime onderdelen van een 'vliegende schotel' van Hamburg naar Antarctica, zou me niet verbazen gezien je ervaring met subs :)

grtz Ed
 
wordt het de U-530 of de U-977, beiden waren onderweg met super geheime onderdelen van een 'vliegende schotel' van Hamburg naar Antarctica, zou me niet verbazen gezien je ervaring met subs :)

grtz Ed

Nee het wordt een schip dat wel. Alleen dit project wordt bij de start volledig beschreven. Ik heb het intro verhaal klaar. Ik vind het spannend om tegen die tijd het verhaal neer te schrijven.Ik wil het nu nog niet openbaren anders heb ik het verhaal voor niets geschreven.

Het duurt ook nog wel even want eerst moet de Blue Marlin klaar zijn en zijn afgewerkt en daarna komt er eerst een plastic project en daarna pas het " Neuswabenland " project. Ik denk dat het toch nog wel wat duurt voor dat ik ermee start. Geeft mij ook nog de kans om het meer uit te spitten want er is niet veel over bekend gemaakt. Dus nog wel twee maandjes geduld denk ik wel. Ligt aan de vorderingen van het huidig en het volgend project.
 
ron ik moet je het niet meer te zegen dat je super prachtig werk hebt neer gezet .ik zit al op de eerste rij voor je volgende uit daging .
gr dirk d
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan