Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

dat heb je weer prachtig gedaan ron je moet er maar op komen dat van de spuiten
 
Dank jullie. Ze hadden toevallig het juiste formaat ervoor. Nu op naar de duikers silo. En daarna het voordek.
 
Het volgend project wordt een WWII schip welke ik volledig ga scratchen en dus ook zonder beschikbare tekeningen. is ook niet anders want het was/is altijd een geheim project geweest van de Nazi`s. Ook een eenmalig schip waar geen tweede van was/is. Daar ligt voor mij de uitdaging want ik heb zeer weinig referentie materiaal op een paar foto`s na. Ik moet in dit project al mijn ervaringen inzetten. De grootste moeilijkheidsgraad is de rompvorm omdat deze niet bekend is. Geeft ook niet want ze is toch niet in het huidig klimaat op de wateren te bezien. Dus een afwijking maakt het alleen maar meer sinister en mysterieus. Lijkt mij erg spannend om te gaan doen. Ik heb wel een mooie en uitgebreide info bij de introduktie dat wel...

Zie dit project als een uiterst dodelijk en vooral geheimzinnig " ding " in de trend van " Philadelphia experiment " en/of " Die Glocke oftewel erg creepy...
 
De twee winches voor de ankers zijn inmiddels gemonteerd.

Een knoop plus een kunststof ringetje en twee metalen knopen van een spijkerbroek zijn nodig voor de ketting van het anker.

attachment.jpg

attachment.jpg

Drie knopen zijn nodig voor het lier gedeelte voor de touwen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Aan de achterzijde van de winches moet de ketting in de kluis kunnen verdwijnen.

attachment.jpg

Aan de voorzijde moeten de kettingen uiteraard naar het anker kunnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

De ketting heb ik later uiteraard met drybrush zwart gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze stap alweer gereed...

attachment.jpg
 
mooie vorderingen, ron

blijft boeiend om te volgen
 
zoals we gewoon zijn van ron .
gr dirk d
 
Heb je weer mooi gedaan Ron. Alles ziet er zeer realistisch uit. Je zou nooit aan knopen denken als je het zo ziet...
Benieuwd naar wat je nog allemaal uit de mouw gaat schudden ?

Mark
 
dat kan je niet voorstellen wat hij nog gaat boven halen waar je niet zou aan denken
 
Nog enkele details op het voordek en dan de twee reddingsboten nog. Daarna nog details op het laaddek en dan is het project klaar.

Bedankt jongens voor jullie complimenten.
 
Inmiddels is het voordek voorzien van details. Door deze stap komt het einde in dit project wel steeds dichterbij. Er zijn nog wel klussen te doen maar het grote geheel is nu achter de rug.

De voorste mast heb ik met een sjabloon gemaakt. Een deel en de rest monteren op het dek.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Mijn sparebox is voor de helft genuttigd door dit project.

attachment.jpg

Gelukkig heb ik nog wel wat achter de hand.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
machtig , prachtig. Die mast is een heuse paal.
Nu nog een kruiwagen hout over het dek kieperen zeker? :) zal wel niet zo eenvoudig zijn vermoed ik.
zet hem op voor de eind sprint die er aan komt
vgr
Marc
 
er zijn weer geen woorden voor he op naar het einde echt proficiat
 
Inderdaad zal het aanbrengen van het houtwerk wel nog de nodige inspanning vergen. Maar dat geeft niet. Het dek en nog de twee reddingsvlotten plus de standaard en dan is het project gereed. Alleen jammer dat ik nu mijn eigen foto`s niet meer kan zien.mmmmm.
 
wij zien ze wel ron .
jij kan tenminste naar je echt schip kijken

maar prachtig wat je doet hoor
 
Kan het ergens dan aan liggen dat ik nu ineens mijn eigen plaatjes niet meer kan zien?. Ik kan ze wel zien in het album maar niet in dit topic!.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan