Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Ssst Leysend... niet te luid... altijd leuk leren natuurlijk op een forum...
Voor je aan het primeren gaat, neem nog even de filler rondom waar de schroeven de romp verlaten. er mag wel iets van naad zijn, deze worden erop gelast, maar geen kraters zoals nu. De lasnaden daar kan je eventueel maken met streched sprue (een recht stuk sprue nemen, opwarmen boven een vlam tot ie zacht wordt (je gaat zen dat de kunststof gaat beginnen blinken en zwellen op dat moment) even laten koelen tot het mat wordt en dan trekken. Zo krijg je een fijne draad, die kan je grbuiken om lasnaden te maken. Het kan gelijmd worden met tamiya ultra thin cement, wat weinig sporen nalaat op dunne/kleine stukjes.
Voor de scheepsromp zou ik spuitbussen gebruiken.
Grijze primer, dan de bovenzijde van de scheepsromp en dan het deel vanaf de waterlijn waarvoor bv. Tamiya Hull Red een goede optie is. Heb dit gedaan op de PT109 en ben er heel tevreden over. Wel altijd goed laten uitdrogen natuurlijk.
Ik wou al net hetzelfde gaan zeggen als Silenoz. In feite mogen die naden niet meer te zien zijn, want het is doorlopende beplating. De verf is er in het bad wel goed afgekomen. Is de schade aan het roer hier ook een gevolg van? Om dit te repareren, best een nieuw gat boren en ook eentje in het roervlak, zodat je er een pin kan insteken.
Filler is plamuur, stretched sprue is uitgerokken gietraam tot fijne draadjes.
[video]https://m.youtube.com/watch?v=pw0fv6Ot7eQ&t=57s[/url]