Hoofdsponsor

1/72 B-17 F Flying Fortress "Memphis Belle".

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 16/03/2025.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Het was van in het begin al een hele uitdaging die oudere kit.
Maar gaat goed komen u kennende.

Oudere kits als deze vragen meestal iets meer werk. Bij het aan mekaar zetten van rompdelen is het lijmvlak soms iets te dun (dikte van de plastiek van de romphelft) waardoor deze in een latere fase soms terug los komen. Dit kan je vermijden door kleine strookjes plasticard aan de rand te kleven zodat het lijmvlak groter en stabieler wordt (zie foto).
Wat het verlies van het effect preshading betreft. Als je met een airbrush werkt i.p.v. spuitbus kan je de verf verdunnen wat meer mogelijkheden geeft om onderliggende tinten vast te houden.
Het blijft hoe dan ook een oude bouwdoos met al zijn imperfecties. Succes verder.

20180505_203231.jpg

Update en geen goede.
Jullie hebben al ondervonden dat ik het de laatste tijd moeilijk heb bij het uitvoeren van enkele projecten. Na het plotse overlijden van Graeme vielen deze bijna allemaal stil, geen goesting of concentratie meer, lastig om er mijn hoofd bij te houden.
Maar ik wil nog altijd bouwen en bouwwerken tot een goed einde brengen.

Om die reden heb ik besloten om enkele lopende projecten opnieuw "on hold" te plaatsen en zo een iets meer vrije werktafel te bekomen.
Mij niet meer moeten bekommeren om deze projecten zal mij hopelijk ook wat meer klaarheid brengen in mijn hoofd.

Deze B-17 is één van deze projecten.
Gestart door een eerste bouwer en later bij mij beland waar deze een "shelf queen" werd, gebouwd werd en dus nu opnieuw terug naar het stadium "shelf queen"; zij het in een iets verder gevorderd stadium. Het zal er hopelijk nog eens van komen om deze verder af te werken maar voorlopig dus terug de doos in.

Ik ga mij in de toekomst ook niets meer aantrekken van wedstrijd- of clubprojecten; ik ga bouwen waar ik zelf zin in heb.

Om die redenen doe ik al lang geen groepsbouwen meer. Gewoon bouwen waar je op dat moment het meest inspiratie voor hebt.

Het overnemen en verder afwerken van modellen is goed maar heeft een heel andere insteek.
Maken waar je zin in hebt geeft een heel ander opzet.
Ga voor uwe stock staan en laat de inspiratie zijn werk doen.
En neem waar je gewoon goesting in heeft.

Jullie hebben al ondervonden dat ik het de laatste tijd moeilijk heb bij het uitvoeren van enkele projecten. Na het plotse overlijden van Graeme vielen deze bijna allemaal stil, geen goesting of concentratie meer, lastig om er mijn hoofd bij te houden.
Maar ik wil nog altijd bouwen en bouwwerken tot een goed einde brengen.

De laatste tijd heb ik dit probleem ook wel. Ik geraak maar niet aan het einde van een model, onderweg verlies ik op de één of andere manier de interesse en dan zie ik weer een nieuw project opdoemen dat op de stashplank ligt..................Zo heb ik nu wel een paar projecten lopen. Maar ok, das best wel prima, zolang de andere projecten op den duur ook af geraken. Tijd brengt raad zeg ik altijd en dat geld voor de meesten van ons.

Ik ga mij in de toekomst ook niets meer aantrekken van wedstrijd- of clubprojecten; ik ga bouwen waar ik zelf zin in heb.
Groepsbouw of clubprojecten, daar heb ik nooit aan meegedaan, gewoon omdat ik binnen de bepaalde tijdspanne niet kan afwerken. Wedstrijden daar doe ik al lang niet meer aan mee omdat ik gewoon het nut er niet van inzie.

MVG

Danny

Je bent niet alleen Erwin, ook ik geraak momenteel niet verder aan (gestarte) projecten, hoewel er enkele bijna zijn afgewerkt.
Bij mij is het door stress omwille van mijn gezondheid, en hoewel ik al lang thuis zit, het lukt mij niet om de goesting te krijgen om verder te werken...
Zoals Danny schrijft, tijd brengt raad, dus ik wacht het liever af dan te forceren.
Het komt hopelijk wel terug als ik eindelijk de uitslag zal krijgen na een jaar PRRT therapie???

Ik ben nu op het gemak bezig met een paar projecten voor onze clubbouw met thema "Koreaanse oorlog" maar heb voorlopig nog geen verslagen gestart, misschien als de bouw (oob) af is en de spuitwerken kunnen starten. Maar is nu en dan eens een avond, ofwel een half uurtje na de werken thuis of als de kleine is gaan slapen. Is nu ook maar sinds een paar weken dat er weer een beetje tijd en goesting is daarvoor eigenlijk. Gelukkig is het mijn vriendin die af en toe eens zegt: bouw eens een avond...

Terug
Bovenaan