Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Luc,

De zeilen van dit soort schepen zijn van katoen. Dat betekend dat ze kunnen rotten als je ze opgereefd laat hangen tot de volgende seizoen. Dat kun je vaak zien aan het weer zoals wij dat noemen. Die bruine/zwarte plekjes in het katoen. Je kent ze wel.

Ook is het zo dat zo'n schip meerdere zeilen heeft op een bepaalde ra. Voor elke soort windtype kan je wel iets bedenken. Dat was vroeger al zo. Kwestie van zo efficiënt mogelijk zeilen. Dus deze werden vaak in en uitgehaald. Dat is voor de bemanning gewoon routine.

Als zo'n schip in dok ligt. Dan komt er onderhoud aan het schip. Eens in de zoveel jaar zelfs groot onderhoud en dan dus in het droogdok. Vandaar uit word dan het onderwaterschip meegenomen. Nu bij het gewoon onderhoud kun je denken aan onderhoud aan staandwand ra's stengen etc. Maar zeker ook de zeilen. Deze worden gekontroleerd op slijtage etc. Delen kunnen vervangen worden maar ook gehele zeilen.

Ik hoop dat je iets mee kunt.
 
Zeer leerzame info Rik, is nuttig voor iedere zeilschip bouwer. En bedankt Luc voor de complimenten.
 
@ Luc,

De zeilen van dit soort schepen zijn van katoen. Dat betekend dat ze kunnen rotten als je ze opgereefd laat hangen tot de volgende seizoen. Dat kun je vaak zien aan het weer zoals wij dat noemen. Die bruine/zwarte plekjes in het katoen. Je kent ze wel.

Ook is het zo dat zo'n schip meerdere zeilen heeft op een bepaalde ra. Voor elke soort windtype kan je wel iets bedenken. Dat was vroeger al zo. Kwestie van zo efficiënt mogelijk zeilen. Dus deze werden vaak in en uitgehaald. Dat is voor de bemanning gewoon routine.

Als zo'n schip in dok ligt. Dan komt er onderhoud aan het schip. Eens in de zoveel jaar zelfs groot onderhoud en dan dus in het droogdok. Vandaar uit word dan het onderwaterschip meegenomen. Nu bij het gewoon onderhoud kun je denken aan onderhoud aan staandwand ra's stengen etc. Maar zeker ook de zeilen. Deze worden gekontroleerd op slijtage etc. Delen kunnen vervangen worden maar ook gehele zeilen.

Ik hoop dat je iets mee kunt.

Bedankt Rik!
Weeral iets bijgeleerd!
In dit opzicht is het inderdaad beter de zeilen weg te laten.

Luc
 
update 29-05-2009


Voila, hier dan een close up van de gangway.
1_IMG_2689.jpg

Dan hier een foto met de 2 ganway's gemonteerd en de volgende foto's zie je dus de Amerigo Vespucci die al zijn plaats in de living heeft gekregen, nu nog de sloepjes afwerken en dan vlug werk maken van een vitrinne kast.
1_IMG_2688.jpg


1_IMG_2683.jpg


1_IMG_2687.jpg


1_IMG_2685.jpg


1_IMG_2684.jpg

Hij staat hier mooi.

De volgende update's zullen dus de sloepjes worden, en de montage aan boord van het schip.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig.
Als ik dit zie krijg ik schrik om de mijne af te werken.
Kan nooit dit niveau benaderen.

Erik.
 
Bedankt,
Ik zou wel eens foto's willen zien van uw Vespucci Erik
Waar is deze te volgen? En jawel jij kan zeker dit niveau behalen en beter, dit is mijn eerste schip, jij hebt meer ervaring, ben er zeker van dat het zeker even mooi zal zijn.
 
een mooi schip

ik word jaloers als ik het zie

hopelijk kan ik op een dag zulke kunde evenaren

grtz

huge
 
Zo, Dirk......

Hoe voelt dit nu, zo als het einde nadert. Bij mij voelde het bij zo'n groots project altijd vreugde maar zeker ook als een stukje verdriet. Dat verdriet omdat het dan is afgelopen. En vreugde dat het juist is voltooid en natuurlijk het begin van een nieuw project. ;)
 
een echt juweeltje dirk hier mag je zeker trots op zijn. en ze staat daar heel mooi te blinken.
 
Zo, Dirk......

Hoe voelt dit nu, zo als het einde nadert. Bij mij voelde het bij zo'n groots project altijd vreugde maar zeker ook als een stukje verdriet. Dat verdriet omdat het dan is afgelopen. En vreugde dat het juist is voltooid en natuurlijk het begin van een nieuw project. ;)

Ik voel me inderdaad goed en prettig inderdaad, na 2 jaar stukken verzamelen en het tot een goed einde brengen doet verdomd deugd inderdaad, en verdriet, neen, dat niet, nu kan ik zoals je zegt aan men ander projecten verder doen, zoals de Bounty en de Vliegtuigen die ik liggen heb, ook de Yamato die tegen die tijd binnen zal zijn, allee alle stukken zullen dan binnen zijn om er aan te beginnen.


een echt juweeltje dirk hier mag je zeker trots op zijn. en ze staat daar heel mooi te blinken.

Ja he staat daar mooi inderdaad, en bedankt voor de complimenten.

Zo nog beetje verder doen met de sloepjes
 
Na een hele tijd hier niet meer geweest te zijn en de rest nog eens bekeken te hebben is het een pracht van een schip geworden!
 
Bedankt,
Ik zou wel eens foto's willen zien van uw Vespucci Erik
Waar is deze te volgen?

Momenteel is er nergens een verslag van.
De bouw ligt stil.
De spanten zijn volledig geplaatst en het eerste dek is afgewerkt.
Wanneer ik verder ga met dit project open ik natuurlijk een topic op dit forum. (waar anders :D )
Maar dat zal pas in het najaar zijn, als mijn garage is omgetoverd in een hobbyruimte.

Erik.
 
Oh my holy buttons ! Ik dacht bij mezelf, laat ik de botenjongens eens even een bezoekje brengen, wat een slag apart zeg ! En dat bedoel ik superpositief, dit wat ik hier zie is pure kunst. Ik kan dan ook niet anders dan met verbazing dit topic blijven aanstaren van bewondering.

Slim ook om hem voor een spiegel te zetten, heb je er ineens twee !

GUnit.
 
Zo'n kunstwerk in de huiskamer, da's altijd iets om een hele dag naar te kijken,..........maar er is ander werk ook hoor, in de ménage.
Nu zo vlug mogelijk een glazen kastje en vrouw kan op haar gemak stoffen.
Applaus, mooi Dirk... en nu de "Bounty", geloof ik?

Groetjes
Ward
 
Wat een pracht van een dame is toch geworden, hé?
En op die kast staat ze formidabel.

Maar mag ik toch één klein puntje van kritiek geven, Dirk? 't Is eerder muggenziften hoor, maar de vlaggen zou ik een beetje plooien en 'in model brengen'.
Het geheel zal daardoor veel natuurlijker overkomen. ;)

Voor de rest niets dan lof, lof, lof, lof, lof, lof, lof... ... ... ... ApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplaus




Droop
 
Ze ziet er fantastisch mooi uit Dirk, en voor die spiegel staat ze heel goed. Ook de staander is heel erg mooi.

Prachtig werk ApplausApplausApplausApplausApplausApplaus

Groeten, Pascal
 
Dat ziet er prachtig uit Dirk, ApplausApplausApplaus ben er zelf nog niet toe gekomen een statisch model te maken maar begint wel te kriebelen :D
 
dirk
daar staat ze dan in haar volle pracht,
een kathedraal van de zee,
man,ik heb het al gezegt waneer ge bij my thuis was,een pracht model wat ge hebt gebouwd
myn respect,ApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplaus
groetjes,ronny
 
Formidabel Dirk!
Een pronkstuk om "u" tegen te zeggen!!!
Echt: nen dikke proficiat!

Luc
 
na de amerigo vespucci in de levende lijve te hebben mogen aanschouwen buig ik het hoofd uit rescpect


ik zit om de juiste plaats (site) omringt door speciale tisten;)

en zoals ze in wetteren zeggen chapeauApplaus

grtz

huge
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan