Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan het aan de touwtjes liggen dirk?

Naar voren toe is de mast bovenaan met 3 touwen aangespannen, als deze iets te strak zijn kan de mast daardoor gemakkelijk ietjes naar voren worden getrokken. De touwen die naar achter gaan vertrekken lager en dus is daar het hefboom effect minder groot.

Met de tijd als de touwtjes een beetje uitrekken komt de mast misschien wel recht ;)
 
Kan het aan de touwtjes liggen dirk?

Naar voren toe is de mast bovenaan met 3 touwen aangespannen, als deze iets te strak zijn kan de mast daardoor gemakkelijk ietjes naar voren worden getrokken. De touwen die naar achter gaan vertrekken lager en dus is daar het hefboom effect minder groot.

Met de tijd als de touwtjes een beetje uitrekken komt de mast misschien wel recht ;)

Het zal niet aan de touwtjes liggen hoor, het bovenste stuk van de mast staat echt wel een beetje voorover gebogen, maar kan hem niet meer los maken, zal zo moeten blijven, het valt al bij al nog mee.
 
update 21-05-2009

Voila, terug een kleine update van de werkjes waar ik aan bezig ben.
De eerste foto zijn de Davids die ik op achterschip heb gemonteerd en die ik jullie wilde laten zien met een foto ven het geheel.

1_IMG_2612.jpg

Dan nog een paar foto's van de ra's die ik heb bevestigd.
1_IMG_2614.jpg


1_IMG_2615.jpg
Hier zie je dus de Ra's op hun plaats, maar nu komt het, alle lijnen of touwen die nu nog moeten geplaatst worden staan in feite zeer onduidelijk aangegeven in de BB, ik ga een beetje zoek werk verichten op het net om te zien waar welke lijn nu komt, wat een werk zal dit nog worden.

1_IMG_2613.jpg

Hier ben ik bezig met de korvijnagels aan het schilderen met smoke, normaal vraagt de BB om ze zo in messing kleur te bevestigen, maar deze waren van hout, dus toch een houtkleur proberen te geven.
1_IMG_2617.jpg

Dan een close up van de korvijnagels die een eerste schilder beurt hebben gekregen.
1_IMG_2619.jpg

Volgende werk is een 2de laag geven aan de korvijnagels, proberen de touwen tuigage verder te bevestigen + de ra's van de bezaansmast monteren, ook zal ik de gangway maken en bevestigen alsook de Radar.

Tot zover deze update
 
Laatst bewerkt:
Goh Dirk man :O:O,

Wat is het toch een prachtstuk dat ge aan het bouwen zijt. Ze ziet er fantastisch mooi uit ApplausApplausApplaus

Groeten, Pascal
 
8) ja dirk daar word een mens wel ff stilletjes van hoor :D

ik kan er niet genoeg van krijgen om naar je foto s te komen kijken ik vind het zo indrukwekkend . doe dus maar rustig voort en vergeet niet / veel foto s te trekken :D
 
Effe een kleine pauze in lassen nu, ik kijk scheel op die touwtjes, wat een werk, maar toch, bij ieder touwtje de je tot een goed succes hebt geplaatst is het weer een mooier uitzicht, foto's volgen morgen hopelijk.
 
Hoi Dirk,

Telkens ik hier binnenwaai sta ik versteld van de schoonheid van dit model.
Ze is nu zienderogen door de bouw- en schilderwerken echt ten goede aan het veranderen.

Een opmerking geven kan ik hier dus niet en daarom vind ik dat een klein applausje hier wel op z'n plaats is:

ApplausApplausApplausApplausApplaus



Keep up the good work, maatje!!




Droop
 
Hoi Dirk,

Telkens ik hier binnenwaai sta ik versteld van de schoonheid van dit model.
Ze is nu zienderogen door de bouw- en schilderwerken echt ten goede aan het veranderen.

Een opmerking geven kan ik hier dus niet en daarom vind ik dat een klein applausje hier wel op z'n plaats is:

ApplausApplausApplausApplausApplaus



Keep up the good work, maatje!!




Droop

Bedankt voor de lovende woorden Droop, we zullen blijven ons best doen om het tot een mooi einde te brengen, het einde is in zicht, de 3de juni vertrek ik terug naar Taiwan en ik zou graag hebben dat hij pronkt in men living tegen die tijd, dus nog effe doorbijten en klaar is kees, vandaag ook nog men laatste deel van Deagostini ontvangen alsook deel 68 - 69 van de 90 van een van de volgende projecten de Yamato.
 
Zo,je bent veel weg voor je werk.Nog even en je gaat alweer terug naar taiwan.
Is wel spannend werk,althans lijkt mij zo.

In ieder geval jouwn project herbergt enorm veel details,ligt het nu aan mij of is jouwn project voorzien van extra veel details?.Zoveel zie ik tenminste nooit op andere projecten van dit niveau.

Ron.
 
Zo,je bent veel weg voor je werk.Nog even en je gaat alweer terug naar taiwan.
Is wel spannend werk,althans lijkt mij zo.

In ieder geval jouwn project herbergt enorm veel details,ligt het nu aan mij of is jouwn project voorzien van extra veel details?.Zoveel zie ik tenminste nooit op andere projecten van dit niveau.

Ron.

Ja ik ben altijd voor 6 weekjes weg op zee, en dan terug 6 weekjes thuis, dus lekker veel tijd om te bouwen, al heb ik de eerste week als ik terug thuis ben niet zo veel zin.

En wat het detail betreft, ik denk dat dit schip zeer mooi is qua detail, en ook zeer zeker door Deagostini die er veel detail heeft in gestoken, doch heb ik zelf ook wel het een en ander veranderd dat het project of schip meer doet overeen komen met het echte schip in zijn oorspronkelijke staat.

Bedankt voor de reactie
 
update 23-05-2009

zo terug een kleine update gedaan, hier volgen de foto's en een beetje uitleg.

Hier ben ik begonnen met het maken van de gangway, je ziet de onderdelen liggen die ik nodig heb, eerst de houten platformen om op te stappen en over te gaan naar een volgend gedeelte van de gagway.
Aan de onderkant heb ik 2 oogjes gemonteerd om zo de gangway te bevestigen aan het opgangpunt aan de romp van het schip.
Dan zie je aan het rechtse plaatje een stukje messing zitten, ik heb een gaatje geboord en er ook een stukje messing in gestoken, dit heb ik gedaan om dan ook een gaatje te boren in de romp en zo zal het geheel beter en steviger op zijn plaats blijven zitten, er komt ook nog aan de bovenkant een een soort overkapping in messing en leuninkjes.
2_IMG_2620.jpg

Hier dus het geheel in elkaar gelijmd en de steunen waar de leuningen doorkomen ook al gemonteerd op de houten platvormen.
1_IMG_2624.jpg

Dan de platvormen in een bordeaux achtige kleur geschilderd.
1_IMG_2626.jpg

Dan zie je hier de tuigage van de bezaanmast, dus waar het bezaan zeil gemonteerd word, ik zal er proberen de benaming van de touwen bij te geven.
1_IMG_2627.jpg
Op de 2 foto's kun je de touwen zien, de bezaanschoot, begijnbras, piekeval en de vlaggenval zijn gemonteerd, is wel een zeer zenuwslopend werkje, je haperd met je handen en armen hier en daar aan en ik heb al een keer of 3 een paar onderdelen opnieuw mogen vast lijmen door te haperen aan deze door de tuigage te monteren, af en toe moet je eens rust nemen of je zou je project door het raam gooien, dus als men aan de tuigage begint moet men dit in alle rust doen, de mensen die hier ervaring in hebben zullen dit beamen denk ik.

1_IMG_2628.jpg

Dan op de onderste foto ben ik ook al begonnen met het monteren van de laatste Ra's op de Fokkemast.
1_IMG_2629.jpg


Zo tot zover deze update.
 
Laatst bewerkt:
dirk,
als ge uw schip door het raam gooi,
zet er dan maar genoeg kracht achter dat ze tot bij mij geraakt. ha,ha
ik kan het gerust voorstellen,dat ge na een tyd turelut
op de touwen zie
maar het is toch verdomme een mooi schip hoor maatje
groetjes,ronny
 
Wederom een puik stukje werk Dirk.
Je bouwt sneller dan ik het kan bijlezen :laugh:
 
Zo dat ziet er goed uit man. Ik zal alleen de volgende keer wel ervoor zorgen dat je de trap uit onderdelen gaan maken. Dan is het echt mooier. Dus twee trap steilen en er tussenin de treden voor de trap. Zoals in het echt dus. Hoe, zal ik je dan ter zijne tijd wel uitleggen. Dat is echt gemakkelijker dan je denkt hoor. Kwestie van eens doen. :laugh:
 
Zo dat ziet er goed uit man. Ik zal alleen de volgende keer wel ervoor zorgen dat je de trap uit onderdelen gaan maken. Dan is het echt mooier. Dus twee trap steilen en er tussenin de treden voor de trap. Zoals in het echt dus. Hoe, zal ik je dan ter zijne tijd wel uitleggen. Dat is echt gemakkelijker dan je denkt hoor. Kwestie van eens doen. :laugh:


Beste Rik,

Je maakt mij wel echt nieuwsgierig!

Luc
 
update 25-05-2009

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoor Rik ;)

update 25-05-2009


Zo, dan nog een update van de Ra's op de Fokkemast
2_IMG_2662.jpg

Een overzicht foto van de Hoofdmast en de Fokkemast met Ra's.
1_IMG_2664.jpg


1_IMG_2663.jpg


Volgende update zal dan dus de Ra's op de bezaanmast zijn en een paar touwen ook.
 
Laatst bewerkt:
Kwijl... kwijl... kwijl... kwijl... ... ...
3.gif
3.gif







Droop
 
:laugh: DIRK MET AL DAT TOUW GERAAK IK DE WEG EEN BEETJE KWIJT IN JE WEB. mischien een pijltje bij de touwen die je gedaan hebt zou voor mij al een grote hulp zijn en kan ik ook beter volgen. als het mogelijk is en je tijt er in wil steken 8) ik blijf het indrukwekkend vinden
 
:laugh: DIRK MET AL DAT TOUW GERAAK IK DE WEG EEN BEETJE KWIJT IN JE WEB. mischien een pijltje bij de touwen die je gedaan hebt zou voor mij al een grote hulp zijn en kan ik ook beter volgen. als het mogelijk is en je tijt er in wil steken 8) ik blijf het indrukwekkend vinden


Ok amazone, ik zal zien wat ik kan doen met de pijltjes, het zijn er wel erg veel hoor hehe :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan