Hoofdsponsor

1/24 GRB: Alfa Romeo Alfetta

Schaal 1/24 - 1/25
STARTMOMENT:
04-12-2022, 12:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
08-01-2023, 12:00u.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.302
IK moest een bestelling plaatsen en daar hadden ze deze Alfa in de aanbieding dus mee besteld en kan ik ook aan deze groepsbouw meedoen. De kit (en de rest) is nog niet geleverd.

164331D-222_Alfa_Romeo_Alfetta.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat is dan een van mijn favoriete GP-wagens. Ik heb deze ook in het echt en van dichtbij mogen aanschouwen, nu de eigenaar (wijlen) Peter Giddings deze als verrassing in petto had voor Retromobile Parijs. Ik was daar eigenlijk om met hem te spreken over de Delage, maar deze Alfetta kwam natuurlijk ook aan bod. De uren zijn nog nooit zo snel voorbij gegaan als toen; goede herinneringen aan deze uiterst vriendelijke man en deze uiterst wonderschone (en blijkbaar prachtig klinkende) racewagen.

Geweldig. O ja, ik ga deze volgen :D
 
Ik ben wel benieuwd wat ik er van kan maken nadat ik foto van de inhoud van de kit heb gezien maar komt goed denk ik :unsuree: :oops::ROFLMAO:
 
Ik zie in de instructies (hier) dat er niet heel veel onderdelen in zitten. Maar ja... zo'n auto bestaat ook niet uit heel veel onderdelen, moet je maar denken he. Komt vast goed in jouw capabele handen.
 
ik ook dat waren nog eens sportwagens he
succes
 
Ik zet er ook mijn stoeltje bij als die aankomt.
 
Benieuwd naar deze kit , nooit van het merk gehoord. Veel plezier en succes gewenst.


Greetzzzz Modest.
 
IK moest een bestelling plaatsen en daar hadden ze deze Alfa in de aanbieding dus mee besteld en kan ik ook aan deze groepsbouw meedoen. De kit (en de rest) is nog niet geleverd.

Bekijk bijlage 429604
Ik heb jaren geleden uit die serie nog eens een Lotus Eleven gebouwd. Was een zeer simpel model. Voor de wielspaken was er een decal die men dan moest aanbrengen op het plat vlak van de rem cilinder. Die Alfetta behoorde ook tot die reeks en nog een paar andere racewagens. Die serie is nog regelmatig uitgebracht telkens onder een andere merknaam, soms een Russische. Ik hoop dat het model ondertussen verbeteringen heeft gekregen. Willy.
 
Modest ik dacht even dat het een kit van Italeri was vanwege de doos, mis dus 🙂

Willy, het is inderdaad een simpel kitje en zag ergens bij de onderdelen op het internet dat er transparante onderdelen met spaakmotief bij zaten. 😳
 
Ben dan benieuwd of en hoe je die spaken gaat schilderen.
 
Ben dan benieuwd of en hoe je die spaken gaat schilderen.
Als ik het goed heb gezien op de foto zijn die spaken ingegraveerd dus een wash zal het wel oplossen. maar even afwachten wat er precies in die doos zit :unsuree:
 
Ah, een racewagen uit de tijd dat ontwerp nog niet gedicteerd werd door data van de windtunnel, toen waren ontwerpers nog artiesten.
Matchbox had er vroeger ook een paar van in hun gamma, waarvan ik er als tiener ééntje van gebouwd heb, al weet ik niet meer welke het precies was... behalve dat het een blauwe was dan :)
 
Dany waarschijnlijk was dat dan een Buggatti de echte zijn blauw van kleur.
 
De Franse auto’s waren blauw, de Italiaanse rood, de Duitse wit of zilver, de Engelse groen, de Nederlandse oranje, de Amerikaanse wit met blauwe racestrepen, enz.

Het was waarschijnlijk een Bugatti inderdaad (populair model), maar kan ook een Talbot of Delage zijn geweest bijvoorbeeld.
 
Omdat ik nu toch zelf ook wel nieuwsgierig was heb ik op YT eventjes een oude catalogus van Matchbox bekeken, en ja hoor, Ron heeft gelijk ; het gaat om een Bugatti 5/9 kit nr PK-302 :

Knipsel-Bugatti.png

Screenshot van een 1976 brochure overigens...

PK-302.jpg
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan