Hoofdsponsor

1/35 AFV Churchill Mk.IV AVRE + SBG assault bridge [wip]

Ja Steven we zien hier tegenwoordig wel geweldige dingen gebeuren allemaal klasse werk
Even iets ik heb die bewuste brug in het echt zien leggen, ik lag in de 14 comp genie in Arolsen en de de Jagers te paard lagen daar ook en die hadden als ik mij niet vergis een Patton met zo een brug en tijdens de compagnie feesten hadden ze op de oefen velden met een Leopard Bergtrainer een kuil gegraven en daar dan voor het publiek die brug erover gelegd indrukwekkend dat wel daarna reden de Leopard en de Patton als laatste over die brug vouwde ze weer op en waren weg
Marc
 
Bedankt, Marc, de Patton bruggenlegger is een van de oudste modellen van Revell, die heb ik zo'n vijf jaar geleden eens gebouwd en ik heb hem ook in Overloon in het echt gevonden. Het is een brug die gelijkt op de SBG-brug, met het verschil dat die bij deze versie ten tijde van D-Day nog niet kon plooien zoals bij de Patton. Wat later tijdens de campagne kwamen er wel Churchills met plooibare bruggen of bruggen op een aanhanger.
 
Aangezien er megakortingen waren, heb ik me "Au 16e Escadron" maar even laten gaan.

attachment.jpg

(heeft overigens niks met dit topic vandoen, behalve misschien dat ik er ongevraagd een blueprint van kreeg samen met de bestelling voor de Churchill)

attachment.jpg

Ik heb er geen fotografisch bewijs van, maar zo'n Cointet-element maakt natuurlijk meteen duidelijk waar we ons bevinden, zelfs al zou dat een honderdtal meter landinwaarts moeten geweest zijn. Wat zit er nu in dit doosje (buiten die Alpinefiguur die er voor de schaal is bij gaan liggen)?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij dit resinfeestje zit ook nog een partij prikkeldraad in PE. Je ziet ook een potje Off-white van Mr.Hobby voor de SBG-brug en wat plamuur. Om de figuren ook wat af te kunnen werken, kocht ik in de boekenwinkel dan nog een illustratieboekje.

attachment.jpg
 
Hey Steven, die Belgian Gate ben ik opgestart tijdens mijn verblijf in Normandie. Het is heel fijn en tedere resine, veruit het fijnste dat ik al tegengekomen ben. Mijn kit heeft wat last van warping dus een haardroger zal van pas komen.
Heb er nog geen topic over gestart, moet eerst nog een ander project doen, meer daarover later.
Bezit veel foto's van enkele overlevende elementen dus je laat maar weten wanneer je ze wil.

Die elementen stonden wel degelijk als solitair op de Normandische stranden maar werden ook gebruikt als poorten aan wegen die naar het strand leidden of aan versterkingen. Er stonden er zelfs in Parijs, getuige enkele foto's van de bevrijding van de stad.
 
Bedankt, Danny. @Erwin: schitterend, dan zou er heel goed eentje gestaan kunnen hebben op die plek. Ik heb nog niet de tijd gehad om naar foto's te zoeken. Ik zal je mijn mailadres toesturen, want ik wil graag die foto's bekijken. De staat van het resin zal ik pas kunnen beoordelen als alle flash weggehaald is.
 
Ik heb de scharnier van het mortier maar vervangen, want ik had er nog resin voor liggen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Knappe binnenwerken.
Hopelijk ga je er veel van zien bij het sluiten van de body. Door die luiken is het soms ook dat niet.... , maar ik ken dat, weten dat het erin zit geeft bij de bouwer een goed gevoel (ben door dezelfde microbe gebeten).... ;)
 
Ja Swaken, het is dat ik misschien nooit nog een tweede Churchill vanbinnen ga maken en dan wil je het toch eens goed gedaan hebben, zeker als er nu eens veel infomateriaal voorhanden is. Zo heb ik gisteren nog een rotatiesysteem gemaakt.

attachment.jpg

Vandaag heb ik de hele boel in de verf gezet, eerst een zwarte primer. Ik had wel een grijze maar die verf, van het merk Ghiant, hield het al niet goed op styreen en hier zat nog heel wat metaal in ook.

attachment.jpg

Voor de interieurkleur heb ik die bijna witte Mr.Hobby-kleur gebruikt die ik donderdag gekocht had, Off-white. Die ziet er goed uit. Met een wash erover gespoten en de zeteltjes in de verf zullen we ons spoedig op het exterieur kunnen gaan concentreren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik had maar een MG-loopje van RB Models, dus deze Besa heeft een plastic loop. Die is dus iets smaller en moest uitgeboord worden. Verder zie je nog de heugel voor de elevatie.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zoals altijd maak je er werk van met het interieur en inderdaad gaat het lang niet altijd om het visuele eindresultaat maar ook om het plezier van het bouwen. Om het model te versieren en te voorkomen dat het werk wordt vergeten, zou je foto's van het interieur kunnen toevoegen aan het uiteindelijke model (bijv. een fotoboekje ernaast leggen als je het model tentoon stelt op bijv. een show).

Ik heb het topic in stilte gevolgd en van de uitgebreide werken genoten, in elk geval.
 
Roy, bedankt voor het aanbrengen van ideeën. Na een project maak ik wel eens zo'n infopagina die ik door een lamineermachine haal. Maar het is ook mogelijk dat ik de koepel niet vast hoef te zetten, die zit namelijk met een licht klemmende passing vast op het model. In ieder geval volgt in deze update nog een duidelijke walkaround van het afgewerkte koepelinterieur. Ik heb geschaduwd in lichtbruin, gechipt met grijze verf en potlood, de bedrading een panelline wash gegeven en tenslotte alles mat afgelakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan kon de koepel dichtgeplakt worden. Deze enorme kier zit gelukkig op een onzichtbare plek, maar er gaat wel wat Evergreen in.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit zie je straks door het bestuurdersluik.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ha hem in deze hoek op de tank zetten, dan kan het luik van de bestuurder daarnaast open blijven staan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog enkele binnenzichten.
 
Laatst bewerkt:
Steven ik ga niks meer zeggen want dat woord of woorden moeten nog uitgevonden worden daarom ga ik gewoon genieten van uw kunstwerken en af en toe wel eens WOW roepen ;) sdfkkjskng
Marc
 
Waarom is die koepel zo ruw? Had dat een bepaald nut?
 
@Marc: zie dat ge uw kaak niet ontwricht dan.
@Mr. Artex: deze koepel heeft een camouflagenet in zogenaamde "Hessian camo", met reepjes stof. Dat zal wel duidelijker worden als hij aan de buitenkant geschilderd is. Ook het metaal van de koepel is ruw omdat het een gegoten constructietechniek betreft met een "giethuid" er op.

attachment.jpg

(Foto van een Mk.IV koepel, http://www.armourinfocus.co.uk/a22/mk6/ch6.htm)
 
Laatst bewerkt:
Mooi mooi en mooi toch eens wat opzoeken ivb dit tekenprogramma lijkt echt heel interessant. ..
 
Hey,

Waouw, met een kleurken erop geeft dat toch al iets anders nietwaar.
Zo te zien via de luiken ga je toch nog genoeg zien, da's goed, want het werk dat je erin hebt gestoken mag zeer zeker gezien worden. :) ;)
 
Dankuwel. Hier nog een update over de koepel.

attachment.jpg

Je ziet rechts het blade vane sight om mee te mikken, dat zat zo bij de kit.

attachment.jpg

De projectielen van Resicast ga ik niet kunnen gebruiken omdat ze kleiner zijn dan die van AFV.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de idlers heb ik moeten tekenen naar een foto van Primeportal. Er stond geen plan in het boek. Je ziet hoe de tekening kan aangepast worden naar de juiste vorm, ook al zijn de stukken al in een samenstelling opgenomen. Nu kan ik een track gaan tekenen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanmorgen enkele jerrycans gemonteerd. De handvatten zijn wel vervangen door scratch omdat er geen gat in was. Daarna was het tijd om de dieren eten te gaan geven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wow Steven is dat een kameleon ? Prachtig dier , ik moet er niet zo veel van hebben maar vind het prachtige dieren , het is te zeggen ik zal zoiets nooit in huis nemen ieder zijn ding maar het zijn prachtige dieren
Marc
P.s. de benzineblikken zien er weer cool uit vind ik knap gedaan met die handvatjes
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan