Hoofdsponsor

1/35 AFV Churchill Mk.IV AVRE + SBG assault bridge [wip]

@Erwin: bedankt, er komt toch veel uit een enkel boek. Als ik nog eens een boek van Haynes kan gebruiken, zal ik niet aarzelen.
@Jumper: het moest in breedte aansluiten op de aanzetstukken naar de hull toe, bij soldeerdraad heb je geen controle over de breedte. Het was wel lastig om de strookjes op de juiste plekken te plooien.

attachment.jpg

Dit 8-vormige haakje wordt vervangen door koperdraad.

attachment.jpg

Toch maar wat Airwaves gebruikt, het lijkt meer op de foto dan het plastic. Er komt helaas waarschijnlijk nog een resin inlaatstuk op dit rooster.

attachment.jpg

attachment.jpg

De roosters zitten er en de handvatten zijn ook nog zichtbaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ondertussen zijn de eerste parts gemaakt in Inventor. Dit is ook nog met het boek aangezien je op de blauwdrukken geen diepte kan zien. Ik moet de wielen nog rescalen naar 1/1.
 
Steven dag dagelijks blijf jij ons hier verrassen is het niet met de nodige blauwdrukken dan is het met inventor, I love it !!!!!!!😈. ..
 
Ik dacht wel dat er voor die tekeningen ook geïnteresseerden gingen zijn. Vandaag heb ik de radio en de uitlaat gefotografeerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het PE voor de radio heb ik al maar eerder geprimed en groen geschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik vond de stukjes harnas voor het uitlaatsysteem onderaan te grof en wat te dik gemaakt. Ook waren bepaalde aanhechtingspunten afwezig.
 
Ik heb gisteren op discovery iets gezien van iemand in Duitsland die nog meer pantservoertuigen op zijn hof heeft staan en die zelfs verkoopt nu weet ik niet meer hoe dat programma heet maar die reed daar rond op zijn terrein met een tank maar nu weet ik niet waarom ze Panther hebben aangeslagen die zijn hof stond vol
Marc
 
Sorry Steven even verkeerd gemaild ge hebt gelijk hoor
By the way het ziet er hier WEERAL als gewoonlijk geweldig uit , maar ja van u zijn we dat gewoon he op den duur vinden we dat maar van zelf wat we hier te zien krijgen ;););)
Marc
 
Geen probleem, Marc, hier alweer een update.

attachment.jpg

Hier wilde ik een plastieken springveer vervangen.

attachment.jpg

Een kant is al gedaan.

attachment.jpg

De onderkant van de koepel hangt er nu aan.

attachment.jpg

Dat was te vergelijken met een soort museumfoto in het boek, waar ze de onderkant losgemaakt hadden.

attachment.jpg

Nu ik weet dat het past, kan ik het verder gaan afwerken.
 
Bedankt, Danny. Nu weer even de virtuele toer op.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat virtuele ziet er fantastisch uit maar daar houd voor mij persoonlijk de modelbouw op. Machtig voor wie het kan maar voor mij een stap te ver vermits ik geen pc knobbel ben en ik er te veel tijd zou insteken. Idem met 3D printing.
 
Dit zou vorig jaar voor mij ook nog onmogelijk geweest zijn, ik heb dat geleerd in een cursus die in november begonnen is. De bedoeling is om uiteindelijk plannenh op schaal te maken waar de brug ook aan vast hangt, om zo het model juist uit te lijnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Een indrukwekkend bouwverslag Steven,zalig werk met de PE alsook het virtuele extraatje is vrij imponerend..top om te volgen..!

Grtz yves,
 
Topwerk dat je hier laat zien ! Alhoewel ik niet goed snap waar je naartoe wil met je CAD tekeningen. 3D printen ?

Groeten Rik
 
Als ik die tekeningen op de juiste manier maak, dan moet het mogelijk zijn een animatie te maken waarbij de brug neergezet wordt, iets waarvan ik vermoed dat er geen videomateriaal bestaat. Ik ga nog niet vooruitlopen op de vraag of ik dat allemaal getekend krijg.
 
Nog wat voorzieningen in de koepel gestoken, allemaal scratch.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Top dit scratch werk,het programma dat je gebruikt om alles uit te tekenen is dit de professionele versie of gratis te gebruiken geloof dat er op YouTube wel wat info over te vinden is ivb het gebruik er van 😉
 
Ik gebruik een studentenversie, dit programma is voor een particulier nogal kostelijk.
 
We zullen nog maar wat verder updaten, in de plaats van al die vakantiegangers. Eens kijken wat we al hebben kunnen bakken van de resin koepel die ik van Inside The Armour gekocht heb.

attachment.jpg

Hier zit er al een van de kitperiscopen in en ik heb er ook een tube voor de rookgranaaatlanceerder in gescratcht.

attachment.jpg

Er was nog wel een groot probleem met dit ronde luik voor de commandant.

attachment.jpg

Als ik het luik uit de kit er op zette, kwam het onderaan niet uit. Ze hebben de koepel een millimeter ingedrukt waardoor het ronde gat ovaal geworden is.

attachment.jpg

Op de plaats van het sterretje is dat af te meten. Gelukkig had ik er een trucje op bedacht.

attachment.jpg

Ik moest de ring wel gedeeltelijk lossnijden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Door de ring daarna weer tegen het luik aan te kleven, werden de kieren weggewerkt. Ik moet nog een stukje reconstrueren achteraan.

attachment.jpg

Aan de binnenkant heb ik toch wat moeten scratchen aan de draaihendels.
 
Hallo Steven, ik ben niet de man van de Ha en Ho's en schrijf bijna nooit iets over voertuigen omdat ik op dat gebied denk dat ik met moeite ne goede prutser ben.
Een prachtig staaltje van modelbouw dat je hier laat zien, volg dit al van in het begin in stilte en ben telkens weer onder de indruk van je oplossingen en vindingrijkheid om problemen op te lossen.

Grtx Jan
 
Bedankt voor deze inspirerende aanmoediging, Jan. Er zullen in de toekomst nog wat figuren aankomen, dus stay tuned!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan