Hoofdsponsor

1/9 after the battle... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
spaander: het handvat noemt de greep of het vest, de wikkelingen moeten nog worden geschilderd.
mark: er moeten nog overal dieptes en oplichtingen opkomen, en inderdaad we gaan hem proberen hem nog wat vuiler te maken.;) de greep bestaat inderdaad uit metaal maar werd gewikkeld met een lederen band om bij gevechten de greep te behouden,deze techniek werd gebruikt vanaf de 12de eeuw, daarvoor was het alleen maar een metalen vest. Het figuurtje dat ik schilder zijn zwaard is 2-snedig .
jan: in deze periode bestond de schede uit leder en inderdaad op de foto toont het wat metaalachtig maar moet er nog wat oplichtingen (op de uiteinden) en schaduwen ingelegd worden, dat doe ik altijd als ik het hoge gedeelte ( hier dus de lederen omwikkeling) heb geschilderd, dat is het voordeel van olieverf, je kan er verschillende dagen in werken hè.
de wikkelingen rond de vest moeten nog worden gedaan, want de knop op het zwaard moet ook nog "gewasht" worden.
thx voor de reacties vrienden en zal mijn best doen om dit alles te realiseren.:)


grt nicolas
 
sorry frank ,was jou vergeten de benoemen met vragen die je me stelde, maar ik denk wel dat de antwoorden overeen kwamen hier bovengenoemd.
nogmaals met excuses.:$
 
Man, jij bent een ware kunstenaar... die foto's zouden van een echte mens kunnen zijn!
Ik doe het je niet na! :wacko:
Ik zag ooit op een modelbouwevent een vignette met twee figuren, één te paard die een voetsoldaat aanviel en op die laatste kon je werkelijk de doodsangst van diens gezicht lezen... prachtig gewoon en tegelijk intigrerend.
Jullie figuurschilderders zijn toch wel een ras apart! :D
 
een mooie , nicolas

en met de uitleg erbij kunnen we iets leren :)
 
thx mannen.
Hier heb ik wat voort gedaan aan het zwaard.
attachment.jpg

ik denk niet dat het goed te zien is, maar heb de schaduwen ingelegd en de oplichtingen.
attachment.jpg

ook het kruis op de borstkast is behandelt.
attachment.jpg

attachment.jpg


commentaren welkom!!:D


grt nicolas
 
we zijn bijna aan de eindmeet, hier komen nog wa fotokes.
alleen het zwaard, de schaduwen op de helm en het voetstukske bijwerken en onze kerel is klaar.( denk ik).

attachment.jpg
zijn kinriem en touwtjes voor zijn hemd zijn erop geplaatst.

attachment.jpg
attachment.jpg

nu nog wat schaduwen op de helm aanbrengen.

attachment.jpg

attachment.jpg


grt nicolas.
 
hebt de helm nu beschaduwt, maar wat blijkt nu! batterijen op van fototoestel!!!!:@
foto's volgen!!!!
nadat ik de helm eerst heb bewerkt met vernis ( laten drogen uiteraard!), ben ik begonnen met lamp black te verdunnen en deze tussen de randen laat vloeien.
De vernislaag dient om het poeder te beschermen tegen de verdunde verf omdat deze een negatieve reactie heeft.


grt nicolas
 
Zeer mooi, hij toont ook heel menselijk vind ik ... Een echte vermoeide man.
Om de een of andere reden stel ik mij bij een ridder altijd een bijna meer barbaars persoon voor ... Als je denkt wat die mannen allemaal zagen en deden. Maar jou figuur brengt echt het menselijke naar boven. Heel mooi gedaan.
 
Sluit ik mij helemaal bij aan Jan.
Knap werk Nicolas.

Mark
 
ziezo de battle is finisht!:D

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

hopelijk staat hij jullie wat aan ?
moet ik hem nu afgewerkte modellen zetten of hoe werkt dat?:|


grt Nicolas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nicolas,

First things first... Dat is een schitterende buste geworden. Prachtige detaillering en schilderwerken.
Hoop van nog zulke kunstwerkjes van u te mogen volgen.
Ik plaats hem voor u in het gedeelte van de afgewerkte figuren - Bustes

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig werk Nicolas. :ohmy: sdfkkjskng
Ik wou dat ik dit ook kon...:worried:
 
Mooi stuk voor in je vitrine kast, er zijn persoonlijk een paar dingen die ik anders zou hebben gedaan wat kleur keuze betreft.
Maar het is een prachtig werk.

Grtx Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan