Hoofdsponsor

1/9 after the battle... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt om het met ons te delen Nicolas. Die oilliquide is toch niet toevallig "Liquin" van W&N ?
Had daar ooit iets over opgevangen tijdens een beurs en het dan meegebracht van de kunstwinkel.
Toch nog een bijkomend vraagje over de Humbrol verf. Deze matte kleuren, is daar het pigment niet te grof van ?
Of helpt dit misschien juist om het poeder te laten "hechten" aan het oppervlak ?

Mark
 
klopt mark is deze liquide.
en nee de korrel is niet te grof en ja de poeder hecht zich er beter aan vast.
deze liquide wordt gebruikt door de"grote" mannen in de figurenwereld, zo heb ik in de tijd Mario Venturi in folkstone bezig gezien en die gebruikte dit ook om de verf wat vlugger te laten drogen.
correctie alleen deze die nog met olieverf werken, want nu zijn er velen die met acryl werken.
 
heb eindelijk nog eens wat kunnen schilderen, ben begonnen met zijn lederen "vest".
attachment.jpg

voor deze heb ik geen W&N gebruikt maar rembrandt kleuren.
deze zijn brown van dijck en asfalt en opgelicht met wit.
attachment.jpg
attachment.jpg

vragen of suggesties? laat u gaan !!!!!

grt Nicolas
 
Nicolas, die "asfalt"-kleur moet ik dat verstaan als een soort zwart ?
Zijn eigenlijk meer namen van kleuren die ik gewoon ben terug te vinden in de enamel kleuren van Humbrol.
Ik neem ook aan dat de kleur nog verder moet drogen want ik vind deze nogal blinken ?
Verder mooie vorderingen weer.

Mark
 
klopt mark, was net geverfd, zal weldra andere foto's plaatsen waar ie droog is.;)
nee dat is een beetje mijn schuld,ik denk "olieverfs" :laugh:en denk niet na dat de mensen deze verf niet gebruiken, deze kleuren ook kennen.
het asfalt of betunekleur is een bruine kleur. sorry , zal er in het vervolg opletten.:wacko:
 
Dat is geen probleem Nicolas. Gebruik gerust de termen die je gewoon bent. Als er vragen zijn, stellen we die gewoon en worden op onze wenken bedient. Mijn vermoeden over de nog niet volledig droge verf was dus juist ;).
Bedankt voor de toelichting en ik kijk weeral uit naar het vervolg.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dank u mark.:)
deze middag ben ik begonnen met de riem van onze vriend.
attachment.jpg

hiervoor gebruik ik een mengeling van mars brown met prussian blue en een tipje brown van dyck.
dit wordt mijn basiskleur,voor de donkere gedeeltes gebruik ik puur brown van dyck en
voor de oplichting een mengeling van de basis met cadmium orange hue.
in mijn ledere gedeeltes gebruik meestal oranje omdat wit tè wit is en zich niet aanpast aan de kleurenmix.
attachment.jpg
attachment.jpg

zoals je ziet is de verf voor de ledere vest al goed gedroogd.


grt nicolas
 
Al knap gedaan nicolas
had beetje schrik dat het gezicht wat te donker was maar dat ik hem nu zie komt hij echt echt over;)
 
thx jan, het kruis op zijn vest wordt nu onderhanden genomen en dan het hemd eronder.
 
Prachtig Nicolas. Kleur/verf komt inderdaad veel beter over nu.
Weer wat bijgeleerd met je tip over het verlichten van de lederen gedeeltes met oranje.
Het gezicht "spreekt" of hoe zeggen jullie dat ? Het heeft absoluut "smoel" (excuseer de uitdrukking, maar kan er niet zo direct een andere voor vinden).
Je kan gewoon van het gezicht aflezen dat hij "a battle" heeft mee gemaakt.
Ik zit hier gewoon van te genieten.

Mark
 
Ikzelf geniet ook van zulke momenten als alles volgens plan verloopt mark.^^
 
na een kleine rust pauze ( moet nog gewerkt worden ook ;)) ben ik met het zwaard begonnen.
Daar heb ik eens met kleuren gespeeld.
omdat het een tempelier is heb ik er voor gezorgd dat zijn uitrusting ( zoals de schede en het handvat) sober was.
attachment.jpg

let op de omwikkelende leren band moet nog worden gedaan, het overige is een mengelmoes van prussian blue met van dyck,yellow ochre,cadmium deep hue ( rood dus:))en een tipje cadmium orange.
alles goed door elkaar gemixt in de toverhoed en voila het resultaat!
ikzelf vind het redelijk geslaagd. ik weet niet wat jullie mening is, dus shoot!!!!
attachment.jpg


grt Nicolas
 
Nicolas.....goeie toverhoed die je daar hebt ...:D...het handvat (verkeerde benaming zeker ) wordt die nog wat verweert van het vastpakken in de vele veldslagen :8....top man ....;)
 
Hey nicolas vind het knap gedaan maar weet niets over tempeliers en hun uitrusting
daarom zou ik persoonlijk het ijzer gedeelte van het handvat lichter laten uitvallen dat het beter afsteekt tegenover de schede en mooier afsteekt met de .......
hoe noem je dat waar je je hand plaatst op het ijzerenhandvat?

Kan natuurlijk niet stroken met de realiteit mijn gedacht?
 
Zoals je het zelf aangeeft Nicolas, het leren riempje dient nog bewerkt, maar man de kleurschakering op het gevest...
Prachtig gewoon, ik zou het eender nog een beetje donkerder durven doen, het is tenslotte metaal en omwonden met koord (?).
Tussen die vezels zal ook wel vuil en smurrie komen te zitten ?
Benieuwd naar het verdere verloop.

Mark
 
Nicolas, volgens mijn bescheiden mening was een schede in die tijd uit hout of leder
daarvoor komt het mij iets te metaalachtig van kleur over.
Het gevest vind ik mooi, de omwikkeling zou ik nog iets oplichten.

Grtx Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan