Hoofdsponsor

1/24 2025-04-19 Porsche 934 RSR Valliant Tamiya

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
definitief uit de doos maar wel met bij geleverde verfjes
BOUWBUDGET
geen budget
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
Collega bouwers een paar weken geleden waren we ( mijn vrouw en ik ) op de beurs in Hoboken ( Antwerpen ) nu op een standje waar maar een paar kitjes lagen viel mijn oog op deze Porsche voor een redelijke prijs want de doos was aangevuld met een grote fles van Zero Paint het juiste kleur plus een tweede set decals , de originele en een after market setje ook Valliant maar met Bob Wollek als uitvoering en een setje BBS velgen maar de originele ontbraken wel
Ik heb hemel en aarde moeten verzetten om aan centen te geraken want de verkoopster een oude dame nam alleen cash aan en laat ik dit nu niet bij hebben , dus gaan zoeken achter een geldautomaat , we hebben haast heel Hoboken rond gereden maar dan toch een automaat gevonden wij terug naar Don Bosco waar de beurs was en gelukkig lag het kitje er nog
Nu omdat de chroom van de Vette nog aan het uitharden is ben ik dan aan de Porsche begonnen

De boxart

photo 614659

de inhoud van de doos

photo 614660

photo 614662

photo 614663

Nu de body en de bodem zijn al geschuurd en in witte primer gezet en ook weer geschuurd en de eerste groene kleur er al op gespoten

photo 614665

de twee setjes decal

photo 614666

de bodemplaat de motor al in gekleurd , straks ga ik nog wel verder maar dat is het voor nu
Marc

Ik volg met vergrote interesse vanwege de grote schaal, het feit dat je je al eens met groot succes aan zo’n model hebt gewijd en ook dat we recentelijk zelf een Porsche 911 (997) hebben aangeschaft. Alles op dat vlak wordt dan interessant merk ik. Veel succes en plezier!

Edit: ik zie dat dit de 1/24-versie is; maar dat mag het plezier niet volledig drukken. Ga je de 1/12 ook nog eens proberen te krijgen en bouwen?

Dank u Roy , nu de Valliant ga ik niet groot bouwen misschien als ik de 935 kan vinden misschien die wel
En succes met de Porsche ( wow )
Marc

beste vrienden , ik heb nieuws toevallig ontdekt , iets waar ik al jaren op zoek naar ben en eindelijk terug gevonden en het strafste is dat ik deze al eens gehad heb maar de hele kit is verdwenen behalve de decals die heb ik nog liggen
De BMW 3,5 CSL in de motorsportkleuren en schaal 1/16 juist gebracht door Post NL
foto's volgen straks

Laatst bewerkt:
Hier gaan we , ik ga nu proberen of het lukt
Ondertussen sta ik al een eindje verder met de Porsche de cockpit is klaar de kuipstoel heeft zijn echte riemen gekregen , de de bodem is klaar en de Porsche heeft zijn tweede laag groen gekregen en wacht nu op zijn decals
De velgranden ( rims ) heb ik opnieuw moeten doen en deze keer zijn ze super ( in mijn ogen )
Kijk maarIMG_0040.JPGIMG_0042.JPGIMG_0043.JPGIMG_0044.JPGIMG_0045.JPGIMG_0036.JPGIMG_0035.JPG

IK hoop dat je decals er strak op komen zonder silvering met die matte ondergrond maar verder ziet het er goed uit.

dat weet ik beste vrienden en dat gaat ook gebeuren , maar ik bedoelde in feite de volgende fase
dank u voor de tip

Beste vrienden hier het hele verhaal tot nu toe er zullen misschien dezelfde beelden tussen staan , mijn excuses hiervoor maar ik heb dit overgenomen van het andere forum , dan kon ik er uitleg bij geven , vermits ik dat nog steeds niet onder de knie heb op ons forum

Hier ben ik terug met nieuwe vorderingen van de Porsche , ik ben dus al een heel eind verder en ga proberen een goed verslag erbij te doen
Dus de body staat in zijn eerste laag verf voorafgegaan van een laag primer filler

photo 614665

tijdens de droogperiode heb ik de onderzijde klaar gestoomd ook het groene kleurtje staat erop en de motor ook ingekleurd

photo 614813

Uit de kit waren de originele set velgen en banden er niet bij wel een setje BBS velgen om zelf ineen te steken

photo 614812

photo 614811

Eens dat jobke geklaard was ben ik aan het interieur begonnen , allemaal vrij simpel maar toch mooie details
Ook ineens echte gordeltjes gemaakt want bij Tamiya zijn dat decals en dat trekt op niks he

photo 614814

Na wat geklungel met de chrome rand van de velgen ben ik helemaal opnieuw begonnen het chrome kwam niet goed , maar nu ging het vanzelf door eerst hoogglanzende zwarte verf te spuiten

photo 614815

de tweede laklaag leek mij voldoende en dus werd de Porsche klaargemaakt met een laagje diamant clear van Zero paint want morgen gaan de decals erop

photo 614817

met de clear laag

photo 614876

hier de gemonteerde wielen

photo 614874

photo 614873

zo beste vrienden dat was het dan
Marc

[td]
Meld dit bericht Verwijder bericht
[/td]​

Vraagje aan de auto mannen , ik heb zitten sukkelen met de witte letters op de banden , ik denk dat ik het verkeerd doe
Weten jullie hoe het echt moet " heb die nog nooit geplaatst " ?

Terug
Bovenaan