Hoofdsponsor

Anders / onbekend 1/48 USAAF Bombercrew [WIP]

De figuren van ICM zijn idd goed bruikbaar, die van Eduard en Revell zijn echter RAF, niet USAAF maar in de functie van onderhoudspersoneel en mecanics zijn ze ook bruikbaar.

Het setje van ICM:

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Yves,

Hieronder vindt je kits die je eventueel kan gebruiken om je bombercrew te vervolledigen.

Bij Revell : nr 02620
Bij ICM : 48081
Bij Eduard : 8507
: 8508

Grtn

Dikkie dik

Merci voornde info Dikkie dik..!
Die van ICM heb ik al, kan die mecaniciens wel van de RAF wel gebruiken en ze USAAF kleuren geven en zo in de Willy mee inwerken...?
Zoals onze Walter aangaf.
Heb ook alngedacht van rompen en hoofden apart te kopen en dan zelf samenstellen?
Heb in een tijdschrift ook gezien dat er mannen zijn dienbuiten handen , voeten en hoofd alles zelf moduleren rond ijzerdraad maar das een ander paar mouwen zenne...

Grtz yves,
 
Er zijn idd mensen die een realistisch figuur modeleren, de figuurtjes die je koopt, al dan niet in bouwpakket zowel als in plastiek, tin of resin zijn ooit ook zo gemaakt... dat noemt men dan een "master".
Eenvoudiger is een bestaand figuurtje te bewerken met o.a. een ander hoofd, houding van armen en benen enz.
Ik zou zeggen: koop ergens tweedehands voor een spotprijsje een setje figuren op 1/48 of 1/35 om mee te oefenen voordat je aan het echte werk begint... "oefening baart kunst" zeggen ze wel eens!:D

Uniformen van mecanics verschillen bijna niks tussen VK en VS, die droegen meestal overalls en daar zit niet veel verschil op. Ook is het perfect mogelijk dat Britse mecanics aan Amerikaanse vliegtuigen werkten, ze opereerden tenslotte overwegend vanop Britse vliegvelden. Ook Britse officieren aan de Belle is mogelijk, die zaten mee in de coördinatie van de diverse operaties.
 
Okey Walter dit opent perspectieven en veel vrijheid in de opzet!
Ga eens rondsurfen voor tweedehands fiuren want zal er veel nodig hebben eer ik een juiste heb ;-)) !

Grtz yves,
 
De eerste lading van 4 crewmembers is klaar...!
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De afbeelding dmv decal op de rug van de bomberjack zal nog even op zich laten wachten,bij verkleining pixelprobleem..

Grtz yves,
 
echt schoon geschilderd :)

grtz indi
 
Mercikes Walter heb daar eens op gekeken en heb er een paar gezien die ik mss kan gebruiken, nadeel is dat ik er maar drie of vier van zo'n blad gebruik en de rest....?

Grtz yves,
 
Tja, dat is nu eenmaal modelbouw... van al dat aftermarketspul gebruik je zelden of nooit alles.
Nuja, wat je niet gebruikt, daar kan je soms nog een ander plezier mee doen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan