Hoofdsponsor

Anders / onbekend 1/48 USAAF Bombercrew [WIP]

Het is vrij simpel, sommige bemanningsleden, vooral de piloten droegen zware lederen jackets, die waren donkerbruin, de anderen droegen stoffen kledij en daar had je idd nogal eens verschil tussen kakibruin en kakigroen. Bij deze bemanningsleden hing het een beetje vanaf in welk jaar de uitrusting werd gegeven... bruin = vroeg, groen = later. Maar maak je geen zorgen, zoals je op de foto's kan zien kan je zonder meer mixen, behalve bij de lederen vesten, die waren gedurende de oorlog en nog lange tijd nadien donkerbruin.
Ik heb trouwens de indruk dat op de eerste foto de tweede man van links een aangepaste M41 tankerjacket draagt (de pelsen kraag lijkt me niet authentiek, mogelijk zelf zo gedaan of aangepast aan USAAF-gebruik)
Op de tweede foto zie je drie man staan in een volledige donkerbruine outfit, dat waren de mannen in de koepels en die droegen zware wollen kleding tegen de extreme koude en die was idd ook donkerbruin.
Wanneer je dus de kleuren op de foto's volgt zit je sowieso goed! :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Okey..Walesha bedankt...! Nu weet ik wat kan en wat niet..dat doosje komt van Verlinden en daar zijn de kleuren niet erg duidelijk, gewoon foto op het doosje..that's it, dus wou ik zeker weten over welke kleuren het gaat.;)

Grtz yves,
 
Of je die in decal gaat vinden..dat weet ik niet...maar je kan altijd proberen de decal zelf maken;)

Da lijkt me toch nie simpel , weet begot nie hoe ik daar aan moet beginnen..!?

Grtz yves,
 
Zoals je ziet op de foto's zijn er geen twee hetzelfde, je kan je fantasie dus de vrije loop laten... ik zou zeggen: "rommel eens tussen je oude decals, allicht vind je daar wel iets bruikbaars tussen"?
Er bestaan ook losse vellen decals met van die fanatsie-toestanden om op vliegtuigen en tanks te zetten.
 
Zal daar morgen in bornem es neuzen se da ik dat daar misschien kan vinden? ;-)

Grtz yves,
 
hahaha... ééntje maar??? :laugh::laugh::laugh::laugh:
Den Aldi is er achter den hoek, daar kan je ze even huren en de Colruyt is iets verder in de straat! :laugh:
 
Yves, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je op zoek zal moeten naar decals schaal 1/72 of zelfs kleiner zodat ze op de rug van de figuren passen, maar daar had je waarschijnlijk zelf al aan gedacht. Het is maar een idee.
 
Yves, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je op zoek zal moeten naar decals schaal 1/72 of zelfs kleiner zodat ze op de rug van de figuren passen, maar daar had je waarschijnlijk zelf al aan gedacht. Het is maar een idee.

Daar heb gelijk in Luciano, was al eens aan't zoeken gussen mijn overige decals en kwam ook tot de vastelling dat ik een schaal groter, alez kleiner...moet gaan, toch bedankt voor de tip!

Grtz yves,
 
Ik heb ook al eens rondgekeken maar ik vind ze niet.:angry:
Ik weet zeker dat die bestaan want ik heb ze al gezien maar ja, het is niet echt mijn domein en er zijn zoveel merken: DACO, microscale, Archer... om er maar een paar te noemen, enfin, je zal wel vinden wat je zoekt hoor, ik zoek tussendoor ook mee.
 
Hier de eerste fotokes van de mannen...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover mijn start...ondertussen zijn er al twee klaar maar die foto's zijn voor één van de komende...!

Grtz yves,
 
Een goeie start, maar zijn die gordels niet een beetje te grijs/zilverachtig of is dat een grondverfje?
Die gordels waren heel lichtbeige van kleur.
 
Ja die gingen idd meer naar beige...kan ik nog wel corrigeren walter ..thanks!!!

Grtz yves,
 
Hallo Yves,

Hieronder vindt je kits die je eventueel kan gebruiken om je bombercrew te vervolledigen.

Bij Revell : nr 02620
Bij ICM : 48081
Bij Eduard : 8507
: 8508

Grtn

Dikkie dik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan