Dankjewel Roy. Kan idd dat er hier en daar wat van de reling scheef staat (was niet de bedoeling

). Na het lezen van jouw opmerking maar eens gaan kijken of ik wat deftige foto's in mijn referenties terugvond, en jawel hoor (pfieuw): af en toe stond er hier en daar wat scheef, zelfs met die Japanners
Tijd voor een volgende update. Met mijn jongste deze dinsdag geboren (nummertje drie al ondertussen) zal de tijd wat beperkter worden, maar we zien wel.
Vooreerst heb ik de volledige degaussing kabel aangebracht. Meestal gebruikte ik hier Gators Grip voor, behalve op de delen die verschillende bochten en hoeken moesten volgen. Daar maar voor iets stevigers gegaan en heel dunne secondenlijm aangebracht, in combo met de 'Glue Looper'. Dit is een tool dat door capillaire reactie de secondenlijm tussen de degaussing kabel en het plastic laat vloeien.
De platformen voor het gepantserde AA geschut aan de rand van de hull zijn ook aangebracht, net als de davits. Voorts nog wat etch zaken aangebracht.
Op de achterste sectie, zowel aan bakboord- als stuurboordzijde bevonden zich ventilatoren. Tamiya heeft er 6 aan elke kant aangebracht, maar volgens het grote model van Yamato in het Yamato museum te Kure zijn er maar 5 geplaatst aan bakboord. Dus eentje opgevuld en daarna de Pontos detaillering aangebracht.
Aan de achtersteven heb ik voorts nog wat extra detaillering aangebracht en dit is zo goed als klaar. (Je kan op de foto zien dat ik al aan het vliegdek achteraan begonnen met het aanbrengen van wat bling bling)
En zo staat ie er nu bij:
Tsudzuku,
Taisa Wouter