Hoofdsponsor

1/35 DUSTbuster [DONE]

Hmmm zal kunnen werken Jan bedankt voor de tip en nu hopen dat deze goud waard is :)

Poep een baal momentje, bij het verwijderen van de maskeer vloeistof trok ik het oranje los, wel een goed effect voor een versleten voertuig maar niet wat ik dus wil :(

DSC_0107.jpg

20 minuten later :)
Ik denk dat van deze twee delen na een nacht weken in een sopje toch nog iets achter was gebleven van het lossingsmiddel omdat zelfs de zwarte Valejo primer grotendeels is verdwenen wat normaal niet het geval is.
Afijn starten we weer opnieuw nadat de onderdelen met alcohol zijn schoongemaakt.

DSC_0108.jpg
 
Ik heb er over gedacht maskeervloeistof te kopen, maar nu ik dit dan zie... Wat zou de oorzaak zijn, te zwakke verf of bijtende vloeistof?
 
vallejo primer lost bij mij eigenlijk altijd ....
Het kan aan mij liggen hé maar ik ben heeeel voorzichtig als ik vallejo heb gebruikt.
 
Zou het geen oplossing zijn om de kleuren in omgekeerde volgorde te spuiten en het omgekeerd te maskeren? Wellicht is de clear minder sterk hechtend?
 
bij mij werkt een laagje solsplus ertussen altijd goed
 
Steven als je goed lees geef ik de schuld aan het losmiddel om het gegoten onderdeel makkelijker uit de mal te krijgen, waarschijnlijk zat het op dit onderdeel er wat dikker op omdat ik bij de anderen onderdelen geen last had (het vierkante blok had ook geen last van de masking maar was niet naar mijn zin gespoten en gaat nu in ene moeite mee).
En een vergelijking trekken tussen een gewone verf en een clear kan eigenlijk niet door de verschillende eigenschappen van de verf.

Michel, bij zit dat spul altijd muurvast op het model maar je moet wel een paar dagen wachten voordat je er een anderen laag op zet zodat de primer zich beter kan hechten aan het model.

Beyond het zijn beide clear kleuren maar misschien is de zwarte uitvoering steviger, maar ik heb nog wel wat alternatieven buiten de vloeibare om hoor ;-)

Sorry Michel maar wat op de vloer hoort komt niet op mijn model, en buiten dat ook weleens ernstige problemen mee gehad toen ik het uit teste de verf loste op.
 
De schade is is ook weer hersteld :)

DSC_0109.jpg

Lijkt nu wel zo`n snap-tide kit LOL
DSC_0112.jpg
 
Moeilijk te zien wat klemmetjes zijn en wat kitonderdelen, maar het ziet er allemaal kleurig uit.
 
Ben ik met je eens Steven...
Mooie spuitwerken zoals gewoonlijk Ron.
Kijk weeral uit naar de eerste assemblage werkzaamheden...

Mark
 
Sorry Michel maar wat op de vloer hoort komt niet op mijn model, en buiten dat ook weleens ernstige problemen mee gehad toen ik het uit teste de verf loste op.

Geen probleem Ron, maar aangezien bij mij de vloer er vaak beter uit ziet dan m'n model heb ik daar persoonlijk geen probleem mee :D
 
:laugh::laugh: en ach er liggen ook vaak onderdelen op dus waarom dan niet op je model :)
Ik heb het een keer gebruikt en toen loste mijn verf op dus nooit meer gebruikt nadien.
 
Lekker topic dit Ron ! Mooie kleuren en een speciaaltje qua model. Ga je het figuurtje ook doen ?
 
Ja en nee G.
Hoe dat zo, nou als het ene idee voor een ondergrondje niet is uit te voeren dan komt er een ander figuur voor in de plaats en een andere ondergrond uiteraard :)
 
Vandaag me bezig gehouden met de achtkant van het model omdat dit het bewerkelijkste gedeelte is van de hele bouw.
Gelukkig had ik al vaak een dryfit gedaan wat nu zijn vruchten afwierp qua volgorde bouwen en zeer weinig lijmen dankzij het laagje verf wat er nu opzit :)

Pica`s

Naamloos-1.jpg

Naamloos-2.jpg

DSC_0131.jpg

DSC_0130.jpg

DSC_0129.jpg
 
Ziet er weer goed uit het is te zeggen ik heb nog niks anders gezien dan knap werk
Grtz Marc
 
Ziet er weer prachtig uit Ron.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Bedankt mannen.

Geen bal op de TV hier en geen Netfix :) dus lekker verder gebouwd, schiet wel lekker op zo als je alles al goed heb voorbereid en de losse spulletjes al had geschilderd :)

Naamloos-3.jpg

Naamloos-4.jpg
 
Voorlopig gereed

Voor nu is dit model gereed tot dat ik een goed idee heb voor een klein achtergrondje/ondergrondje vandaar dat de wielen nog los zitten

DSC_0151.jpg

DSC_0152.jpg

DSC_0153.jpg

DSC_0154.jpg

DSC_0155.jpg

DSC_0156.jpg

DSC_0157.jpg
 
Machtig mooi en de kleuren pàssen er helemaal bij. Geen stoflaagje Ron ?
 
Nog even niet Guy ik ben er nog niet uit wat voor een ondergrondje het gaat worden, ik heb twee ideeën maar die moeten even uitgewerkt worden :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan