Hoofdsponsor

1/32 bell X-1

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
Out of the box / scratch
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
*
Chapeau voor die rivets , één voor één , je moet het maar doen


Greetzzzz Modest.
 
Ondertussen hebben we weer wat werk verzet. De cockpit ziet er eigenlijk best goed uit voor zo een oud model. Ik heb enkel wat extras moeten toevoegen en het ziet er heel netjes uit. Er zijn geen detail sets voor dit model dus ik ben eens benieuwd hoe het instrumentenpaneel er gaat uitzien eenmaal het af is.

CKVgznp.jpg


1HkpUyn.jpg


awfgrwe.jpg


A4lIly7.jpg
 
Ik vind hem zo speciaal met al die rivets dat ik hem zelfs niet zou schilderen ...
 
mooi mooi mooi knap zeker het binnenwerk en de buiten zijde ook natuurlijk
Marc
 
Mooie vorderingen. De cockpit ziet er inderdaad heel goed uit voor een mal van 1988. En die kleine aanpassingen maken zeker een verschil. Succes verder. Ik volg van heel nabij (en leuk dat je voor je verslag zo in detail gaat).
En als het je op ideeën kan brengen, Pegasus Hobbies heeft een model op 1/18 :winking: .
 
Laatst bewerkt:
knap en geduldig ventje ben jij, dit is zeker niet aan mij besteed,
Ook al ben ik vrij knap in dingen bouwen, durf nogal wat schrijven :) over me zelf
Het geduld voor zulk repeterend werk , vergeet dat maar :) halfweg gaat dat ding vanzelf vliegen vrees ik.
Ga dus zeker nog wel eens kijken naar je werk, doe maar rustig verder.
 
Het is even geleden maar we hebben niet stil gezeten. Ondertussen is de cockpit gespoten en heeft alles wat niet groen moet zijn zijn kleur gekregen. Ik heb hier en daar wat decals aangebracht maar die zijn niet goed te zien op de huidige fotos. Het is momenteel netjes maar smakeloos, een beetje zoals een maaltijd zonder saus en kruiden.
Dus tijd voor olie, wash, enz ... om wat leven in het geheel te brengen.



f1Ut7nZ.jpg


pHUcN6p.jpg
 
Echt wel knap bezig.
Details zijn heel mooi.
 
Mooie vorderingen.
Klein vraagje voor wat de instrumenten betreft (cirkelomtrekken en onderverdelingen meters..). Is dit drybrush?
 
Mooie vorderingen.
Klein vraagje voor wat de instrumenten betreft (cirkelomtrekken en onderverdelingen meters..). Is dit drybrush?
Neen dit is geverfd met een 5/0 penseel van JR products. Het instrumentenbord is ook uitgesproken genoeg dus dit viel wel mee.
En je adem inhouden natuurlijk :winking:
 
Die cockpit ziet er inderdaad netjes uit... veel weathering hoeft ook niet aangezien die dingen zo goed als "single use only" waren :)
 
Single use is misschien wat kort door de bocht maar ik begrijp wat je bedoelt.
De Bell X-1 waar Chuck Yeager mee heeft gevlogen heeft een totaal van 78 vluchten gehad, toch niet weinig als je ook bedenkt dat ze telkens de grens opzoeken en in extreme omstandigheden vliegen.
Het zijn ook experimentele vliegtuigen waar veel aan gesleuteld wordt. Er zit wel wat wear and tear op die dingen aan het einde van hun leven.
 
De cockpit is zo goed als klaar :-).
Voor dit model heb ik eens papieren riemen gebruikt van HWG models. Aangezien er voor de X-1 zo goed als geen detail sets bestaan heb ik de meest gelijkende met de originele gebruikt en dat zijn er van de f4u Corsair. Ik moet zeggen dat ze hun geld waard zijn. ze zijn zelfs niet geverfd, ze hebben enkel een wash gekregen.

Enamc9C.jpg


T6usbCr.jpg


6hzjkET.jpg


MOgCbGX.jpg


kA6jqtn.jpg
 
Ik vind het er allemaal erg mooi uitzien. Goed bezig!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan