Hoofdsponsor

1/32 bell X-1

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
Out of the box / scratch
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
*

lox665

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
322
Na mijn X-15 ben ik begonnen aan mijn volgend model.
Ook weer een X vlieger. Deze keer is het de Bell X-1, veel extra detail sets zijn er niet dus het gaat "gewoon" een straight from the box model worden.
Ik ga alleen op zoek naar riemen voor de stoel want die van de kit zijn maar zeer spartaans.

Voor degene die dit model willen kopen let op, Revell labelt de doos met NEW, maar er is niks nieuws aan dit model.
In de romp staat letterlijk nog de datum van 1986 in gedrukt.
Ik vermoed dat ze het hier hebben over de decals ? Deze zijn inderdaad nieuw en vers geprint.

Vandaar dat ik ook ben begonnen met het graveren en toevoegen van rivets.



 
Ja meestal als er echt sprake is van nieuwe mallen, wordt dat in grote letters (en op alle billboards) weergegeven. Dan staat er "new tool". Bij "new" is meestal sprake van een soort conversie (coupé naar cabrio bijvoorbeeld, of andere velgen), dan wel nieuwe decals, of zoiets.

De rivets heb je alvast vlijtig aangebracht. Goede beginwerkzaamheden!
 
Ik heb met heel veel belangstelling de foto's van uw F-15 bekeken en kijk uit naar het verloop van deze nieuwe bouw.
Mooie aanzet. Hopelijk ga je in detail alle stappen van dit project behandelen. Wij kunnen er alleen maar van leren (heb me deze kit zelf onlangs aangeschaft :winking: ).
 
Mooie start! Welke tools gebruik je voor deze werkzaamheden?
 
Dit wordt weer een fantastische show om te volgen. De aanzet is alweer boeiend!!
 
Mooie start! Welke tools gebruik je voor deze werkzaamheden?
Hallo Michel. De oudste zoon had een oude passer die hij niet meer gebruikte. Deze heb ik genomen en doet nu dienst voor het graveren en de rivets.
Om de lijnen mooi recht te krijgen gebruik ik lint van een lable writer. Deze plak ik waar ik een lijn wil hebben en dat is dan mij geleiding om een mooie rechte lijn te graveren.
 
Bedankt voor de uitleg. Heel mooi gedaan zo allemaal even ver van elkaar.
 
Interessant, heb hier nog de 1/72 Tamiya liggen.
 
Mooi werk. Welk een rivets gebruik je hiervoor? Decals of van die actief kool bolletjes uit filters?
 
Mooi werk. Welk een rivets gebruik je hiervoor? Decals of van die actief kool bolletjes uit filters?
Geen van de 2. De rivets zijn ingedrukt met een passerpunt, ze zijn zo zwart omdat ik er een wash over gedaan heb zodat het beter uitkomt voor de foto.
 
Ondertussen zijn we bezig aan de vleugels. Ik heb de flaps los gedaan om wat leven te geven aan het model.
Op foto 2 zie je de tools die ik gebruik om te graveren en de rivets te maken.



 
Tof dat je op deze bouw dieper ingaat en verhelderend wat de tools betreft voor het graveren en het plaatsen van de rivetten.
Waarop baseer je je om de lijnen te zetten, waar vind je de documentatie voor de juiste plaatsing van de details (lijnen en rivetten)?
 
Tof dat je op deze bouw dieper ingaat en verhelderend wat de tools betreft voor het graveren en het plaatsen van de rivetten.
Waarop baseer je je om de lijnen te zetten, waar vind je de documentatie voor de juiste plaatsing van de details (lijnen en rivetten)?
Als basis heb ik het model zelf, gebouwde modellen van andere.
En vergelijken met foto's vooral van het web.
Het nadeel van zo een oud X-plane is dat na bijna elke vlucht aanpassingen gebeurden. Het is dus een beetje zoeken en afwegen wat de moeite is en wat haalbaar is.
 
Telkens ik dit model zie voorbij komen moet ik denken aan die keer dat ik "The Right Stuff" in de bioscoop (avondvertoning) ging zien, wat waren mijn ouders zaliger ongerust toen ik meer dan een uur later dan voorzien thuis kwam...
 
Gebruik je zo'n tool om de rivets te zetten. Zo'n wiel met puntjes...?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan