Hoofdsponsor

1/32 bell X-1

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
Out of the box / scratch
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
*
De cockpit ziet er meer dan goed uit en de veiligheidsgordels op de stoel geven een heel realistisch effect. Mooi.
 
Ik heb niet ieder woord gelezen, dus weet ik natuurlijk niet zeker of dit de versie wordt waarin Yeager z'n legendarische vlucht maakte, maar als dat wel het geval is zou ik ergens een klein "stokje" van zo'n 0.25 mm diameter in de cockpit leggen... hij had namelijk een stuk bezemsteel nodig om het luik dicht te trekken aangezien hij een gebroken sleutelbeen had na een val van zijn paard de dag voordien.
 
Ik heb niet ieder woord gelezen, dus weet ik natuurlijk niet zeker of dit de versie wordt waarin Yeager z'n legendarische vlucht maakte, maar als dat wel het geval is zou ik ergens een klein "stokje" van zo'n 0.25 mm diameter in de cockpit leggen... hij had namelijk een stuk bezemsteel nodig om het luik dicht te trekken aangezien hij een gebroken sleutelbeen had na een val van zijn paard de dag voordien.
Ik heb inderdaad nog niks gezegd over welk schema ik ga maken. Maar die van Yeager gaat het niet worden. Ik wilde eerst de versie van Naca maken ( volledig wit ) maar die decals kon ik niet vinden op schaal 1/32. Dus het gaat iets worden wat daar tegen aan leunt. Waarschijnlijk de versie met de linker vleugel wit.
 
Ondertussen hebben we weer wat kunnen klussen. Het landingsgestel is geverfd. De romp is toe en de vleugels zijn ook gelijmd. Hierna volgt het lijmen van de canopy.
Het groen komt heel fel naar boven op de foto maar dat ligt aan de belichting. Het is hetzelfde groen, als de cockpit.







 
Mooie detaillering. En voor een Revell bouwkit vind ik de kwaliteit van het model heel goed (tenzij jij hier een andere ervaring hebt :winking: ?).
 
Een zeer prachtige progress waar je mee bezig bent. Zowel qua detail als schilderwerk is dit echt wel interessant om te volgen.

Succes met het verder verloop van de werkzaamheden.

MVG

Danny
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan