Hoofdsponsor

1/35 Wrong Lever - Sherman in Normandie. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hele verbetering maar ook akkoord met de opmerking van Walesha wat de schade aan het voertuig betreft. Moet toch nog aan te passen zijn?
 
voor mij is dit al een zeer prachtig dio.
gr dirk d
 
Hoi Thierry, ja effectief mijn derde. Dit is mijn eerste, mijn tweede was die flak in Eindhoven waar ik de figuren wat te fel groen had geschilderd, en als derde deze sherman tank.

Hey Erwin, ik heb het al zitten bekijken maar heb er eerlijk gezegd niet veel energie meer voor, ik sta eigenlijk te popelen om andere dingen te maken en dingen uit te proberen, ik had mezelf voorgenomen om de oude projectjes die bijna af waren ook effectief af te maken ;) Dit heeft me echter wel geleerd om goed na te denken voor ik begin te bouwen dus het was wel een waardevol project alleen al daarvoor.
 
Ikzelf zou er niet meer aan prutsen, het is zoals je zegt een goede leerschool geweest dit diorama en voor een volgend diorama kan je de tip toepassen die ik hier ook al eens kreeg. Namelijk: eerst een volledig plan maken van elke te zetten stap. Zo zie je niks over het hoofd bij de bouw.
Niet makkelijk echter om dan ook effectief het plan te volgen want de fantasie voert je soms een heel andere richting uit.
Het is goed gelukt je diorama vind ik. De niet-beschadiging van de tank buiten beschouwing gelaten en enkel naar het geheel kijkende. Je hebt oog voor detail.
 
Dank aan iedereen voor de feedback. Ik hoop het dio af te kunnen werken dit weekend.
 
Wat een vooruitgang heb je geboekt burglar, het is nu echt een sterk diorama aan het worden.

Ik heb slechts één tip voor je, de loop van een tank staat normaal altijd in battle positie, dwz. zo goed als horizontaal, zeker in warzones. De loop naar het luchtruim gericht is meer iets voor parades. Wanneer de loop zo staat, gaan er kostbare seconden verloren om een plotseling opduikend doelwit voor te zijn.

Maar het doet absoluut niets af aan de kwaliteiten van het geheel, de opbouw van het huisgeveltje en de tank zijn geniaal.
 
Dank je Guy, ik had nog nooit op die loop gelet, goeie tip! Zal eens kijken of ik die nog kan bewegen, dan zet ik hem in een correcte positie!
 
Terechte fierheid is hier op zijn plaats..wat mij betreft prachtig dio Burglar!!!

Grtz yves,
 
Heel knap diorama.
Zou alleen de brokstukken van de muur precies in de zelfde kleur schilderen als de muur zelf. De muur is trouwens perfect geschilderd. Op de brokstukken komt het donkergrijs er teveel uit. Zou die kleuren van de brokken proberen om meer naar elkaar toe te trekken zolas je met de muur gedaan hebt.

Voor de rest top dio.

JM
 
Hey Jean, klopt, de kleuren van de muursecties zijn nog niet af. Normaal moet ik eerst met plaaster de "voegen" doen en dan met een gele en ram umber wash erover gaan om de juiste kleur terug te krijgen. Zal ik (hopelijk) dit weekend kunnen doen nog.
 
Na een hele periode waarin ik moeilijk aan modelbouwen toekwam ben ik eindelijk weer aan mijn tafel geraakt deze week, en dit project kon ik eindelijk afwerken.

Tijd om eens de mengbekertjes te testen die ik op stock had genomen, en laten we zeggen dat ze perfect waren voor de job.

Eerste stap: plaaster aanbrengen voor de "voegen".

2s31581.jpg

bhkNXyq.jpg

hierna kwamen een hoop filters en washes met verschillende kleuren, vooral okergeel en burnt umber kwamen er aan te pas tot ik ongeveer het kleur van de voegen had gevonden in de originele muren. Als laatste heb ik opnieuw de kleuren van de stenen aangebracht omdat ze nogal wit uitsloegen na het aanbrengen van de plaaster.

De laatste details waren vooral wat gras en bloemen, en de omlijsting. Nu kan ik dit project als afgewerkt beschouwen. Naast enkele onlogische dingen zoals de voorlamp die nog rechtop staat na het crashen door het gebouw vind ik het project toch redelijk geslaagd. Op naar de volgende!

AAOePxm.jpg
jsoDKLY.jpg
RU8iCvD.jpg
Diu0RrU.jpg
KfpVskL.jpg
Z6Il8Vz.jpg
RzwANN1.jpg
fWLal10.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je weet waar je de volgende keer moet op letten, dus dat probleem is al opgelost.
Mooi model geworden en ook een goede afwerking...
Op naar de volgende.

Mark

P.S. Ik zet 'm in de galerij voor je.
 
Mooi dio geworden, Burglar.

Lekker druk, op een klein oppervlak, zonder dat het teveel is.
Wel mis ik wat fijn puin, kleinere stukjes steen, steengruis, wat zand en stof...

Groeten Rik
 
zeer mooi, ook het figuurtje is goed gelukt.
 
Bedankt voor de reacties heren. Wat je zegt over dat steengruis en zo klopt eigenlijk wel, Rik. Zal ik noteren voor mijn volgende project.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan