Hoofdsponsor

1/35 Wrong Lever - Sherman in Normandie. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beetje oppervlakkig de kleur van het diorama geven. De andere modder komt van ergens anders waar het natter was. De grond op je diorama is droger en blijft niet zo plakken.
 
Volgende stap; eerste hoopje rubble aangemaakt en stoflaagje (vallejo dark sand) gespoten op de tank, modder op de tracks iets aangepast met hetzelfde stofkleur.

qDo1DRe.jpg

De rubble moet nog redelijk wat bewerkt worden, stenen kleuren, extra details enz.
 
Laatst bewerkt:
Dank je Levie!

Gisteren wat met de rubble bezig geweest, en wat voorwerpjes als detail. Na wat in mijn kast te hebben gerommeld heb ik een spade gevonden en een tweetal doorzichtige flesjes.

De spade eerst, zo kan ik mijn net aangekochte metaalpoeder van Ushi meteen testen. Ik heb hem met een donkerbruine kleur ingekleurd en dan een laagje glansvernis erop gedaan. Dan een wattenstaafje genomen, een klein beetje poeder genomen en de spade ermee ingewreven. Was letterlijk in 2 seconden geklaard!

VOOR
I03IkCy.jpg

NA
0zX78Qm.jpg

spade verder ingekleurd en wat modder gegeven:

GcIJU0V.jpg

flesjes met matt medium ingesmeerd en verschillende lichte kleuren (van zand tot grijs) in vallejo acryl geverfd, zo lijken ze vuil en meer op afval:

1ESzrOJ.jpg

Daarna even de tijd genomen om de eerste rubble stukken wat kleuren te geven. Hierop komt nog een tweede laag, fijnere "stenen", die grotendeels de grote zullen bedekken. Heb om de tank ook wat lichte strepen getrokken door het stof heen, alsof er na het door-de-muur rijden nog brokjes naar beneden gerold zijn die wat stof hebben weggeschraapt. Het is een subtiel effect maar ik denk dat het wel loont.

fvEZXbB.jpg
 
Ziet er heel goed uit

:O Ik heb net door wat je wil zeggen met de titel…m'n euro valt soms heel traag maar hij valt. :D
 
Hey MrArtex, eigenlijk wil ik het dio eenvoudigweg "sh*t" als titel geven, maar had bij het aanmaken van het topic een probleem met de titel (bleek door de ë van normandië te zijn) dus heb ik er "wrong lever" van gemaakt. Ben er nog niet uit welke ik zou nemen eigenlijk.
 
Aha, een werktitel dus. Doe ik ook soms.
Je bent goed bezig, ik blijf je vorderingen volgen.
 
Is een mooi project dat ik meevolg in stilte. Mijn grote opmerking tot nu toe is dat de hoeveelheid stenen op de grond niet overeen komt met het gat dat de tank gemaakt heeft; het is amper genoeg om de stukgereden lage muur van de afsluiting opnieuw op te bouwen.
Per slot van rekening is hij door 2 opstaande muren gereden alsook deze van de afsluiting. Ik weet dat je er nog meer kleine brokken wil aanbrengen, en dat is zeker nodig, maar het zou toch wenselijk zijn indien er meer grote stukken zouden tussensteken. Je zou bv. een stuk muur kunnen leggen op de voorzijde van de tank, een logische schade want de tank loopt spits van onder naar boven en een stuk muur zou daar blijven haperen.
Is natuurlijk maar een idee hé.
 
Goede inbreng Erwin, ik had er ook al zitten over nadenken om een muursectie te maken "in zijn geheel" en dat er tussen te steken. Ik zal je opmerking ter harte nemen.
 
Daar zit wat in in wat Erwin zegt. Net de foto nog eens bekeken en een groot stuk muur voor (of op) de tank zou inderdaad een meerwaarde kunnen geven.
 
amai tof man de spade is mooi gelukt ook he nog iets dat ik bij geleerd si :)
 
Gisteren tijdens de match België-Algerije nog wat verder gewerkt aan dit project.

stukken muurt bijgemaakt

j7h5awp.jpg

Ingekleurd

hnV67dD.jpg

daarna al wat vergrijsd met een pale wash van vallejo. Normaal moet er nog een laagje buff over komen om het geheel samen te brengen

OftQYaX.jpg

Karrewiel gemaakt en geschilderd, lege flesjes en de spade op hun plaats aangebracht. Het roest heb ik geschilderd met de nieuwe "Pigment Rust Set" van Ammo, een leuk setje pigmenten waarmee ik weinig moeite had om een realistisch resultaat te krijgen.

DhDLoKu.jpg

Nxdp5Kb.jpg

voorlopig resultaat:

Q4cstcG.jpg

deze begint zijn einde te naderen, nog wat stof effecten aanbrengen, wat details schilderen in de planten en dan zou hij moeten klaar zijn. Al wat me nog rest wat niet schilderwerken-gerelateerd is, is het afwerken van de achterzijde van het gebouwtje maar dat is minder dringend.
 
Dat is een behoorlijke verbetering, vind ik, ten opzichte van eerdere foto's. Ontzettend realistisch.

Een ding: het is misschien de foto maar het lijkt net alsof de omgevallen muurdelen andere tinten hebben dan het (wat mattere) stuk muur dat nog overeind staat. Of misschien moet dat nog aangepast worden.
 
Idd een hele verbetering t.o.v. het oorspronkelijke dio maar ik vraag me af... die Sherman gaat daar volgens mij niet helemaal ongeschonden uitkomen. Ik denk dan aan het linkerspatbord boven zijn ketting en de linkerkoplamp... daar zie ik niks van enige beschadiging.
 
@ Roy; Klopt, er moet nog een gelige wash gedaan worden op de muurstukken, nog geen tijd voor gehad. Daarna moet er ook nog buff over gesproeid worden met de airbrush om het geheel samen te brengen (staat ook in de omschrijving). Ik heb geopteerd om eerst de tools aan te brengen omdat ik dan ook alles een klein laagje buff kan geven (stof dat vrijkomt bij de crash). Omdat airbrush en wash nogal wat geurhinder meebrengt doe ik dit samen in een aparte ruimte, door omstandigheden kan ik dit niet aan mijn bureau doen.

@Walesha: klopt dat de tank eigenlijk had moeten beschadigd worden op de linkerkant, dat werd al eens opgemerkt in het verleden. Het is iets waar ik niet heb aan gedacht bij het bouwen, maar zal hier wel meer rekening mee houden in de toekomst. Het is het pas mijn derde diorama'tje en er zullen nog wel kemels gebeuren in de toekomst ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooie vooruitgang weer Burglar. Ziet er goed uit.

Mark
(4500)
 
Schoon werk Burglar! Is dit maar je derde dio?????

Thierry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan