Hoofdsponsor

1/35 Wintergewitter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jeanke....ik vind het mooi gemaakt maar zoals je zelf zegt deze vind ik ook te groot in verhouding met de hut;););) Dit is een gewei van een reuze turbohert :):):):)maar toch goed gemaakt ...alleen wat kleiner...top man
 
Tja, dat gewei... een mannelijk edelhert, wat in die contreien dus wel voorkomt heeft wel een heel groot gewei in de bronsttijd. Het lijkt wat aan de grote kant maar ik acht het niet voor onmogelijk. Als het geschilderd is zal het wss al een ander beeld geven.

*EDIT* voor de zekerheid ff opgezocht op Wikipedia:

Enkel het mannetje draagt een gewei dat gemiddeld zo'n 70 centimeter lang en een kilogram zwaar is, maar kan uitgroeien tot meer dan 90 centimeter. Het gewicht kan variëren van vier tot tien kilogram.

Als het jouwe dus zo'n 30mm lang is, zit je goed!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ondertussen niet stil gezeten. Het gewei heb ik er terug afgegooid en vervangen door een kleiner. Was inderdaad veel te groot. Denk dat het arme hertje ergens de grootte van een olifant moet gehad hebben.

Verder heb ik nog een kliefblok met bijl (die ik in mijn scrap box gevonden) heb toegevoegd. Bedankt Walter om mij op het idee te brengen.
Moraal : gooi nooit iets weg. Kan U jaren later nog van pas komen.

Heb ook nog een paar ijspegeltjes aangebracht aan het afdakje (doorzichte sprew verwarmd en uitgerokken).

Jean-Marie
attachment.jpg

attachment.jpg
 
dit ziet er al veeeeel beter uit Jeanke....prachtig man...... en die ijspegels zo ver ik kan zien ..top man...bij ons zeggen ze goe bezig....:D:D:D:D:D:D
 
Sterk bezig Jean ! Blokhut komt netjes uit de verf, het gewei vind ik simpelweg geniaal gevonden want het zet gewoon de toon van het hele huisje. De ijspegels aan het houtkotje zien er levensecht uit ! Ik heb de indruk dat je een scherp beeld van het totaalplaatje hebt.
 
Het begint stilaan vorm te krijgen, maar... is dat gewei niet een ietsje aan de donkere kant?
 
@Walesha : Vind het gewei niet aan de donkere kant. Levensecht ziet het er niet zo donker uit. Zal waarschijnlijk aan de foto liggen.

Jean-Marie
 
Was hierjuist een tekst van een halve meter aan het intijpen, maar toen ik de foto's wou toevoegen kreeg ik het bericht : "Internet werkt niet meer":angry:. Nu kan ik alles terug opnieuw beginnen intijpen.

Soit. Heb een paar figuurtjes bijgevoegd die ik van een ander diorama heb afgehaald. Vond de figuurtjes nog redelijk OK :dry:(figuristen zullen er waarschijnlijk anders over denken) . Ik had ook een beetje mijn twijfels :wub:maar heb dan toch besloten om ze in dit diorama toe te voegen.

Heb er ook mijn Bison er bijgezet. Ik had nog wel graag er op de achterkant een Duitse vlag bijgvoegd (zodat de vliegtuigen konden zien dat het om eigen troepen ging). Maar ik zou begot niet weten hoe ik zo een vlag moet maken:|. Heb al geprobeerd om een vlag te maken op katoen (of zoiets) maar de verf liep helemaal uit:(. Ander idee was om het gewoon op papier af te printen maar je ziet duidelijk dat het papier is en het legt zich niet goed over het geheel:(. Iemand enig idee ?

Het diorama nadert bijna het einde:). Nog juist alles insneeuwen en dan zal het ver af zijn .

Jean-Marie

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Geheel ziet er veelbelovend uit :)

Gewei ziet er prachtig uit, prachtig detail.
Persoonlijk zou ik het gebouw wel niet recht met de achterkant plaatsen, maar iets schuin...
Figuren zien er niet slecht uit hoor, enkel de gezichten zijn niet altijd mooi gesculpteerd, maar indien gewenst kunnen deze vervangen worden door AM hoofdjes zoals van Hornet ;)
 
Hallo,

Heb er nog een munitiekist (gemaakt uit balsahout) en de bijbehorende SIG 33 granaten bijgevoegd.

Jean-Marie
attachment.jpg
 
Knap man... ik dacht even dat het een referentiefoto was! :wub:
 
Mooi gedaan. Misschien kan je in de sneeuw voedstappen maken waar ze gelopen hebben....
 
Knap werk... niet makkelijk om met wit kleur te werken!
Ik ga akkoord met Beyond: het gebouw zou ik ook een beetje schuin plaatsen om meer dynamisme te geven.

Thierry
 
@Michel : Dat van die voetstappen was ik ook al van plan. Ben nu laagje per laagje de sneeuw op de grond aan het plaatsen. Laagje polyesterpoeder aanbrengen en dan vastzetten met een mengsel van houtlijm, water en enkele drupeltjes dreft (om de oppervlaktespanning van het mengsel te verminderen zodat er geen druppelvorming is). Foto's volgen later.

@Thiery : Om de blokhut een beetje schuin te zetten is het te laat. Ze is namelijk al vastgezet.

Jean-Marie
 
Ok, dat beloofd veel goeds. De houtlijm die ik gebruik wordt geel bij uitharding, heb jij daar geen last van?
 
@Michel : Ik gebruik houtlijm van Bison. Is niet echt spierwit maar op het wiite polyesterpoeder valt het niet op en bij uitharding blijft de kleur behouden.

Heb op het dio ook een ijsplek gemaakt met still water van Vallejo. Door 3 fijne laagjes te zetten heb ik niet het probleem van scheuren zoals jij hebt voorgehad met je dio.

Jean-Marie
 
Goedemorgen iedereen,

Voilà, heb zojuist de laatste hand gelegd aan mijn diorama. Is een projectje waar ik heel veel plezier aan beleefd heb ook dankzij al de leuke commentaren op dit forum.

Hieronde de eindfoto's.

Jean-Marie

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Schoon werk! Mooi gedaan die stappen in het sneew. De blokhut ziet er ook heel mooi uit.

Thierry
 
Dat is een prima dio'tje... toch nog een opmerking: wat mij betreft staan er veel te weinig voetstappen in de sneeuw gezien het aantal figuren. Ik kan me voorstellen dat de sneeuw aan de blokhut en rondom de tank en het kacheltje zowat vol moet staan met voetstappen, kriskras door elkaar.

Verder: very nice work! Applaus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan