Hoofdsponsor

1/35 Wintergewitter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terwijl de blokhut aan het drogen is ben ik aan de grondplaat begonnen. De verstekzaag uitgehaald en een kadertje ermee gemaakt.
Erna een stuk Gyproc van zijn karton gedaan en op maat gesneden en het in de kader gepast. Kleur van de kader wordt nog aangepast, zal waarschijnlijk zwart worden.

Jeanke
attachment.jpg


attachment.jpg
 
Hallo,

Voilà, mijn blokhut is zo goed als af. Dik laagje sneeuw op zijn dak gelegd. Het is tenslotte putje winter in het ijskoude Rusland.
Nu goed laten drogen en er daarna een plaatsje voor vinden op mijn grondplaat.
Jullie meningen graag.

Jean-Marie

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Die hut ziet er echt super uit maar ik vraag me af... had je de scharnieren en de klink niet beter omgekeerd gezet... lijkt me tamelijk onpraktisch zo??? Ik bedoel dan mijn visie met de realiteit hé.
 
@Walesha : Je hebt een punt als de deur langs de binnenkant opengaat. Zoals je hierboven gelezen hebt heb ik mij laten inspireren door de film into the White. Ben nog even gaan kijken naar het fragment waar ze de eerste keer de blokhut naar binnen gaan. De deur draait dus langs de buitenkant open, de klink staat links van de deur en de scharnieren rechts.

Jean-Marie
 
Mooie vorderingen Jean,komen er nog ijspegels aan de voorkant van de blokhut.
 
@Walesha : Je hebt een punt als de deur langs de binnenkant opengaat. Zoals je hierboven gelezen hebt heb ik mij laten inspireren door de film into the White. Ben nog even gaan kijken naar het fragment waar ze de eerste keer de blokhut naar binnen gaan. De deur draait dus langs de buitenkant open, de klink staat links van de deur en de scharnieren rechts.

Jean-Marie
Haja, op die manier kan het kloppen... sorry, ik heb niks gezegd!:wacko:
Ook beetje scheel gezien, ik had er niet op gelet dat de scharniren aan de buitenkant staan... pffff.. op tijd bril ne keer kuisen.:laugh:
 
Jeanke ,

Je hebt me héél aangenaam verrast,om simpel met recup-materialen,zo iets moois uit te bouwen zoals je blokhut.
De sneeuw is overtuigend aangebracht,zoals de kleur van de blokhut .
Goed bezig :)
 
Mooi, mooi,...

Wat of welk product heb je gebruikt voor de sneeuw?
 
@Danny : Had ook nog het idee om er ijspegels aan te hangen. Maar hoe moet ik dat maken? Ik had in gedachten om doorschijnende sprews te gebruiken en die door verwarming uit te rekken. Andere sugesties ?

@Beyond : De sneeuw is gemaakt met pure onversneden Cocaïne. Nee hoor, grapje. Heb daarvoor polyester poeder gebruikt. Voordeel is dat het niet verkleurd of begint te schimmelen zoals talk en dat het niet wateroplosbaar is zoals keukenzout zodat met waterverdunde houtlijm kan gebruikt worden.

Jeanke
 
Hallo,

De blokhut staat nu definitief op de grondplaat :D. Heb er nog een afdakje naastgeplaatst waaronder het brandhout opgestapeld ligt. Moet nog wel geschilderd en besneeuwd worden.

Jean-Marie
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Afdakje heeft ondertussen ook zijn kleurtje en zijn sneeuw meegekregen.
attachment.jpg
 
Ik vind je blokhut heel erg geslaagd...maar vind je ook niet dat het een beetje een geheel is qua kleur.Het zou de boel een beetje 'breken"als je bv.de deur en ramen in een ander kleurtje doet,of donkerder beitst.
Misschien kan je met siliconen kit ijspegels maken.
 
@ Bert. De blokhut is maar een deel van het diorama. Er komen nog genoeg kleurvariaties op het geheel. Trouwens die blokhutten in het hoge Noorden of Rusland zagen er ook maar eentonig uit van kleur . De deur of de ramen in een andere kleur schilderen dat zie ik niet echt zitten. Zou eerder op een tuinhuisje beginnen lijken.

Jean-Marie
 
Bedankt voor de opklaring ;)
Geheel ziet er mooi uit.

Indien je iets meer "kleur" wil, kan je misschien de houtblokken iets bleker maken, houtblokken die al een tijdje liggen te drogen kunnen soms tot wit/grijs/buff verkleuren.
Denk dat je daar dan een leuker effect zal verkrijgen?
 
Idd Jeanke, dergelijke blokhutten werden opgetrokken in één en hetzelfde materiaal en alles had dus dezelfde kleur, dat was ook zo bij bvb de "trappershutten" in N-Amerika.
 
@Beyond : Om een beetje kleur te krijgen in het geheel ben ik een hertengewei aan het scratchen met Milliput. Ga dat dan juist onder de nok van het dak plaatsen. Het wit van het skelet zal dan hoop ik een beetje contrast geven. Dat van die houtblokken is ook niet slecht. Ga het zeker in overweging nemen maar ga eerst het totaalplaatje afwachten.

Jean-Marie
 
Om houtblokken te maken neem je toch gewoon kleine takjes die je in stukjes zaagt/snijd???
Als je wil kan je ze zelfs klieven, echter kan ni en een dik blok als kliefblok!
 
@Walesha : Om de houtblokken te maken het ik saté stokjes gebruikt. Om ze te klieven is het echter te laat omdat ze al vastgeplakt zijn. Je brengt me echter op een idee, ga er een kliefblok bijzetten waar een bijl instaat.

Jean-Marie
 
.... ga er een kliefblok bijzetten waar een bijl instaat.

Ik weet niet wat het verhaal is/wordt dat je dio uitbeeld, maar vergeet niet dat een bijl een wapen is waar wellicht niet slordig werd mee omgesprongen... ;)
 
Ik weet niet wat het verhaal is/wordt dat je dio uitbeeld, maar vergeet niet dat een bijl een wapen is waar wellicht niet slordig werd mee omgesprongen... ;)

@Beyond : Op het dio komen nog een 6 tal Duitse soldaten + mijn bison tank. Tegenover al die andere wapens is een bijl niet echt een gevaarlijker wapen denk ik zo.

Heb een hertengewei ineengeknutseld met ijzerdraad en milliput. Heb het nog niet geschilderd omdat ik vind dat het een beetje groot is uitgevallen :wub:. Wat vinden jullie?

Jean-Marie
attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan