Hoofdsponsor

1/48 werkboot 1:48 waterlijn model [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

amazone

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
4.896
ga beginnen aan een werkboot met dit spantenplan van een kopjacht Lang 52 vt. 9 d., wijdt 16 vt. 3 d
amazone-albums-dirk-picture148080-kopjacht.jpg


en het zal er zo moeten gaan uitzien

amazone-albums-dirk-picture148079-werksloep.jpg


een waterlijnmodel dus zal er een ondergrondje ook voor gemaakt worden zodat ze op het water zit. en het zal ook een blokmodel zijn dus gemaakt uit een blok hout omdat ik dit nog niet gedaan heb wil ik dat ook wel eens proberen.
 
Mooi project.
Ik heb, ondanks mijn keuze in plastic bouw van WWI luchtvaart tegenwoordig, nog steeds een warm hart voor houten scheeps modellen.
 
Wederom een mooi project! Zoals gewoonlijk kom ik weer op de eerste rij zitten om het te gaan bewonderen.
Ben heel benieuwd hoe je het gaat aanpakken met 1 blok hout, gaat zeker leerzaam worden.
 
dat is nog eens iets anders dan we gewend zijn .
ik kom alvast naast Wim zitten.
succes er mee.
 
thx ik heb de blok hout al gezaagt en zal waarschijnlijk dinsdag de eerste fotos zetten want nu is het nog een rechthoekig blok hout waar niet veel aan te zien is ;)
 
de blok hout waar ik mee begonnen ben

amazone-albums-dirk-picture148399-001.jpg


berghout gezet en de zeeg uitgezaagt

amazone-albums-dirk-picture148400-002.jpg


en zover sta ik nu

amazone-albums-dirk-picture148401-005.jpg


nu ga ik eerst de buitenkant verder bij werken voor en achtersteven + beplanking
het lagere gedeelte komen banken voor de roeiers en boven op het dek moet vol komen liggen met proviant dat ze naar het schip brengen
 
Dirk,

Heb je dit helemaal uit gesneden, prachtig, kijk me ogen uit hoe je bezig bent.
 
ja daarom heb ik ook een blok model gepakt is een stuk makelijker dan eerst spanten zetten en beplanken zeker als het maar een waterlijn model is is het erg moeilijk om het op de ( normale met spanten) manier te doen . dan is een blok model veel makelijker en ook een stuk sterker.
 
Puik werk. Jammer dat er geen foto`s van zijn tijdens de snij klus. Dat had ik interessant gevonden. Een ding is wel zeker dat de romp enorm sterk is.
 
als je een hele dag als een bezetene met een hamer en houtbeitel hebt liggen kappen en liters zweet gelaten heb je ff geen goesting om een foto te maken ron :)
gelukkig heb ik het niet uit een blok eik gemaakt anders was ik nu nog aan het hakken ;)
 
Dirk een heel prachtig projekt...en een zeeer intressante bouwwijze :8:8:8...met dit projekt zat je al een paar jaar in je hoofd he...:D:D:D...ikke blijf dit zeker volgen ...top man ....;););)
 
beplanking gedaan als ook de banken gemaakt en aan de boeg de binnenkant bij gestoken zodat het de ronding van het schip volgt

amazone-albums-dirk-picture148756-001.jpg


amazone-albums-dirk-picture148757-002.jpg


amazone-albums-dirk-picture148758-003.jpg


amazone-albums-dirk-picture148759-004.jpg


amazone-albums-dirk-picture148760-005.jpg
 
Machtig mooi gedaan Dirk.

Dat uithollen heb je wel heel strak gedaan of kon je een beetje smokkelen met het dek ;).
 
heb hier en daar wel wat moeten smokkelen wim een fineertje hier en daar er onder om het mooi strak te krijgen maar dat hoort er bij zeker en nu de dekplanken er op liggen zie je er ook niets meer van.
 
Dat is wel een hele aparte manier van bouwen. Ziet er weer mooi uit Dirk!

Fred
 
thx jos & fred

gisteren nog wat geknoopt en heb het juist klaar nu

amazone-albums-dirk-picture148854-002.jpg


amazone-albums-dirk-picture148853-001.jpg


het roer is ook klaar maar eerst alles schilderen nu en dan kan het roer er ook aan gemaakt worden anders kan ik daar nog moeilijk aan.
de tonnen die op het dek komen die moeten dienen als vracht zal ik volgende week maken als ook de ondergrond waar ze op komt te staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan