Hoofdsponsor

1/35 'Warten' [DONE]

Mooi discussiepunt eigenlijk, die markering. Zeer leerzaam ook. Zo leren we toch nog steeds nieuwe dingen bij.

Mark
 
Inderdaad een mooi discussiepunt hier die markeer strepen, ik vond deze persoonlijk een mooie toevoeging aan het geheel en vond deze terug op referentie foto's vandaar dat ik ze heb toegepast en heb gebruikt.
Het was mijn bedoeling om een verhaal te creëren waarbij deze soldaten wachten om in actie te komen en hiervoor alle dekking gebruiken die ze tegen komen...
 
En daar ben al met onderscheiding in geslaagd Danny !

Grtz yves,
 
Ha ha ha inderdaad Yves maar alleen weten we nog niet waar ze ooit voordiende. ..;)
 
Het was mijn bedoeling om een verhaal te creëren waarbij deze soldaten wachten om in actie te komen en hiervoor alle dekking gebruiken die ze tegen komen...

Het plaatje klopt perfect, en volgens mij zijn het geen tactische of militaire markeringen. Deze worden nooit 360° aangebracht.
Het is gewoon een militaire dril, "als je je verbergt niet op een markant punt, als je een trap op gaat trap je niet op de eerste en laatste trede, je gaat nooit voor een raam of deur staan, enz"
Had graag eens een referentie foto gezien.

Voor de geïnteresseerden

http://orbat.com/site/ww2/drleo/011_germany/symbols/_symbols_39.html
http://orbat.com/site/ww2/drleo/011_germany/symbols/_symbols_figures.htmlhttp://orbat.com/site/ww2/drleo/011_germany/symbols/_symbols_41.html
http://orbat.com/site/ww2/drleo/011_germany/symbols/_symbols_43.html
Grtx Jan
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn weer zeer interessante bijkomende gegevens Jan.
Bedankt om ze met ons te delen.

Mark
 
Hmm, ik ben niet zo'n wandelaar, maar zijn dat niet de markeringen die de zgn. GR-routes (Grande Randonnée) aangeven, heden ten dage tenminste...
Of er veel wandelaars waren in die tijd, zou ik betwijfelen.
 
Hey,

Mooie vorderingen Danny, grondwerkje komt al tot leven, :)
Ivm die merktekens, normaal gezien komen zulke tekens voor aan bomen die langs de weg staan en hebben geen militaire betekenis. Vroeger was er geen verlichting langs bepaalde wegen. Met het aanbrengen van de witte verf op bomen kon men toch een soort van 'weg' maken die zichtbaar was in de nachtelijke uren. Witte verf kan je steeds zien bij nachtelijke en dus donkere uren. Nu nog kun je soms langs bepaalde wegen zulke bomen tegenkomen, alhoewel bijna overal verlichting staat.... :)
Je vignette stelt dus een soort van berm voor langs een weg, knap gevonden ;)
 
Dat lijkt me inderdaad het teken van wandelroutes. De Grote Routepaden of zo? Maar ik kan het verkeerd op hebben.

Verder is het mooi gedaan.
 
Bedankt jongens voor deze interessante uitleg ivb de markeringen op de boom,ik ga het zo laten of het nu historisch correct is laat ik in het middelen ik hoop dat ik volgende week wat meer tijd heb om verder te bouwen, wat verlopen is het nog steeds bang afwachten wat er juist boven ons hoofd hangt bij Delhaize !!!!
 
Jawadde Danny, heel mooie ondergrond. Dit leeft al zonder de figuren.

Grtz Bart
 
De oorsprong van deze GR-routes zou 'de weg naar Santiago de Compostella' zijn. Iemand veroordelen tot een voetreis naar Compostella was een populaire straf in het Ancien Regime (voor Napoleon). Als de markeringen dan ook zo werden aangebracht, is het dus toch historisch correct (al denk ik eerder dat er een St.-Jacobsschelp daarvoor gebruikt werd)

My 2 cents
 
Hier zijn we dan weer zoals beloofd met een nieuwe update,als ook heb ik een beetje verder gewerkt aan het ondergrondje en de eerst verf streepje gezet...;)

001_zpscbd59703.jpg

002_zpsf4847ea6.jpg

004_zps81177424.jpg

007_zps1a5fb178.jpg

009_zpsa31d1503.jpg

010_zps08823e40.jpg

011_zps5b1bd0c3.jpg

012_zps171d0956.jpg

013_zps2ce0afac.jpg
 
Dat ziet er weeral prima uit Danny. Laat het vervolg maar komen...

Mark
 
Bedankt mark was een hele klus om de juiste uitdrukking te bekomen misschien nog hier en daar wat bijwerken maar het gaat de goede richting uit...
 
Gatver Danny dat ziet er goed uit. Olieverf neem ik aan?
 
Bedankt voor het compliment;), maar het is geen olieverf maar wel vallejo heel verdund aangebracht om alles mooi in elkaar te laten vloeien heb aan dit hoofdje 6 uur geschilderd...
 
Danny, het is er duidelijk aan te zien dat je zo veel tijd aan het hoofdje hebt besteed.
Denk niet dat er nog heel veel aan bij te werken is. Gewoonweg prachtig...

Mark
 
Fraai werkje Danny met veel begeestering gedaan, en dat zie je!!
Benieuwd naar het vervolg,er zit echt een levende uitdrukking in het gezicht!!

Grtz yves,
 
Bedankt Yves,altijd leuk om te vernemen dat de collega's je werk leuk vinden;).
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan