Hoofdsponsor

1/24 VW Polo R WRC 1/24

Schaal 1/24 - 1/25
Nieuwe decals of een nieuwe kit is altijd een optie natuurlijk.
 
Wel dat is het hem juist ik had een setje gekocht om de eerste schade aan het dak te herstellen wat aardig gelukt was maar hem dan terug in de doos gedaan om te laten drogen en ben dan aan de Ford begonnen en nu zijn er stukjes die extra moeten drogen en had ik de Polo terug genomen en dan zag ik de scheurtjes in de decals
ik dacht iets van een 15€ maar ze zijn niet identiek met de originele decals
ben aan het denken misschien ze opnieuw bestellen
 
Je kan volgens mij bij Domino de originele bestellen Marc. Belkits komt van daar hé.
Ik zou een mail sturen naar hun.
 
ik weet dat ze wilde me ze opsturen maar ik had al after market daar gekocht
ik zal ze nog eens aanschrijven
Thanks
 
Collega modelbouwers , op dit moment ben ik met verse zin en veel heel goesting terug aan het bouwen gegaan
Een oudje uit de diepvriezer gehaald , in feite een nieuw kitje waar ik weer tegenslag gehad met de decals
Na de remvloeistof douche en alle verf eraf was terug in de witte primer om daarna terug wit en het blauwe
Gespoten

De Witte Primer Filler








de kleursetting









na een eerste laagje blanke lak om de decals te plaatsen









de eerste decals en gelukt







Zo dat was het dan voor deze avond
 
Dat ziet er al goed uit Marc maar ik denk dat je nog eens moet kijken aan de voorkant van het portier links voor je die decal op de zijkant plaatst (voorlaatste foto).
 
Succes met de decals (y)

Welke vernis heb je gebruikt Coachke?
 
Wel beste Ron ik gebruik soms Zero paint maar nu heb ik een spuitbus van de jaja action die decanteer ik in een glazen flesje met schroefdopje en dan vul ik mijn ab met een pipetje
Opgepast er blijft altijd wel wat restdruk in het flesje dus voorzichtig openen
Marc
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Ziet er koel uit die decals.
 
Beste Erwin de hele decal bedekt dat daar dus geen probleem hoor
dank u
 
Dat ziet er mooi uit, het lijken me geen gemakkelijke decals te zijn.
 
Wel beste Dany het is het derde vel decals dat ik gebruik , wat er gebeurt is weet ik niet meer maar ze doen het uitstekende ze kleven goed en de meeste vouwen of blazen trekken mooi weg
Ben er heel tevreden over
Dank u
 
Beste vrienden bouwers ik ga even de gewone weg volgen omdat ik een probleem heb bij Flickr
Beste vrienden ik denk dat ik het probleem van foto's plaatsen heb gevonden , de fout lag natuurlijk aan mij door mijn onkunde ik was vergeten eerst een new reply aan te klikken , na lang zoeken en proberen heb ik het gevonden dus mijn oprechte excuses voor de verloren tijd die jullie gebruikt hebben
Ok we gaan verder , nu iemand op een forum heeft me gevraagd of er geen hitteschild moest komen tussen de linker benzinetank en uitlaat en vermits het niet mee in de kit zat heb ik het dan maar zelf gemaakt met de alu afdekking van een botervlootje , daarvoor moest ik wel de tank even uitbouwen gelukkig niks beschadigd




De voorste wielophanging is best wel goed nagemaakt









de complete ophanging vooraan






de schijfremmen met mooie PE







De complete ophanging voor en achter ( vind ze wel mooi )






zo dat was het weer voor nu
Marc
Is een kleurrijk onderpaneel . De foto-etch geeft ook meer details. Volg mee . Willy.
 
Knap knap heel spijtig dat je die terug in de remvloeistof hebt gestoken, was perfect volgens de foto te repareren.

Met die decals..
Dat sopje.. ik zou daar direct mee stoppen zijn geen stickers op een echte auto he, pak water bij u met een pipet zet die decal erop en 2 druppels water op de rand en ge schuift die naar overal, oorstokjes erbij voor overtollig water, en eigenlijk liefst set (wat eigenlijk verdunde azijn is)(exp op eigen risico verdunning moet juist zijn)

Set maakt uw decal flexibel.
Dat sopje niet.

Én daarna sol zowiezo

Ondanks alles waren ze wel mooi


Heb heel de build gelezen,
Al oudere berichten, over da polijsten 🙄
Sorry jongens, maar ik polijst jullie zo een model "zonder" vernis laag en niemand hier gaat da kunnen zien.
Heel die disscusie klopt niet, die lagen enzo, da moet ook wel vind ik das bescherming voor uw lak maar er worden teveel dingen verteld die niet kloppen.

Da blauw stuk op die koffer rand, had da bij geschilderd en gepolijst had je met een vergroot glas nog niet kunnen zien.

Maar je polijst iss mss wel hard..

Ik vind het knap.dat jij dit gewoon opnieuw probeert voor eigenlijk een derde keer!!

Zowiezo 👍🏻

Die belkits zien er wel cava uit nog nooit geprobeerd.

Leuke is dat je voor die modellen andere ophangen enzo kan kopen zoals gravel conversie enzo, leuk
 
De belkits zijn best in orde hoor
Er was nu wel meer aan de hand die eerste keren hoor heb het maar beperkt uitgelegd , maar ok het is nu ok ben er zeer tevreden over
 
Jaja klopt, dat is voorbij, maar denk er eens over ivm da sopje links te laten liggen, mms eens proberen bij een latere build of ergens een test met een decal die je over hebt, gewoon water druppels en die schuiven/ drijven weg oorstokjes..

Zeker proberen ooit , ga je geen enkel blaas hebben nadien en die gaan niet scheuren.

Succes nog, ik volg nog mee, zeker nu ik ook in volle rally sfeer zit 2😁
 
Wat klopt er dan niet, wat de polijst-discussie betreft?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Wat klopt er dan niet, wat de polijst-discussie betreft?
Maakt dat uit ? Want eigenlijk staat het er al.
Maar is niks persoonlijks he.

Indien je u aangevallen zou voelen is dat zeker niet de bedoeling.
 
Nee ik voel me niet aangevallen, ik wil graag -oprecht- weten wat er allemaal niet klopt. Uit jouw antwoord wordt het me niet duidelijk, jij zegt alleen dat er van alles niet klopt.

Ik ben juist op zoek naar een goed bruikbare tutorial polijsten dus ben benieuwd naar jouw bevindingen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan