Hoofdsponsor

1/24 VW Golf 1 GTI [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Mijn beste Roy weet je wat dat is bij een Golf dat is een kreukelzone dat is bij elke Golf zo langs de twee kanten maar rechts is at niet omdat de batterij hier op het model
Marc
 
Hallo ,wat zie ik hier......mooie batterij, knap gemaakt , net zoals de onderdelen van het motorcompartiment!
Moet zeggen Marc ,dat je goed bezig bent en duidelijk door de raad en zelfkennis natuurlijk hier iets héél mooi's aan het maken bent :)
 
Beste vrienden jullie weten nu dat ik met de kubelwagens in mijn kop zit maar mijn Golfke ligt hier ook nog , nu even iets wat ik nu eens wil vragen ik ben nog niet aan de binnenbekleding begonnen en wil de matten bekleden maar er heeft ooit eens iemand tegen mij gezegd van geen vlokken meer te gebruiken maar iets anders dat een nog mooier effect zou geven maar weet ik verd*md ,iet wat het juist was kan er iemand mij nog eens helpen , zoals jullie weten ben ik er steeds dankbaar voor en zal de raad zeker gebruiken
Grt
Marc
 
Hadden ze het niet over de bloem-methode?
Deze is heel simpel. Men spuit de onderdelen met verf (best met AB), en terwijl de verf nog nat is strooi je bloem (of eventueel talkpoeder) over het gespoten onderdeel. Dan de overtollige bloem aftippen, en eens controleren. Indien er ergens wat te kort is, terug een beetje spuiten en terug in de natte verf wat bloem strooien.
Hopelijk was het deze wat je zocht, anders kan ik je niet echt helpen :nowink:
 
Dat kan ik ook doen , maar er was iets al sla je me dood ( niet doen he )ik weet het niet meer het enige wat ik nog weet is dat je in een winkel van tekengerief moest gaan halen het was er in verschillende kleuren
In ieder geval voor de tip bedankt en als ik het niet meer vind zal ik deze methode gebruiken
Marc
Thanks bro
 
Hey Beyond ik heb het terug gevonden het was onze vriend Ron die het me verteld heeft en het heet embrossing poeder voor wat het dient weet ik niet
Marc
 
Embossing poeder

Blijkbaar een poeder dat gebruikt wordt om te stempelen ;)
Zal wel verkrijgbaar zijn in de uitgebreide Art-winkels ;)
 
Bedankt hoor ik heb al naar AVA papierwaren gemaild en die hebben dat ik zal eens gaan kijken en anders word het witte poeier
Marc
 
Ik heb besloten eerst de Golf verder af te bouwen voordat ik aan de Kubels begin , of tussendoor dat b.v. niet verder kan met de Golf .
Ten eerste om er terug wat in te geraken na de lange tijd van inactief geweest te zijn , heb grootse dingen gedaan en dan nu terug om dat kleine vallen is wel even aanpassen
Dus ben ik terug begonnen eerst heb ik de zeteltjes al tezamen gekleefd maar daar heb ik nog geen beelden van , omdat het niet zo interessant is .
Wel ben ik nu bezig met het aanpassen van de motorbay ( motorcompartiment )zoals ze dat hier zo mooi verwoorden , ik heb de batterij geplaatst en de hoofdkabel naar de starter gemaakt en nu de gaskabel daar had ik wat problemen mee de draad die ik daar voor wilde gebruiken was zo een typeke dat zijn eigen willeke had kon hem op de eerste plaats niet kleven een soort kunststof waar geen lijm op pakt , uiteindelijk toch gelukt maar dan moest ik de draad op zijn plaats krijgen tegen de wand boven de pedalen en wilde hij niet de koppigaard , dus een andere gewillige draad genomen en die dan maar zwart geschilderd en ligt nu te drogen en te wachten om op zijn plaats te lijmen

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het niet veel ik weet het maar ik moet nog gerief gaan kopen om verder te kunnen en dan............ zijn we terug vertrokken maar het zal hoofdzakelijk 's avonds zijn want met dat warme weer doen we liever iets anders
Tot een volgende keer
Marc

Oh ik heb ook nog de ruitensproeierbak ook al in kleur gezet
 
Tot mijn groot spijt vind ik nergens het expansievat of koelwater reservoir in deze kit raar want het is in verhouding toch redelijk groot maar nergens vind ik het , wat doen we dan ik maak het zelf , een tijd geleden heb ik hier ergens op het forum iets gelezen van een soort modelleerpasta die luchthardend is , en waar vind je zoiets , natuurlijk in de "Action " ( sorry voor de reclame ) maar daar is het goedkoop en dicht bij de deur
Dus er zo een stukje van genomen en in model gekneed en nu laten drogen en verder afwerken oordeel zelf maar
Hier een voorbeeld van het originele ( deze foto is alleen maar gebruikt ter info en geen verder handelingen indien er problemen zijn zal deze foto ogenblikkelijk verwijderd worden )

attachment.jpg





attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Knap werk Marc dit motorblok ziet er al indrukwekkend uit zelf de batterij lijkt gewoon echt..😉😉
 
Vrienden ik ben weer wat verder met mijn Golfke ik moet nogmaals zeggen dat Revell bij deze kit werkelijk hun best hebben gedaan, de decal's zijn knap gedetailleerd en er is bijna aan alles gedacht zelfs de gordels zitten hier nu bij maar dat is voor later
Eerst nog even een up-date van wat ik allemaal al gedaan heb
1- de zeteltjes zijn geschilderd en de decal's geplaatst
2- de vloer is bekleed met " embossing poeder " op raad van een collega bouwer
3 de velgjes zijn geschilderd en de naafdopjes ook al zwart gemaakt evenals de afdekkingen van de wielbouten daar zaten 1/1 plastieken
dopjes over
4- het instrumentenpaneel is ook al in kleur en een deel van de decal's geplaatst
5- het motorcompartiment ( engine-bay )is ook weeral een stukje verder afgewerkt
6- het stuurwiel is geschilderd
7- de hoedenplank ook al in kleur
Ik heb nog geen goede foto's kunnen maken maar dat komt , wel enkele van zaken die ik gedaan heb

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu heb ik nog een vraagje - vinden jullie het goed zoals ik de tekst en uitleg bij de foto's doe of vinden jullie het overbodig ? anders laat ik de tekst er af
En dan ga ik nog maar eens de hitte trotseren en verder werken aan de Golf want er staat weer een mooi project op stapel en dan zal ik de afdeling militair moeten raadplegen :laugh::laugh::laugh: voor de juiste kleuren
Tot laters vrienden
Marc
 
Ziet er weer goed uit Marc.
Mooie details.
 
Zeker verder gaan met al de tekst Marc zeer leerzaam voor bouwers zoal mij die geen verstand hebben van auto onderdelen 😆
 
Ik heb weer wat info en een paar verdere afwerkingen die ik wil laten zien , ik heb onder andere nog een draad bijgelegd die in het echt dient als koudstartventiel dat zorgt ervoor dat bij koude extra benzine word ingespoten om zo een rijker brandbaar mengsel te krijgen , omdat in de winter de benzine als damp op de ramen in de cilinders neerslaat en dus niet zo goed brandbaar is daarom voegen ze via een extra ventiel nog eens benzine bij ( let wel dit is alleen bij de start anders zou de motor verzuipen zoals men dat noemt )

attachment.jpg

het ventiel was er al wel maar de leiding nog niet dus bijgeplaatst
En ook de waterdarm ( word niet veel gedaan heb ik al gezien ) van de ruitensproeiers vanaf het reservoir tot aan de motorkap naar de sproeier , sorry het beeld is niet zo scherp ( in de vlucht genomen )

attachment.jpg

het vervolg zal snel komen want ik heb er nog verder aan gewerkt wel zeer kalm met dit warme weer begin ik al te zweten als ik adem :laugh:
Groetjes
Marc
 
Beste vrienden ik heb nog het een en ander kunnen doen vandaag het chassis is zo goed als klaar de wieltjes liggen ook al geschilderd en gemonteerd klaar ik ben precies terug op mijn werk

Hier een fotoke met nog wat info attachment.jpg

Dan het motorcompartiment is ook al zo goed als klaar , ik krijg er bijna niks meer bij en mijn expansievat ( koelwater reservoir ) zit er ook in ik vind het redelijk goed gelukt om zelf gemaakt te hebben want dat was er niet bij

attachment.jpg

en dan het interieur is ook klaar buiten een paar kleine dingen zoals het stuur dat nog ligt te drogen en de zijkanten die tamelijk natuurgetrouw zijn nagemaakt ( pluspunt van Revell )

attachment.jpg

attachment.jpg

zo dat was het weeral voor vandaag ( den deze ga zijn ogen toeknijpen )
Slaap goed allemaal en tot morgen
Marc
 
Die typische zetels met ruitjesmotief, pure nostalgie. Alhoewel, ik zag onlangs een Golf 6 gti, en dat ruitjesmotief wordt nog steeds gebruikt in de Gti.
 
Knap werk op het einde van dit topic weet ik hoe alles noemt binnen in een benzinemotor 😉puur genieten van zoveel details. ...😈
 
@ Kim dat is hun handelsmerk van V.W. voor de GTI zo hebben bijna alle GTI 's dat ongeveer in die stijl buiten leder
@ Danny bedankt hoor , en ik zal proberen ( zal ) het volgende malen ook nog zo verder te zetten , ik heb opgemerkt dat er nog collega bouwer's zijn die dat nuttig vinden en voor mij is het een kleinigheidje en ik vind het leuk om zo vriend en collega een beetje raad te geven
grt
Marc
 
Dit wilde ik ook nog even vermelden , als ik nu zelf naar de zeteltjes kijk of naar alles van dat Golfje krijg ik echt heimwee naar mijn Golf 1 dat waren toch nog andere tijden he dan kon je nog eens voor je plezier in je auto stappen en eens een tourtje maken nu kan en mag je bijna niks meer, bah ze zijn de automobilist het leven zuur aan het maken met al hun wettekes en verplichtingen en alles heeft de auto gedaan de fabrieken niet hoor die hebben geen vervuiling ik word er soms moedeloos van
Marc
( weer een baal moment )
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan