Hoofdsponsor

1/24 VW Golf 1 GTI [done]

Schaal 1/24 - 1/25
ben weer wat verder geraakt , zoals de bodemplaat is in kleur met wat uitleg erover ook het motortje heeft wat uitleg gekregen zie maar
IMG_4898%20001%20-%20kopie.jpg

IMG_4899%20001.jpg

IMG_4902%20001.jpg

IMG_4903%20001.jpg

IMG_4905%20001.jpg

en kan je er aan uit anders vraag je het maar
Marc
 
Ik ken niet zoveel van motoren, maar je uitleg is klaar en duidelijk ;)
 
Wow Coachke wat een motor zeg,en ja idd goed uitgelegd. Ik moet zeggen dat ik het zeker niet beter doe qua motoren.Mijn complimenten man.
 
Patje ik ben blij dat ik nog eens hoor en die uitleg doe ik voor onze bouwers die ( zonder iemand te willen kwetsen hoor ) van techniek niet goed op de hoogt zijn dat ze weten waar het voor dient en ook wat het is zoals ik heb nog maar pas hier gelezen wat een canopy is heb dat nooit geweten , darom een beetje uitleg kan geen kwaad vind ik , onze vriend Roy doet dat ook en ik vind dat ok zo
Patje bedankt man dat ge reageert
Marc
 
ik had gisteren de carrosserie al in de zwarte primer gezet en vandaag in de zilveren lak gezet er zaten twee kleine stofjes in , ik heb ze eruit geschuurd en nog een fijne laag opgezet , deze is mooi strak gespoten en er moet nu nog vernis over maar ben nu bezig met de striping decals serieus prutswerk , maar het is mooi al moet ik het zelf zeggen
kijk maar

IMG_4906%20001.jpg

IMG_4907%20001.jpg

IMG_4908%20001.jpg

IMG_4909%20001.jpg
 
Die is inderdaad heel mooi gespoten, proficiat.
 
@ Roy en Erwin dank u ik had hem verleden week in de zwarte Vallejo primer gezet en eergisteren met een grid 12000 lichtjes geschuurd om de oneffenheden en stofjes eruit te doen gisteren morgen in zilver gespoten uit een spuitbus , maar zag dan weer twee kleine stofdeeltjes liggen heb die er dan ook weer uitgehaald en terug een dunne laag verf over gezet en nu is deze gewoon prachtig ( al mag ik het zelf zeggen )ben nu bezig met de decals te plaatsen mooi werkje en ze zijn goed te plaatsen
grt Marc
 
....en nu is deze gewoon prachtig ( al mag ik het zelf zeggen )...

Het mag gerust gezegd worden, deze is strak gespoten, en dan nog met een spuitbus... :wow:
Zelf zou ik het niet kunnen met een spuitbus -nono-
 
ja ik weet het , ik heb al dikwijls gespoten met een spuitbus of met a-b maar ik moet toegeven deze is knap gelukt nu is het te hopen dat de vernis ook nog zo mooi word he ????
grt Marc
 
wordt weer een mooi Golfje voor de verzameling.:)

groetjes,

Yannick
 
Vandaag buiten ander werk thuis heb ik de motor in de " engine bay " motorcompartiment gelegd en een koppelingskabel gemaakt ook weer een beetje aanwijzingen erbij gezet

IMG_4911%20001.jpg

Ik heb dus het volgende gedaan
een dunne elek. draad genomen de lengte van gat tot de koppelingshefboom de isolatie eraf gestript en daarna een stukje isolatie gezocht dat iets dikker dan de draad en daar een stukje afgesneden en over de dunne draad geschoven
Daarna heb ik met een gaatjes tang op de kleinste maat gezet en een stukje styreen afgeknepen zo bekom ik een mooi rond schijfje , gaatje ingeboord en over de kabel gekleefd dat is dan de regelschroef
Vervolgens heb ik de maat genomen naar de wand en afgeknipt op maat en weer een stukje zwarte isolatie opgezet en tegen de wand gekleefd
 
Laatst bewerkt:
Wat er toch allemaal in een motor zit en dat je dat dan nog scratched, chapeau.
Vraagje over de spuitbus: is het een bus autolak of een bus zoals van tamiya?
 
@Kdk neen het is gewoon autolak wel met velgenzilver en daarna van hetzelfde merk vernis erover dit moet nu nog gebeuren ben eerst de decals aan het kleven
Ik weet natuurlijk van waar je bent maar in Belgie komt die verf van de Brico is niet zo duur en droogt enorm snel behalve de vernis dat duurt wat langer
Ik heb wel eerst primer van vallejo gezet en daarna zeer dunne laagjes lak
grt
marc
 
Omdat jullie dit goed vinden zal ik de volgende malen er PROBEREN deftige uitleg bij te geven dan kunnen jullie een gedacht geven hoe alles te werk gaat
Maar je mag nog altijd vragen stellen
Als eerste heb ik de batterij al klaar gemaakt ze was nog het droegen vandaar dat ze niet zo mooi overkomt

IMG_4912%20001.jpg

IMG_4913%20001.jpg

IMG_4914%20001.jpg

IMG_4915%20001.jpg

IMG_4916%20001.jpg
 
Marc ik vind het top dat je uitleg geeft over de verschillende onderdelen van de motor. Wat dit nog beter zou maken, is uit te gaan van absolute nulkennis bij de lezer. Dan beklijft de informatie beter en wordt hij ook eerder en aandachtiger gelezen.

Ik geef toe dat dat tijdens de bouw moeilijk is, omdat je de onderdeeltjes in logische bouwvolgorde bewerkt in plaats van in logische werkingsvolgorde.
 
Ja amaai, dit is prachtig werk.

Om even in te pikken op wat Roy zegt: als leek zeggen al die termen me totaal niks. Spruitstukken, allerlei ventielen, luchtschuif, leidingen die naar god weet waar lopen, … Maar, ik vraag me af als ik het beter zou begrijpen als het in lekentaal geschreven is? Hoewel ik een algemene kennis heb van de werking van een verbrandingsmotor kan mijn brein de volledige werking niet vatten. Teveel fantasie en te weinig technische knobbel.

Dus: he tis vooral genieten van de kleuren en de technieken die gebruikt worden.
 
Nog een up-datetje
Ik ga nog even overlopen wat al die componenten voor staan en wat ze doen


allereerst de benzinefilter die bij dit systeem van brandstofinspuiting een zeer grote rol speelt er mag absoluut geen enkel vuiltje of vuiligheid naar die verdeelkop gaan omdat deze werkt met zeer fijne lasergesneden openingen waar de benzine doorstroomt ook is deze filter vastgeschroefd op de benzineleidingen omdat deze leidingen onder enorme druk staan

Dan hebben we onze remdrukbekrachtiger of in bekendere servo rem dit is gewoon een ronde pot in twee helften met in het midden een vlies of membraam en aan de ene zijde van het membraam word door de motor onderdruk gemaakt zodat dat vlies naar voor word gezogen en een grote dikke veer bijeen nijpt nu gaan we remmen en laten via een klepje terug lucht voor het membraam en de dikke veer ontspant zich en zo druk mee uitoefend op onze rempedaal en helpt bij het remmen

IMG_4918%20001.jpg

hier zien we dan de dikke rubberen darm die de lucht aanzuigt via onze verdeelkop waar de benzine leidingen van komen en zo naar de inlaatcollector of spruitstuk daar word de aangezogen lucht verdeelt naar de 4 cylinders en daaronder zitten dan aan de leidingen de 4 injectoren die de benzine vernevelen en ook de juiste hoeveelheid lucht krijgen
Beste kameraden ik hoop dat jullie het beter begrijpen ik weet het is allemaal niet zo simpel daarom probeer ik een beetje in mensentaal uit te leggen wat hier gebeurt


IMG_4919%20001.jpg
IMG_4920%20001.jpg
 
Dat is begrijpelijker uitgelegd Marc, waarvoor dank. Het werk aan de motorruimte ziet er ook goed uit. De enige zeer lichte slordigheid die ik meen te zien (maar ik kan me vergissen) is de laatste foto, de zilvergekleurde ribbels linksboven. Daar denk ik een oneffenheid te zien veroorzaakt door bij elkaar komende gietmallen van Revell. Klopt mijn constatering, dan zou je daar misschien nog iets aan kunnen doen door het bij te vijlen.

We hadden afgesproken, elk model een stapje kritischer he ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan