Hoofdsponsor

1/16 VW beetle 1/16 [WIP]

Dankjewel Roy, ga dit zeker bestuderen.
Het toeval wil dat ik al gestart was met een kever cabriolet 1/35 waarvan ik de motor weer net in mekaar had geknutseld, geverfd en +/- vervuild voordat ik dit bericht las.
Ik ga het zeer zeker 1/1 opvolgen en tips gebruiken om tot een mooi resultaat te komen.
 
Hoi,

ik wou doorstoten tot het eindwerk maar enkele fouten vind ik te storend om door te gaan.
De rechterdeur staat op een kier, t`is precies of de deur vanonder is kromgetrokken.
attachment.jpg

Linkse deur is passend , maar chrome plakken is een vak apart, waarschijnlijk teveel transparante lijm gebruikt en teveel verf verwijderd?
attachment.jpg

Kunnen we dit nog herstellen?
 
Fred het beste is dat je de pinnekes van de scharnieren eraf doen en dan de deur mooi centreren , daarna met eeb fijn boortje erdoor gaan en dan in de plaats een stukje koperdraad van een elek draad er door steken .
Ik neem gewoonlijk een schuifmaat en meet de draad en dan neem ik een boortje van die diameter en boor een nieuw gaatje asje erdoor en alles is in orde
De kofferklep kan ik niet goed zien maar daar moet je ook de scharnieren zo monteren , ik zou de klep eerst in positie leggen vast tapen en dan de scharnieren vastkleven , ik weet Fred dat het bij mij ook niet honderd procent is maar zover ben ik nog niet , ik sta op dit moment achter omdat ik teveel werk thuis heb . Maar vooral 's nachts werk ik eraan en tenslotte er staat geen tijd op he , ik ben op pensioen en ga me niet meer haasten ik heb het al 40 jaar gedaan
Hopelijk lukt het zo
grtz Marc
 
Het goede nieuw is dat bijna elk foutje in de modelbouw te herstellen is. Het neutrale nieuws is dat We niet kunnen zien waar de fout zit. Kun je wat detailfoto's en een preciezere beschrijving van het probleem geven?
 
Hoi Roy, Marc,

Voor het verlijmen van de chrome strip op de deur had ik de voor met een scalpelmesje zuiver gekrapt omdat verf op verf niet plakt. Toen had ik met een tandenstoker er transparante lijm in laten vloeien de strip erin gedrukt en wasknijpers erop gezet, bij de carrosserie had ik ze met schilderstape vast gezet.
Het resultaat van veraf leek OK maar van dicht bij NOK.
attachment.jpg
Bij de linkse deur lijkt het alsof deze vanonder is kromgetrokken, vanboven en vanvoor ( bij de scharnieren) sluit ze redelijk aan maar vanachter vanonder staat ze op een kier.
Ik kan proberen de scharnieren uit te boren en de deur te centreren zoals Marc voorsteld maar ik heb het vermoeden dat het in het portier zelf zit. Toen ik de bovenste scharnier als laatste vastlijmde had ik de de deur gecentreerd en vastgeplakt met schildetape, alles leek perfect totdat ik de plakband verwijderde en de deur stond op een kier, daem
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Ik hoopdat deze foto`s iets duidelijker zijn. Het bezitten van fotoequipment wil nog niet zeggen dat je een goede fotograaf bent .

groet
Fred
 
Gewoon terugbuigen mbv een haardroger. Niet teveel kracht en om de minuut kijken wat er gebeurd is.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan