Hoofdsponsor

Vragen over de wedstrijd "The golden sixties"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die mogen natuurlijk hier op het forum verder afgewerkt worden.
 
Mooi;ik dacht dat we dan omwille van de wedstrijd dan zouden moeten wachten of stoppen begrijp je.
Bedankt voor de toelichting.;)
 
Dan kom je natuurlijk niet in aanmerking voor een eervolle vermelding hé Patje.
 
Uiteraard niet he,en das normaal ook mmijn gedacht,hoe dan ook ik heb het nodige materiaal klaar en zal mn beste beentje voorzetten,word leuk die wedstrijd.
 
Erwin, gaat het om de Piper PA-18 Super Cub?

In 1949 introduceerde Piper de Piper PA-18 Super Cub, een gemoderniseerde variant van de J-3 Cub die tot 1981 in productie zou blijven.
Bron: Wikipedia

Dan lijkt het mij geen probleem.:D

Als het om de oude gaat dan kan deze niet meedoen::(

De Piper J-3 Cub is een klein lichtgewicht vliegtuig voor twee personen, geproduceerd tussen 1937 en 1947 door Piper Aircraft.
Bron: Wikipedia

Ik hoop dat je kan meedoen want ook dit is een heel leuk model!

Fred
 
Mja ik vind wel dat je qua eerste makelijk in de 60 meot blijven, anders maak je al wat voor 1970 is gemaakt, dus ook een romein, een ridder, paard en kar, een dino ^^
 
ik dacht dat dit mocht, maar het moest ingekleed worden als in de jaren 60 dan qua omgeving en zo... zodat de 60's herkenbaar bleven
 
erwin mijn OK heb je. wacht wel nog even op de andere wedstrijd mod's hun antwoord. uiteraard moet je er wel op letten dat hij in de juiste periode gesitueerd word qua decals en kleuren/omgeving.

@silenoz: dit kan maar dan moet er wel een link zijn ergens. je kan bv niet een dino bouwen en die in een jaren zestig setting plaatsen he. het moet iets zijn die wel in die periode gebouwd, geleefd, gevlogen, geschoten enz hebben he. dus geen romeinen die mee doen aan de vietnamoorlog :)
 
Erwin de opgegeven link verwijst inderdaad naar een Piper PA-18 Super Cub.

Mijn ok heb je bij deze.:D

Fred
 
Ik vind het een schitterend idee van het beheer om deze wedstrijd te lanceren want de jaren zestig amai dat waren de mooiste jaren qua wagens en muziek ook.


Patje.
Werden dan ook niet de mooiste kindjes geboren? :P


Droop (bouwjaar 1960)
 
Ik ben uit een uitzonderlijk goed wijnjaar, 1971 :D
 
Werden dan ook niet de mooiste kindjes geboren? :P


Droop (bouwjaar 1960)

idd Droop de mooiste he lollollol :)

:8oei we wijken af van het onderwerp hier.....
 
Laatst bewerkt:
silenoz: dit kan maar dan moet er wel een link zijn ergens. je kan bv niet een dino bouwen en die in een jaren zestig setting plaatsen he. het moet iets zijn die wel in die periode gebouwd, geleefd, gevlogen, geschoten enz hebben he. dus geen romeinen die mee doen aan de vietnamoorlog :)

was ik niet van plan, troost u, de romeinen hebben daar historisch gezien nooit gezeten ;-)... neen grapje...
 
Mag ik in de voorbereidingen sectie een poll opstarten over welke (T)F-104 ik ga bouwen voor de 60's groepsbouw?
Heb in de kast een F-104G en een TF-104G gevonden en een decalvel waar 8 60-er jaren decal opties voor de Nederlandse Luchtmacht opstaan en ik kan niet kiezen!
 
yep lex maar zoals je aangeeft in de voorbereiding sectie.
 
Hoi,

Ik zou graag mee doen met de wedstrijd, maar ik heb een vraag , ik heb een .Volkswagen T1 - SAMBA BUS gezien en sta te twijfelen of hij uit de jaren 60 komt.

Dit staat op de doos,

Revell VW T1 Samba Bus 1:24 #07399
De oorsprong van alle vans en Transporters gaat terug tot het eind van de jaren veertig, toen in de Volkswagenfabriek in Wolfsburg transportwagens voor metaalplaten werden gebruikt.

Deze vormden voor de Nederlandse importeur Ben Pon de ingeving om een transportauto te bouwen.

VW ontwikkelde eind jaren veertig meerdere prototypes van een ruim bemeten auto die geschikt was voor transport.

Van de aanvankelijk bedachte namen kon geen enkele zonder beperking worden gebruikt, hierdoor kreeg de nieuwe voertuigencategorie de naam "Transporter".

Op 8 maart 1950 begon de seriebouw van de eerste generatie Transporters. De auto met het typische V-vormige front en de gesplitste voorruit bestond in diverse uitvoeringen, waaronder ook een minibusje.

Technisch steunde hij op de Volkswagen Typ. 1, de kever, waardoor de T1 beschikte over een luchtgekoelde viercilinder boxermotor.

Het vermogen van de betrouwbare, achterin geplaatste motor met zijn 1,2 liter inhoud werd in 1961 opgevoerd tot 34pk.

De luxe uitvoering van het busje, de speciale negenzitter, wordt tot vandaag de dag als "Samba bus" aangeduid en bedeeld met een ovaal dakraam, zeer comfortabele zetels, een opvouwbaar dak en zeer veel verchroomde onderdelen, alles met een onmiskenbare automobiel-charme.

Door de beweegbare portieren in de bouwdoos is het ruime interieur zeer goed zichtbaar.

Aangezien er grote vraag naar deze auto in zowel de VS als Europa was kan met deze bouwdoos de Amerikaanse en Europese versie gebouwd worden.

Specificaties:
- Schaal: 1:24
- Onderdelen: 173
- Lengte: 18,1 cm
- Niveau: 5
- Decals: Authentieke transfers met sierstrips en diverse kentekens (D, NL, F, GB en USA)

http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=138_127_128&products_id=4711

Dit is een andere site;

http://www.modelcars.com/revell-1964-volkswagen-t1-samba-bus.html

ik hoor het graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan