Hoofdsponsor

1/72 Vomag 7 or 660 mit Flak 88 mm, Roden. [DONE]

Kan bevestigen dat het een mooi beest is want ik heb hem "live" kunnen bekijken op de club. Goe bezig Swaken!!
 
inderdaad zeer verzorgde ijzerwerken
 
Op de beurs van Hobby Time heb ik iemand bezig gezien aan hetzelfde model. Het is inderdaad een groot geval voor deze schaal..

Je PE zit er netjes op ;)
 
Op de beurs van Hobby Time heb ik iemand bezig gezien aan hetzelfde model. Het is inderdaad een groot geval voor deze schaal..

Je PE zit er netjes op ;)

Ja met die mooie motor in aanbouw;

attachment.jpg

Bron; bouwer op beurs Middelkerke 2015
 
Werkelijk een goed gelukt motortje! Eigenlijk zonde om daar dan een laag kleurvereffenende verf overheen te spuiten... maar ja elk voordeel heeft ook weer zijn nadeel (beetje cliché maar het is wel zo).
 
Vind dat de echte artiesten die zover gaan in deze schaal maar weer een mooie update Swaken
 
Ik zie toch direct waar de stielmannen zitten :dry::dry:
Knap werk zeker met die P.E.
Marc
 
modelbouwers die zo gedetailleerd gaan op zo een kleine schaal zeg ik meestal "petje af" maar voor dit is m'n petje serieus een paar maten te klein.
 
Hey,

Mercie voor de vele bloemen, blijkbaar onder bedolven....😜
Neen, het is Indd een prachtig voertuig om te bouwen. Om hem 'live' te aanschouwen, ik denk niet dat hij zal klaar zijn tegen de beurs te Deinze. Ik wil hem gerust meebrengen, maar dan wel in de staat zoals hij zich zal bevinden, tenzij ik aan de schilderwerken bezig ben, dan laat ik hem in ruste om geen beschadiging te verkrijgen die ik niet wil krijgen natuurlijk.
Ik wil er wel op wijzen dat iedereen dit kan bouwen, als je maar over voldoende documentatie beschikt, en wat geduld hebt 😜😉
 
Ziet er strak uit! Is de pasvorm van de kit redelijk? Ikzelf heb namelijk de Roden Mk1 armoured car. Maar ik weet niet of de pasvorm een beetje oke is.
Zo op het oog ziet de kwaliteit er prima uit! (afgezien van de PE natuurlijk ;) )

Groetjes,

HIlbert
 
Hey,

Hilbert, van de pasvorm mag ik niet zo klagen, die is redelijk goed te noemen, hier en daar wel eens wat bijschuren, meestal de naden, maar voor de rest valt het wel goed in zijn vorm. Minpunt van de volledige kit zijn de wielen, man dat trekt echt op niet :(
Daar is de pasvorm slecht te noemen en mankeert het detail volledig. Wij noemen dat hier in België 'pletsekoppen', er is dus geen motief of gravering aan te treffen op de wielen. Wel al gezien dat Armoury een wielenset heeft voor de Vomag, je er gerust van zijn, dit komt mijn richting uit. Ik ga mijn model niet 'verbrotten' door slechte wielen.
Het is een zachte soort van plastiek dat men hier heeft gebruikt, dus bij het verwijderen van naden of bij het opschuren, voorzichtig zijn, er is vlug teveel af.
Ik moet wel toegeven dat die kits van achter dit gordijn redelijk meevallen, ze zijn de laatste jaren veel verbeterd. ;) , zeker met de noodzakelijke ets-sets erbij.8)
 
mooi mooi, ik zou bijna zelf beginnen aan voertuigen van die periode als ik dit zo zie. Eerst maar eens m'n eigen stock wat wegwerken want staan er nog voldoende in de wachtrij uit het hedendaagse tijdperk.
Ook plannen om naar KMK te trekken komend weekend?
 
Wat jij hier op 1:72 laat zien, vind ik al te priegelig voor 1:35.
Schitterend! Ik zou geen ander woord weten.

Peter
 
Hey,

Mercie voor de bloemen gasten. :)

@baenske, yep ik zal aanwezig zijn op Kmk, met de club van Gent uiteraard.
We zien elkaar wel op de beurs dan :)
 
Hey,

Hier zijn we terug met een up-date :)
Ondertussen hebben we wat verder gewerkt aan de Vomag en zijn kanon. Terwijl stukken van de vrachtwagen zelf lagen te drogen, ja die tijd dienen we te respecteren natuurlijk, hebben we niet stil gezeten en verder gewerkt aan zijn bewapeningn zijnde het 88 mm kanon.
Het kanon is een type 18, vroeg type, met een loop van een later type, een type 36. Nu, blijkt dat met gerust wisselde met de types en lopen, gebruiken wat beschikbaar was in die tijd.... :)
Het kanon zelf is van een iets of wat mindere kwaliteit, ik vermoed dat de plastiek te vlug in geïnjecteerd en te vlug afgekoeld omdat er zeer breekbare stukken zijn en ook verschillende zinkgaten. Nu, niets dat onoverkomelijk is natuurlijk. De mindere stukken zijn bijgewerkt of vervangen. Verder is het kanon wat opgekriebeld met wat PE en wat koperdraad om het geheel af te werken.
Oordeel zelf via de foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, let wel, alles is nog los om te kunnen beschilderen en te kunnen bewerken nadien. De loop van het kanon ligt nog niet op zijn juiste positie omdat het anders naar voor valt van het gewicht van de metalen loop.
Er zit 1 foto tussen met een pincet als contergewicht voor het kanon, daar zit de loop op zijn juiste plaats.
Voila, terug naar de vrachtwagen voor de laatste loodjes en daarna denken aan het diorama zelf.... nog wel wat te doen dus.... :$
 
van mindere kwaliteit naar opgewaardeerd,fijne gasten die 1/72 ste brigade
 
Fantastische update, je hebt duidelijk met zorg en aandacht gewerkt.
 
Fantastische update, je hebt duidelijk met zorg en aandacht gewerkt.

't Is op zijn Swakes he Roy. Moest die bouwen op 1/35 of 1/24, ben ik er zeker van dat de motor draait en de lichten branden. 🚔
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan