Hoofdsponsor

1/72 Vomag 7 or 660 mit Flak 88 mm, Roden. [DONE]

Erg mooi. Let wel op de rechterzij van de radiateur midden (laatste foto: linkerzijde), daar zou het plastic misschien nog een beetje bijgeschuurd mogen worden.
 
Zeer mooi motor ziet er top uit,zeker Roy zijn opmerking of beter gezegd verbetering ivb de motor toepassen...
 
Hey,

Bedankt voor de comments jongens, maar ik dien er jullie aan toe te voegen dat dit een macrofoto is. Dwz dat de foto die jullie zien 10 tot 12 maal vergroot is. Indd, de opmerking die jullie gemaakt hebben zie ik uiteraard ook, maar ik kan je verzekeren dat dit zonder vergroting niet zo zichtbaar is. Maar, om aan jullie opmerking tegemoet te komen heb ik indd deze zijkant nog wat opgekuist en bijgewerkt. Waarvoor dank :)

Ondertussen hebben we niet stil gezeten en doen we verder met deze uitbouw van de motor en het gehele compartiment, en van het chassis.
Hier en daar enkele kleine detail zijn toegevoegd om het geheel wat op te vrolijken en het wat 'echter' te laten zien.
Momenteel bezig aan de 'vuurplaat' zijnde de scheiding tussen bestuudersruimte en motorruimte. Daar dient nog wel wat detail aan toegevoegd te worden. Maar meer later daarover.
Allez, wat foto van de voortgezette werken,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se. Nu hebben jullie terug een kleine stand van zaken. De volgende update zal er eentje zijn waarbij al dienen brol is afgebouwd.
Maar eerst komen er enkele dagen bunkertijd....... :) ;) nice
 
Hey,

Hier zijn we terug met een update, dit na ons uitstapje naar bunkerland ;) :)
Wat hebben we verder verricht aan ons model. Awel enkele leidingen bijgetrokken die erbij moesten en wat gedetailleerd ook waar nodig.
Alles bestaat uit evergreen rod en stukjes en wat koperdraadjes in verschillende diktes.
Ik denk dat foto's meer zullen zeggen dan mijn woorden,

de achterwand van de motor,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en het geheel samen met de motor,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, weeral op de hoogte gebracht..... :) ;)
 
Zeer mooi vind het zelf ook steeds belangrijk dat panzers of voertuigen voorzien worden van interieur...
 
Imposant mobiel geschut man :O

En het superdetailleren op zulk een schaal vind ik net zo imposant, knap werk Swaken bravo_zps71206f4b.gif
 
Geen oe's en ah's nodig, dit is weerom typisch Swaken stijl als naar gewoonte.
Je kent mijn bewondering voor die prutsen éh.
 
Hey, mercie jongens 😉
We doen ons best om een zo'n aangenaam model van te maken voor de toekomstige kijker.
En Indd, interieuren vind ik eveneens belangrijk, zeker wanneer het de bedoeling is om iets te tonen na afwerken van het model. 😜
Detailleren doe ik heel graag omdat dit een soort van ziel is die ik in het model steek. 😉
Tot de volgende😉
 
Ik neem altijd mijn petje af voor de 1/72 bouwers die gedetailleerd werken.
 
Ik neem altijd mijn petje af voor de 1/72 bouwers die gedetailleerd werken.

Inderdaad ron en zekers niet gemakkelijk om op deze kleine schaal te werken,maar als we naar dit resultaat kijken kunnen we zeggen dit is nu modelbouw...😉
 
dit is inderdaad een prachtig werk. je hebt echt mijn bewondering voor dit werk op deze schaal. ik ben ooit ook begonnen op schaal 1/72, maar voor mij was dit een ramp. het was te klein prutswerk om tot een goed einde gebracht te worden, dus ben ik maar overgestapt op schaal 1/35. maar ja ieder zijn ding zeker. ^^
 
Zeer interessant model en zeer knap wat je op deze schaal laat zien. Jammer dat deze alleen resin 1:35 verkrijgbaar is, zou anders zo maar een model kunnen zijn wat met Swa mee naar huis mocht.:D
 
Is trouwens ook een voertuig die we hier op het forum, denk ik nog niet zagen passeren, en in handen van Swaken zal dit weer een verduiveld mooi kunstwerkje worden ;) ....met op deze schaal en de vele PE zal dit terug friemelwerk worden ,maar dat laat jou niet uit het lood slaan ;)
Good luck !
 
Hey,

Merciekes voor jullie comments jongens 8)
We doen ons best zoals altijd. Peiper, ik weet het dat een specialleken is, vandaar dat ik hem bouw uiteraard :$ ;)

Ondertussen hebben we al wat verder gewerkt aan het model. Wat hebben we veranderd, awel, de achterbouw staat er nu volledig op gemonteerd op de bodemplaat en is voorzien van wat scratch werk en wat PE werk. Het uitlijnen van de PE wat een sinecuur werkje, maar toch op een goeie manier afgewerkt. Alles is tot nu gebouwd van foto's en referentie.
Allez, foto's,


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, let wel, de foto's zijn genomen in macro, dus doe gerust maal 10 voor de foto :) je ziet zelfs het stof erop liggen..... :$:wub:
De meeste PE onderdelen zijn zelfs gelijmd met gator, goe spul zou ik zo zeggen. ;)
 
Het uitlijnen van de PE wat een sinecuur werkje

Maar van enorm belang voor het eindresultaat. Als er ook maar iets een klein beetje scheef staat, valt dat meteen op en doet dat afbreuk aan de gehele rest van het model.

Dat gezegd zijnde, het ziet er keurig uit! Ik heb m'n best gedaan om iets kroms te vinden, maar tevergeefs :D
 
Swaken, weer een nette update van de voortgang. Pe staat er strak bij en je scratchwerk geeft het zeker een meerwaarde.
 
Hey,

Mercie jongens voor jullie comments. Zeer gewaardeerd uiteraard. :)
Allez, we hebben terug een kleine update van dit model. De volledige opbouw is bijna rond, natuurlijk wat opgekriebeld met wat PE en scratch, zodat het model toch wat voldoet aan de ref-foto's. 8)
Ik moet zeggen dat ik er van verschiet wat voor groot model dit is, zelfs in de schaal 1/72. Ik zie ook wel op de foto's dat het groot is als er personen bij staan, maar nu dat hij voor mij op de tafel ligt, is het indd groot te noemen. Dat moest in den tijd een beest geweest zijn om dat te besturen, te weten dat er toen nog geen servo-stuur bestond :wacko::8:)
Bij het nemen van de foto's zijn alle stukken nog wel los, dit wegens schildertechnische redenen natuurlijk. Het is tevens ook een soort van zelfcontrole, als het nu perfect past zal dit na beschildering ook zo zijn..... :$
Ik had de keuze om het model samen te stellen, in zijn transportversie of in zijn geschut positie. Gezien het feit ik de bedoeling heb om een diorama te maken, verkies ik het model te plaatsen in zijn geschut positie.
Daar ik een drietonige camou wil uitproberen, speelt dit af op het laatste van de oorlogsmaanden, zijnde feb/april 1945, te Boedapest, Hongarije. Dit is toch de bedoeling, uiteraard meer later in de juiste topic van de diorama's.
Nu foto's van de laatste werken,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Allez, voila se, terug weer bij, bij de werkzaamheden. Uiteraard dien ik hierbij weeral te vertellen dat de foto's sterk vergroot zijn, supermacro-stand op het toestel, vandaar dat je meer ziet dan wat je in werkelijkheid ziet. Stof en andere partikels dien je er maar bij te nemen..... 8):D:$
 
Knappe update met de bekende PE-onderdeeltjes ....mooie meerwaarde !

Zal hem eens bewonderen " Live " op jullie beurs te Deinze :)
 
Werkelijk prachtige update, mooie photo etched onderdeeltjes!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan