Hoofdsponsor

1/35 Universal Carrier Mk II [wip]

Mooi gedaan die camo. Welk een tracks heb je nu gebruikt als ik vragen mag?
 
Mooi gedaan die camo. Welk een tracks heb je nu gebruikt als ik vragen mag?

Merci Silenoz..!! Ben bij de bijgeleverde rubber tracks gebleven,had resicast gekeken maar kreeg geen toegang tot bestelling dus..gaf ik de rubbertjes een kleurtje, verwering en ben eigenlijk wel tevreden met het behaalde resultaat.

Grtz yves,
 
Hello boys and girls, een kleine update..heb wat verwering aangebracht,bemanning ingezet..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog een passende ondergrond en deze zit erop...
Wat de extra voorziene manschappen betreft ben ik beginnen twijfelen..deze gaan voor een ander projectje dienen denk ik..
Hoop dat het jullie bevalt..?

Grtz yves,
 
Laatst bewerkt:
Yves manneke ik vind dat gij met reuzensprongen vooruit gaat ongelooflijk van die keer dat ik bij u thuis ben geweest tot nu amaai mijne frak , geweldig knap man dit ziet er fantastisch uit
Marc
 
Yves, als ik je een tip mag geven voor de toekomst:

Een kleur op voertuigen, of dit nu zand is of groen, verschilt van de kleur op textiel en of andere uitrusting zoals helmen, veldflessen, enz.
Nu zijn je model en figuren nagenoeg in hetzelfde kleur zandgeel en is het te egaal, er is geen kleurnuance.
Probeer in het vervolg eens wat meer kleurverschil te geven en je zal zien dat je model er met sprongen zal op vooruit gaan.

Komt er nog bij dat, specifiek in de woestijnoorlog, alle betrokken partijen gretig gebruik maakten van wat ze konden buitmaken op de andere partij. Het kon dus gerust voorkomen dat een Duitser, Italiaan of Brit een stuk uitrusting van de andere partij aan had.
Typisch voor de Britten was de langere short broek, een overgooier zelfs in civiel breiwerk en een scarf ofte sjaal die gebruikt kon worden rond de nek of om neus en mond te beschermen.
In feite is er geen enkel oorlogsgebied waar je zo met kleuren en types uitrusting kan spelen dan de woestijnoorlog.

Sorry dat ik dit misschien te laat vermeld maar het valt mij nu pas echt op nu ik je figuren in de Bren Carrier zie zitten.
 
@Coachke: Mercikes makker,het is heel plezant om dat te horen,ben ook blij dat ik vooruitgang maak(wat eigenlijk de bedoeling is...)
Dit komt uiteraard door dit zalig forum waar ieder zijn/haar raad en kritiek(opbouwend) uit en zo een mens beter maakt..

@Erwin: Te laat is het nooit maat,kan deze gerust eruit nemen en wat wijzigingen qua kleur aanbrengen,wat de uitrusting betreft daar kan ik nie veel aan veranderen denk ik.? Of kan ik als het ware nen duitse helm op ene zijn hoofd zetten?
Wat het voertuig op zich bertreft..zit deze goed ..?
Trouwens bedankt voor deze tips....

Grtz yves,
 
Die Duitse helm zou ik maar zo laten maar je kan wel wat kleurnuance, de zogenaamde zenithale verkleuring, toepassen op zowel voertuig als een deel van de figuren.

Eerst het voertuig: daar zou ik zeker de verschillende onderdelen accentueren door middel van een bruine en dan een donkerder of zelfs zwarte wash. Niet op het volledige voertuig maar juist aan de randen van alle onderdelen.
De zenithale verkleuring speelt op het licht dat valt van boven naar onder en dat is dus zeker in de woestijn van toepassing. Daarom dus het verbleken van de originele zand kleur met wit en dit enkel toepassen op de stukken die het meest licht vangen zoals platte onderdelen en de top van de helmen der soldaten.

Wat de soldaten betreft is het zeker geoorloofd om een speling in kleuren te hebben lopende van Italiaans zand dat iets geler is naar zelf khaki bruin en groen toe want veel van die Engelse en Duitse uitrustingsstukken vonden hun oorsprong in het thuisland alvorens ze door een kleurbad gingen. De zon zorgde natuurlijk voor een heel sterke verkleuring zijnde verbleking der originele kleuren.

De helmen kan je voorzien van krassen en zelfs een deuk, de randen ervan van een streepje zilver aangebracht met een grafietpotlood als teken van gebruik en slijtage. Is ook van toepassing op jerrycans en drinkbussen, keukengerei, werktuigen, noem maar op.
Het grafietpotlood is ook te gebruiken op de Carrier daar waar men het meest het voertuig zal aanraken om in en uit te klimmen, dus op handgrepen, randen, instrumenten, wapens, enz...

Misschien al eens het overdenken en proberen waard.
 
Die Duitse helm zou ik maar zo laten maar je kan wel wat kleurnuance, de zogenaamde zenithale verkleuring, toepassen op zowel voertuig als een deel van de figuren.

Eerst het voertuig: daar zou ik zeker de verschillende onderdelen accentueren door middel van een bruine en dan een donkerder of zelfs zwarte wash. Niet op het volledige voertuig maar juist aan de randen van alle onderdelen.
De zenithale verkleuring speelt op het licht dat valt van boven naar onder en dat is dus zeker in de woestijn van toepassing. Daarom dus het verbleken van de originele zand kleur met wit en dit enkel toepassen op de stukken die het meest licht vangen zoals platte onderdelen en de top van de helmen der soldaten.

Wat de soldaten betreft is het zeker geoorloofd om een speling in kleuren te hebben lopende van Italiaans zand dat iets geler is naar zelf khaki bruin en groen toe want veel van die Engelse en Duitse uitrustingsstukken vonden hun oorsprong in het thuisland alvorens ze door een kleurbad gingen. De zon zorgde natuurlijk voor een heel sterke verkleuring zijnde verbleking der originele kleuren.

De helmen kan je voorzien van krassen en zelfs een deuk, de randen ervan van een streepje zilver aangebracht met een grafietpotlood als teken van gebruik en slijtage. Is ook van toepassing op jerrycans en drinkbussen, keukengerei, werktuigen, noem maar op.
Het grafietpotlood is ook te gebruiken op de Carrier daar waar men het meest het voertuig zal aanraken om in en uit te klimmen, dus op handgrepen, randen, instrumenten, wapens, enz...

Misschien al eens het overdenken en proberen waard.

Bedankt voor deze uiteenzetting Erwin ...nu heb ik er een betere kijk op...zal daar eens werk van maken tussen mijn Focke Wulf door...!!:O

Grtz yves,
 
Heb nog wat verwering aangebracht,alsook de manschappen een ander tintje bijgegeven..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Alle raad en suggesties welkom...als er eventueel nog iets moet veranderen, say it folks..!

Grtz Yves,
 
raad kan ik niet geven maar genieten doe ik hier wel mooi voertuig weeral grt Pascal
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan