Hoofdsponsor

1/35 Universal Carrier Mk II [wip]

@Beyond: Ola mooie foto's vooral die eerste is prachtig qua camokleuren en dit idd misschien toepassen met de tekening van de laatste...thanks..!!
Dan maakt het eigenlijk nie uit welke kleur van primer ik gebruik aangezien er ook donkere kleurtinten in voorkomen...

Grtz yves,
 
Het zou inderdaad kunnen dat in een latere fase van de oorlog (1941-1942) de Britse voertuigen bestemd voor Noord-Afrika standaard factory fresh zandkleur werden geleverd. Jouw Carrier is een Mk II en dus een later type dan de Mk I die o.a. uitgerust was met een Boys AT rifle.
De Mk I's zullen rechtstreeks van Engeland naar daar verscheept zijn in hun originele groen kleuren en later ter plaatse overspoten zijn.
Je zou eens moeten kijken in welke tijdsperiode je jouw voertuig wil hebben.
Wat de Britse groene kleuren betreft voordat het Olive Drab in voege kwam zou ik je volgende kunnen aanraden:
- Light Bronze Green
- British deep Bronze Green
kleuren welke ik op mijn beide Austin voertuigen zal aanbrengen.
Ik gebruik hiervoor de kleuren van White Ensign Models (WEM) maar ik vrees dat je deze niet ter beschikking zal hebben.

Een donkere basislaag verdient volgens mij de voorkeur om reden dat de Carrier nogal veel hoeken en kanten heeft die uiteindelijk de kleur toch wat verdonkeren (soort van pre-shading). Uiteraard daarna de zandkleur in lichte lagen aanbrengen zodat je de donkere ondergrond er nog wat door ziet.
 
Graag gedaan, ik heb nog twee foto's gevonden, maar ik twijfel over de autenticiteit van de camo...

attachment.jpg
(Bron: google For reference purpose only)

attachment.jpg
(Bron: google For reference purpose only)

Nog een weetje, er zijn zo'n 113.000 exemplaren gemaakt, wat hem het meest gebouwde AFV maakt ;)
 
Deze laatste zijn ook qua kleur een beetje not done...maar je weet nooit natuurlijk..😆
Hela..da laatste weetje wist ik al..staat in mijn intro...😉

Grtz yves,
 
deze kan misschien ook een beetje hepen de keuze moeilijker te maken:

http://www.tanks-encyclopedia.com/ww2/gb/universal_carrier.php

Had deze al tegengekomen,toch bedankt..zit een beetje vast wat betreft de juiste kleuren ,vooral het blauw..
Als ik deze camo zou nemen moet ik van divisie veranderen wat op zich geen probleem mag zijn...
Heb trouwens op de moment bijzonder weinig vrije tijd dat ik me enkel met research kan bezighouden...

Grtz yves,

Grtz yves,
 
Beste Yves ik heb uw topic bekeken en ervan genoten , nu stel je ergens een vraag waar nog denkelijk geen antwoord op gegeven is of was namelijk de stoelen ( zitjes ) nu heb ik in mijn beroeps begin jaren bij de Henschel engineering gewerkt waar nu op de Boomsesteenweg de Adventure Store is en aan de achterkant de Aldi daar was vroeger een groot fabriek waar ze legertanks reviseerde ik heb daar als jonge snaak mijn eerste jaren gewerkt en daar werd de M113 en de HS 30 gedaan en die zitjes waren een soort dikke canvas in kakie kleur dus je zou best van verzorgingsplakband kunnen gebruiken nog niet lang geleden lagen er verschillende soorten in aan bieding in de Aldi op rolletjes zo van die anti allergische net wit satijn en met bubbeltjes net zo een kussen om onder de poep te leggen in de auto misschien kan je de zeteltjes of zitjes ermee bekleven en dan mee in kleur van het voertuig zetten
nu ge weet dat militair niet zo mijn ding is maar ik kijk er toch wel graag naar omdat er toch altijd iets is waar ik altijd vol verwondering naar sta te kijken en nu ook weer die kleine dingen die jullie zo mooi tot iets herkenbaar kunnen maken ( P.E ) ik heb er schrik van ik heb mijneigen Golf nog liggen met een heel kleinbeetje P.E. erbij ik durf er gewoon niet aan te beginnen
Yves doe zo verder en laat ons nog verder van je kunsten genieten
Marc
 
Ik heb er zelf een echte gerestaureerd voor een verzamelaar ,het grootste probleem was niet de wisselstukken die kon ik zelf maken,maar de verf zoeken en goede betrouwbare info vinden..maar goed ..fijne bouw gewenst.
 
@coachke:Bedankt makker,maar die verzorgingstape die kan ik mij niet voorstellen wat je juist bedoelt mateke...
@cargomaster1: Mercikes,de betrouwbare bron omtrent de kleuren is idd wel een probleem..vooral da blauw..!

Grtz yves,
 
Nog wat kunnen voortdoen,met de vele PE gaat het traag vooruit...
attachment.jpg

Dan een probeersel voor de zittingen, heb hiervoor witte hansaplast gebruikt om in de richting van coachke zijn voorstel te gaan..
Persoonlijk heeft het geen slecht resultaat al weet ik niet of hij deze tape bedoelde..

attachment.jpg

attachment.jpg

Heeft er iemand een idee bij wat de tracks van de carier ook nog gebruikt werden?
Heb bij friulmodels naar metalen tracks gezocht..maar niet gevonden..
En als er iemand enig idee heeft ivm met de kleuren van de camo met grijs,blauw,...?

Tot hier de update...
Grtz yves,
 
PE kan inderdaad veel tijd opslokken, maar het is bijna altijd de moeite waard ;)
De zitting heeft wel iets zo, hoewel het jammer is dat de uiteinden uitrafelen. Wellicht de volgende keer een stukje tape gebruiken dat groter is dan de zitting, er op kleven en dan pas op maat snijden met een scherp mesje langs de rand van de zitting. Eventueel kan je dan nog de rand insmeren met lijm om de tape mooi op de plaats te houden?
Voor tracks kan je deze van Resicast of van Modelkasten vinden.

De kleuren ken ik ook niet zo goed van engelse voertuigen, maar dit heb ik wel gevonden:
Option 3: T12505 19th Battalion, 2nd New Zealand Division, Libya, December 1941
Was in the standard Caunter Scheme of Silver Grey (BSC 28), Slate (BSC 34) and Portland Stone (BSC 64).
Ik kan wel niet zeggen welk merk van verf er bedoeld wordt?

Hopelijk ben je iets met deze info?
 
Ik vind het kussentje goed gelukt! Dat is een goed idee geweest van Coachke, zo te zien beter dan dat van mij met de zakdoek of zijde of zo.

Ziet er goed uit, prima vooruitgang.
 
@Silenoz:Bedankt voor de links...! die van modelkasten daar staat wel geen prijs bij?
De link van de Mathilda kan ik gebruiken,de kleur nrs opzoeken en dan heb ik het wel ..thnkx!!
@Beyond:Is idd een minpuntje van het rafelen maar dat kan verholpen worden op de manier je gezegd hebt!
De kleuren ga ik ook effe checken maar het verfmerk zal wel enigzins van belang zijn...Bedankt makker.;!
@Roy:Bedankt maat,ja de coach en zijn zetelstoffen het is ne stiel apart he..!!!:D:D

Nu heren..:De twee website zijn allebei Japans, zijn deze betrouwbaar? en de verzend kosten?..

Grtz yves,
 
Laatst bewerkt:
@Silenoz: Merci voor de links man !!
Was weeral een poos geleden dat ik nog wat heb kunnen voortdoen...hier zijn wat foto's van de huidige situatie,moet mijn verslaggeving echt groeperen door gebrek aan tijd wil ik deze voornamelijk spenderen aan het bouwen heren..
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Voor de camo ben ik nog steeds aant worstelen ivm de blauwe kleur...
De tracks ben ik ook nog niet uit de bijgeleverde rubberen of resicast tracks..??

Grtz yves,
 
Ne goeieavond dames en heren..i'm back on track...!!
Heb mezelf de laatste tijd wat meer bouwtijd gegund want ik had het nodig..;zo terug de draad opgepikt en al flink gevorderd..
Ben ondertussen ook al aan de manschappen begonnen,deze twee zaten mee in de doos er komen er nog een aantal bij...
Hebben een laagje vernis gekregen om verder af te werken..
attachment.jpg

attachment.jpg
Voor mijn camo heb ik alle mogelijkheden door genomen en heb voor een drietonige camo gekozen,desertyellow,azur blue en dark grey..deze combinatie werd eveneens tijdens wo2 als desert camo gebruikt.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Nog wat eqiupment moet er nog bij zoals;munitie,foodboxen,jerrycans,rugzak e.d..
Daarna vernislaag en verweren..nog wel wat denkwerk ivm met de verwering,deze bestaat in het oosten alleen maar uit zand en stof..want modder zullen ze daar nie kennen denk ik...

Ok mannen tot zover mijn update,graag tot gauw..

Grtz yves,
 
Leuke kleurcombinatie voor het voertuig ;)
Ik zie op de figuren nog een naad op de binnenkant van de broeken, misschien een volgende keer op letten ;)

Ben benieuwd naar de andere figuren :)
 
@Beyond: Is mij ook opgevallen bij het nemen van de foto's,dat kan nog verholpen worden maat..! Bedankt voor de reactie en het compliment..!!
Zeer tof dat de camo u bevalt heb er rekening mee gehouden met je inzendingen van referentiefoto's ..!:D

@Danny: Mercikes makker, blij dat de camo u bevalt :D...!!

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan