Hoofdsponsor

1/200 U.S.S. Maine (ACR1)- -1895 (Heinkel Models)----een nieuwe poging tot---

ERVARING
40 jaar, en nog steeds niet meer dan matig.
BOUWWIJZE
Ik zou zeggen recht uit de doos... alleen, hier komt geen doos bij te pas.
BOUWBUDGET
nihil
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt.
Heb ik deze nu helemaal over het hoofd gezien.... :wall:

Ziet er een imposant schip uit Dany. Romp ziet er alvast strak uit.

Fred
 
Heb ik deze nu helemaal over het hoofd gezien.... :wall:

Ziet er een imposant schip uit Dany. Romp ziet er alvast strak uit.

Fred
Kan gebeuren Fred, ikzelf zie ook niet echt iedere post hoor.

Work still in progress overigens, het is soms echt puzzelen met deze kit, er is geen geschreven uitleg, enkel grafisch. Maar zelfs de pdf met 400% is soms niet altijd even duidelijk. Dus ja, de bouw gaat verder, maar het resultaat zal eerder stand-off zijn dan "scale".
 
Alweer een kleine update... omdat het kleine stapjes zijn in het bouwproces...

Het moeilijkste was de bepantsering van de kazematten, en hoewel die niet 100% geslaagd zijn, is het resultaat toch toonbaar geworden.
Ik heb van de huidige opklaring gebruik gemaakt om de Maine even in buitenlicht te fotograferen.

IMG-1010.jpg


IMG-1011.jpg


IMG-1013.jpg


Wordt vervolgd...
 
Danny, knap hoe u bezig bent, zeker die kleine dingen die je maakt.
 
Dankjewel vrienden. Vandaag heb ik even een pauze genomen, hoewel ik nu twee weken thuis zal zijn (ziekte) moet ik het rustig aan doen van de dokter want mijn bloeddruk is veel te hoog en hoewel ik heel graag papier modelbouw doe, is het soms toch wat minder ontspannend dan pakweg een plastic kitje openen en plakken maar.
 
Minder ontspannend dan plastic??? Grapje, zeker? 😉
Goed bezig nochtans, maar de gezondheid gaat uiteraard voor.
Veel beterschap!
 
Minder ontspannend dan plastic??? Grapje, zeker? 😉
Goed bezig nochtans, maar de gezondheid gaat uiteraard voor.
Veel beterschap!
Tjah, ik kan het niet helpen om papier met pré-shaped, perfect gevormde stukken te vergelijken. En ik vertik het om bepaalde pillen te slikken die weliswaar de bloeddruk kunnen regelen maar dan "andere" neven-effecten hebben waardoor zowel ik als mijn madam niet van elkaar kunnen genieten. Ergens zal ik toch nog moeten leren dat een papieren model er niet altijd exact als het echte ding eruit kan zien denk ik.
 
Verkeerde opvatting Dany
Ge doet uw best en het ziet er allemaal ok uit , maar je mag zeker geen appelen met citroenen vergelijken
Papier bouw is even knap als Plastic modelbouw maar anders en er zit soms veel meer werk in als gewone modelbouw , ik doe het u niet na daar heb ik geen geduld voor
Maat dat komt goed hoor
Marc
 
Verkeerde opvatting Dany
Ge doet uw best en het ziet er allemaal ok uit , maar je mag zeker geen appelen met citroenen vergelijken
Papier bouw is even knap als Plastic modelbouw maar anders en er zit soms veel meer werk in als gewone modelbouw , ik doe het u niet na daar heb ik geen geduld voor
Maat dat komt goed hoor
Marc
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in Marc, maar voor diegene die het resultaat bekijkt maakt het niet echt uit hoeveel werk de bouwer erin gestoken heeft... en dat is natuurlijk de vloek van internet en forums en dergelijke.
 
Het heeft een tijdje geduurd maar ik kan jullie toch alweer een kleine udate aanbieden.

Ook de achtersteven heeft een zoeklicht ontvangen :
IMG-1016.jpg


En de Maine heeft haar grote kanonnen gekregen, de koepels zitten voorlopig nog los :
IMG-1017.jpg


IMG-1018.jpg


Wordt vervolgd...
 
Dat ziet er toch weer erg kundig samengesteld uit.
 
Volledig akkoord met vorige schrijvers en vind het knap werk zover.
 
Ondertussen hebben de scheepsbouwers ook niet echt helemaal stil gezeten, een klusje waar ik echt tegenop zag (lange buizen rollen is niet mijn ding), viel uiteindelijk toch nog redelijk mee. Daarom kan ik alvast de basis tonen van de schouwen (is dat correct Nederlands ?), deze moeten wel nog voorzien worden van wat extra "buisjes" in de vorm van messing draad. Neen, helaas heb ik geen messing draad die dun genoeg is om de treden van de ladder te vervangen.

IMG-1032.jpg


En in dry-fit op de juiste plaats :
IMG-1033.jpg


Wordt vervolgd...
 
Die schoorstenen zien er inderdaad spik en span rond uit, goed gelukt.
 
Die schoorstenen zien er inderdaad spik en span rond uit, goed gelukt.
Bedankt Roy, in eerste instantie dacht ik dat ik de oriëntatie ervan verkeerd had omwille van de rare positie van de traptreden maar toen bekeek ik de coverfoto van de kit eens goed (foto van het echte schip) en zag ik dat de treden idd NIET op de lengteas van het schip bevestigd waren.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan