Hoofdsponsor

1/600 U.S.S. Enterprise NCC-1701 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk man, veel tips gezien. Zou dit zelf ook nog eens willen proberen. In elk geval een dikke duim.
 
Thanx, al zou ik het in de toekomst anders aanpakken, vooral wat bekabeling betreft. Dunnere voedingskabel en proberen om de delen afzonderlijk aansluitbaar te maken. Nu moet alles dicht voor ik het kan afwerken.
 
Kleine update om te laten weten dat deze nog lang niet gaat waar geen kat geweest is.

De romphelften aan elkaar geplakt en vervolgens aan de frisbee bevestigd met behulp van lijm. Het was nog een hele klus om alle kabels op hun plaats te krijgen en dan nog eens gans de boel bij elkaar te houden maar het is uiteindelijk toch gelukt.

Dan was het weer tijd voor de plamuurboys om hun werk uit te voeren. Ik had namelijk ergens niet goed opgelet en zat met een hoogteverschil van een halve millimeter aan de onderkant van de romp.

Kledder plamuur erop en schuren maar dus.

P3220001_zpsf80c772c.jpg

P3220002_zps9e179e3c.jpg

Dit staat ondertussen weer in de zwarte verf te wachten tot ik het aandurf om de luchtborstel nog eens boven te halen.
 
Vandaag de luchtborstel vanonder het stof gehaald en een kleurmengseltje in elkaar gesmost. Heel veel wit, paar druppels grijs, paar druppels zilver, mengerdemeng en sproeien maar. Viel me beter mee dan ik dacht, zou de spuit eigenlijk wat vaker ter hand moeten nemen.

P4080002_zpsb3740a04.jpg

Hopla, mee tussen de was aan het droogrek :laugh:
P4080004_zps868e1ab8.jpg
 
Je had hem toch ook even in de wasdroger kunnen gooien Tomas dan was hij zo droog geweest :laugh:

Jammer dat de foto`s de kleuren niet goed weergeven maar in ieder geval goed bezig.
 
Thanx Buzzy en Ron :)

Ik zal proberen straks betere foto's te maken, de stukken hingen nogal ongemakkelijk om deftige foto's te maken.
 
Merci Firefly.

Heb zonet nog wat foto's genomen en deze twee kwamen er het beste uit


P4090004_zpsfc2efa61.jpg


P4090002_zps1445dc35.jpg
 
Ik heb me net zitten afvragen wat er gebeurd mochten er na een tijd ledlampjes kapot gaan terwijl alles potdicht is :p
 
Ach... met 50.00 brand uren kan je wel even vooruit.
 
Bwa, als ze maar branden tijdens de fotoshoot is het voor mij al goed. Eens af gaat ze de kast op en wordt er niet meer naar gekeken :laugh:
 
firefly: Die voyager is eigenlijk heel easy te verlichten.is al voorzien van clear vensterkes en deflector etc...,eigenlijk is het daar maar gewoon 'inleggen' je hebt tegenwoordig al kleine setjes met leds en chip voor een 20tal euro.probeer 't gerust,je zal versteld staan van resultaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pfffff;pffffff even het stof wegblazen hier :laugh:

Maandagavond eindelijk de decals aangebracht. Wat niet altijd even simpel was vanwege de vele rondingen op dit ding. Gelukkig waren het er niet te veel en kan dit werkje van de lijst geschrapt worden.

SAM_0028_zps1ea64f6d.jpg

Gisteravond een paar uur bezig geweest met de paneellijnen, ik heb nog steeds kramp in mijn vingers :ph34r:

SAM_0034_zps760e464e.jpg

SAM_0032_zpsecdbc594.jpg

Let ook even op mijn geïmproviseerde droogdok :D
 
Ik heb me vandaag bezig gehouden met het aansluiten van de draadjes op de batterijhouder. ik kan nu met zekerheid zeggen dat ik dit niet snel weer ga doen :huh: Omdat er zoveel tijd tussen de eerste samenstelling en het uiteindelijke aansluiten zit wist ik natuurlijk niet goed meer hoe alles moest aangesloten worden op de printplaatjes van de fietslampjes. En natuurlijk had ik ergens iets verkeerd gedaan waardoor de batterijen plots heel erg warm werden :ph34r: Vervolgens gaf één van de printplaatjes de geest waardoor ik helemaal opnieuw kon beginnen. De buren hebben weer wat nieuwe woorden geleerd denk ik.

Affijn, na een paar uur zweten, vloeken, prutsen en nog meer vloeken uiteindelijk toch een werkende kerstboom klaar gekregen :laugh: Alleen jammer dat de raampjes in de steunen niet verlicht zijn. Hier had ik toch veel tijd ingestoken met fibers en nu doet het niks, boehoe :(

SAM_0041_zpsfc4a0299.jpg

En voor de liefhebbers een filmpje

 
Jammer van de verlichting in de steunen,verder vind ik hem erg mooi gelukt.
 
Thanx Bert en Werner :) Nu nog het sokkeltje een beetje aankleden en dan is de vliegende kerstboom klaar. Alleen nog een plaatske verzinnen om deze neer te poten, het is uiteindelijk best een groot ding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan