Hoofdsponsor

1/600 U.S.S. Enterprise NCC-1701 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
James T. Kirk zei:
Space: The final frontier
These are the voyages of the Starship, Enterprise
Its 5 year mission
To explore strange new worlds
To seek out new life and new civilizations
To boldly go where no man has gone before

Geef toe, je las het in de stem van William Shatner :laugh:

Noastalgie alom met deze 1/600 uitvoering van Revell, als klein manneke aflevering na aflevering verslinden en omvergeblazen worden door de films :)

De kit is een recente uitgave van Revell, en ivm rechten enkel in Europa uitgebracht. Mooi gegoten, sinkholes op strategische plaatsen en bijna geen flash, pasvorm prima. Een plezierkit met andere woorden. Er zijn zoveel gaten en glassecties voorzien dat verlichting bijna verplicht aanvoelt; ben er nog niet uit af ik me hieraan ga wagen. Ik heb ondertussen een filmpke gezien op Ubuis en dat kan ik nooit evenaren zelfs al zou ik het willen, denk dat ik zot word.
http://www.youtube.com/watch?v=xuc4bkrq2cQ


De doos
P2040028_zps423539c3.jpg

Een heleboel plastiek rekjes in plastiek zakjes
P2040029_zps61d099c8.jpg

Lectuur voor de interloctuelen onder ons
P2040030_zps754c5cc8.jpg

Een A4 formaat decalvel
P2040031_zps70988c13.jpg

Glaswerken Tomas tot uw dienst
P2040032_zps58cbf47a.jpg

Ook dubbele beglazing mogelijk
P2040033_zpsc1dee254.jpg

Ik ben gisteravond aan deze begonnen en het ging vooruit, het ging verbazend goed vooruit.

P2050001_zps0773e950.jpg

O kijk, vensterkes
P2050002_zps2c83076c.jpg

Als ze maar niet denken dat ik al die glazen ga wassen :@
P2050003_zpsd6e9b012.jpg

Mmmm, toch maar eens op zoek naar het soldeerapparaat en lichtjes inbouwen :laugh:
 
Lijkt me een leuke kit... en inderdaad, zo te zien vraagt die kit gewoon om ledjes.
 
Hoe groot is die ongeveer? Ik heb daar vroeger ook een model van gehad, ik weet niet meer van welk merk en ik dacht niet dat er daar toen enige schaal op vermeld stond... het zou Monogram of Aurora kunnen geweest zijn en die was ongeveer een halve meter groot. Is alweer meer dan 40 jaar geleden *zucht*
 
op de doos staat 48,1cm, maar nergens een schaal vermeld. Die heb ik van het allesomvattende wereldwijde netwerk van leugens gehaald :laugh:
 
Nostalgie alom bij deze !
 
echt hé? Ik ga eens op zoek of deze op dvd te verkrijgen zijn. Ik zit zelfs al met het beginmuziekje in mijn hoofd nu :laugh:
 
Die wil ik ook :).
Ik keek deze serie als klein jochie,en ben nog steeds een Star Trek liefhebber.
 
Ben al blij dat ik niet de enige ben :laugh:

Nu heb ik een beetje opzoekwerk verricht om deze in een kerstboom te veranderen, maar nu moet ik me inhouden om niet te verzuipen in deze bouw. Wat je allemaal kan verwezenlijken met lichtjes is ongelooflijk. Ik ga het simpel houden met wat gesloopte fietslichtjes voor deze kit, zal al moeilijk genoeg worden :laugh:
 
Hey Tomas,

schitterende kit man...als ik je een tip mag geven voor je lichtjes.... ZWARTE VERF om 'bleeders' tegen te gaan ! Normaal doe je die aan de binnenkant, maar dat zal niet meer lukken helaas. Anders moet je een eens googlen op Lighting kit Star Trek Enterprise... mare neem je tijd want er zijn veel lightning kits te krijgen voor dit beestje. Ook interessant zijn de 'Aztec' markings (de kleine grijze vlakjes die je op o.a. de schotel ziet). Geeft een zeer mooi effect en zijn gewone decals.

Ik volg sowieso !
 
Precies toch wel wat verschillen met de oude AMT kit die ik jaren geleden eens gebouwd heb.

Succes met de bouw!
 
Mooie kit man, waar heb je die nog gevonden?
Was onlangs op zoek achter zo een en wou hem ook bouwen met LED's maar vond er geen.
Dit is echt nostalgie.
Beam me up Scotty.
 
Haha, blijkbaar zitten er nog trekkies op het forum :)


Geert, ik google me suf voor dit ding :wacko: zoveel info aaaaaarrrrrgghhhh brain overload :laugh:

Ivm bleeders, alles zit nog los hoor, wordt enkel veel afplakwerk voor de ruitjes. Het aztec schema zal ook een uitdaging vormen, maar als de studiobouwers het met de hand konden kan ik dat ook :laugh:

Liftmaster; dit is een volledig nieuwe uitgave, enkel voor de europese markt.

Buzzy, ik heb deze via domino's gekocht.
 
Ik heb eens gekeken en ze hebben nu enkel de kit van AMT op schaal 1/1400.
Zou deze kit goed zijn? Ik heb hier 2 kits liggen van AMT en daar is de pasvorm ver van goed.
 
Geen idee of dat een goeie kit is, maar deze staat er toch nog tussen? Bij Revell, onder movie items. Anders de Polar Lights 1/350 hé ;)
 
Glaswerken Tomas ook voor al uw isolatiewerken

P2170003_zps2086e617.jpg

Eerst alle vensterkes met gewone tape afplakken. Dit om na het aanbrengen van de aluminiminimummelimumtape de gaatjes op de juiste plaatsjes te kunnen uitsnijden.
P2170001_zpsfac818a4.jpg

P2180004_zps70a467a6.jpg

Dit was een behoorlijk prutswekje om lichtdicht te krijgen. Volgende keer eerst afplakken vooraleer in elkaar te plakken :aargh4:
P2180005_zpsa92c2ee4.jpg

Alsook verlichting bij ons mogelijk. Dit is nog een testopstelling om te kijken of er geen licht op ongewilde plaatsen doorkomt.

P2170002_zpsed2d32e7.jpg

Ben nog even aan het wachten op wat knipperledjes en wat weerstanden enzo en dan kan ik verder puzzelen aan de kerstboom.
 
Zo, hoog tijd om deze te op datummen. Ik heb niet stilgezeten, alleen veel bezig geweest met rekenen, solderen en een klein beetje plakken.

De sigaren die achteraan het ruimtetuig komen hebben wat kerstversiering meegekregen en een eerste afdekkapje in klaar oranje van tamiya.

P3030010_zps6ceaa93a.jpg

Vervolgens mocht de plamuurploeg aan de slag om de naden dicht te werken. Deze keer eens geprobeerd om de plamuur aan te lengen met plastiekplaksellijm. Potverdriedubbeltjes, wat een plezier om mee te werken. Het droogt veel minder snel uit dan puur uit de tube, maar eens aangebracht is het dan weer supersnel klaar om te schuren. Wel opletten omdat het een beetje inzakt maar niks dat niet met een tweede laagje kan weggewerkt worden.

P3030012_zps9224b88f.jpg

En nadat de schuurploeg vertrokken was

P3040014_zps8ec5d403.jpg

Ook de verlichtingsploeg mocht aan de slag in de grote teljoor. Na het trekken van de kabels werd één en ander aan elkaar gesoldeerd en voorzien van krimpkous. Ingewikkelde spaghetti maar het werkt wel :)

P3040015_zps7d710343.jpg

Ook de puist die bovenop de teljoor komt moest nog wat rode lampjes krijgen. Maar omdat het twee mini doorkijkglaasjes zijn werd er door de dagploeg besloten dat dit best kon opgelost worden met een paar plastiek buisjes. De bobbel boven- en onderaan werden ook ondoorzichtig gemaakt en dit door iets wat meestal vermeden wordt bij doorzichtige plastiek onderdelen; namelijk secondelijm :laugh: Heel het glaasje insmeren en je krijgt een frosty uitzicht.

P3040016_zps52b71742.jpg

Het effect is er niet minder om

P3040020_zpse3e728a5.jpg

Jaja, zelfs de impuls motoren draaien mee :)

P3040019_zpsb2bf4430.jpg

Tot slot nog een filmpje om de navigatielichtjes te tonen. Let wel, deze draaien momenteel nog op 3 volt maar wanneer alles definitief aangesloten is worden ze gevoed door 4,5 volt waardoor ze wat feller gaan branden. Vooral de groene kan wat boost gebruiken.

 
Even meevolgen :) ziet er geweldig leuk uit! Ik heb de USS Voyager van Revell liggen... zou dat ook wel nog willen verlichten :) alleen heb ik daar absoluut geen verstand van...
 
Bedankt mannen :)

Firefly, ik ook niet maar een beetje opzoekwerk doet wonderen. Ik dacht in het begin enkel met wat gesloopte fietslampjes de boel te verlichten, maar na wat opzoekwerk een pakketje ledjes, weerstanden en fiberoptics bij conrad bestelt omdat dit toch makkelijker werkt. Ik hou nu enkel de besturing van de fietslichtjes om de boel aan te sturen. Ik ben verre van een elctricien, kan er alleen goed aan blijven plakken :laugh:
 
Nog eens bijwerken voor de geïnteresseerden.

Er moest 90 gram gewicht in de fietsenstalling (shuttle bay) geplaatst worden volgens het plan. Ik geloof het best want die grote teljoor die er vooraan op komt weegt redelijk wat. Na wat verschillende zaken op de keukenweegschaal gelegd te hebben die zouden kunnen passen kwam ik bijlang niet aan 90 gram :unsure: Mijn potje loodballetjes wel maar dat werd een beetje groot om in dat kleine deel te proppen en nog licht in het staartdeel te krijgen. Gelukkig nog wat inox (RVS voor de noorderburen) moeren gevonden en met cyano vastgelijmd.

P3080002_zpsa68e662e.jpg

De pilaren waar de motorgondels op steunen hebben ook raampjes maar zijn te dun om ronde ledjes te gebruiken dus ook hier weer een paar optische draden getrokken.

P3080003_zps28091d7e.jpg

De voorkant van de sigaren hebben ondertussen ook hun definitief kapje gekregen. Eerst de binnenkant met rood clear gevuld en vervolgens op hun plaats gelijmd.

P3080004_zpsdf5ddaca.jpg

Deze hebben ondertussen een behandeling met 1200 korrel gekregen om de hele boel mat te maken.

Het grote soepbord dichtplakken was ook een uitdaging, er kwam altijd wel ergens een spleetje tevoorschijn :dry:

P3080005_zpsd697fb33.jpg

En om zeker te zijn dat er nergens geen licht meer doorkwam eerst de ruitjes nogmaals afgeplakt en met zwarte verf gemorst.

P3180006_zps94d9f74b.jpg

En nu verder met alles in elkaar te puzzelen. Niet handig met al die ellendigentriek die er in ligt :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan