Hoofdsponsor

1/35 Type AG 1910 London Taxi

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar er zal waarschijnlijk aan de motor gesleuteld worden.
BOUWBUDGET
NVT en we werken met wat we hebben. Misschien aanschaf verf.
BOUWSTATUS
Gestart 2 oktober.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Persoonlijk zou ik zeker kunnen leven met de mate van glans. Mooi modelletje nog steeds! Het gaat goed vooruit.
 
Inderdaad mooi aan het worden.
 
Ziet er niet slecht uit maar ik heb de indruk dat op de bovenkant van de deuren (laatste foto) zowel aan de binnenkant als aan buitenkant de zwarte grondlaag er een beetje doorkomt.
 
Dank om te volgen.
@ Michel: ik ondervind dit ook met glanzend zwart maar gelukkig bestaat er glanzende vernis.
@ Roy: Ik heb het ganse voertuig een 2de laag Revell 61 gegeven.

Dus nu, na een tweede laag Revell 61 en een extra laag zwart op de spatborden, ben ik redelijk tevreden.
Redelijk , want ik moet nog een paar punten aanpakken maar het één hindert het ander. Aan zij die zouden overwegen om ooit deze taxi te bouwen (in 1/24 of 1/35) deze raad: schilder het geheel met de spatborden van in het begin glanzend zwart en schilder de body groen voordat deze gemonteerd is want het afplakken/afschermen is een miserie omwille van de fijnheid van de stukken.

De foto's hoe ie er nu bij staat:

Bekijk bijlage 429697

Portieren en motorkap in dryfit.

Bekijk bijlage 429698

Bekijk bijlage 429699

Volgende stap: plaatsen van de vering achteraan (gebeurt het best na het spuiten van de body) en daarbij de achteras.
Hopelijk krijg je nu minder problemen. Succes. Willy.
 
Vandaag veel kleine stukken opgekuist en in zwarte primer gespoten. Tevens de radiator en de sierstrips op de motorkap geschilderd.

Brass 1.jpg

Brass 2.jpg

Als het deze week een beetje meezit kunnen de besturingsorganen geplaatst worden alsook de kap achteraan het voertuig.
 
dat ziet er ook weer ferm uit ik vind die wel leuk op die kleine schaal
 
Word een leuk karretje om te zien.
 
Bedankt voor de reacties.

Tussen de droogtijden van de verflagen op de bus vinden we genoeg tijd om verder te werken aan o.a. onze taxi.

Roof 1.jpg

Enkele kleinigheden bij geplaatst en geschilderd maar grootste item was het plaatsen van het dak en de zijstukken aan de passagiersruimte.

Roof 2.jpg

Roof 3.jpg

Met al die kleine breekbare stukken is dit toch een frêle autootje.
Nu moeten nog de verlichting, taximeter, beugels, stuur, wielen en nog een paar kleine zaken geplaatst worden.
 
Ziet er weer keurig uit. Het slanke grote bandje zegt al iets over de verhouding met de wielen straks.
 
De wielen gaat het echt een boost geven.
Mooie automobiel.
 
ziet er beeldig uit zo schoon , zal weeral mooi staan in uw collectie
 
Had vandaag de tijd om deze af te werken en ben er best tevreden mee. Morgen gaat hij mee naar mijn club om er voorgesteld te worden.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

De lamp achteraan moest tot mijn verwondering naar binnen schijnen en was volgens de kleuromschrijving chroom i.p.v. rood zoals we het nu kennen. Precies of ze eerder dienst deed als nummerplaatverlichting dan als signalisatie naar andere weggebruikers.

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Was een leuke bouw, redelijk fragiel en af en toe uit je doppen kijken.
Als ik hem vergelijk met de vroeger gebouwde "Taxi de la Marne" van Mach2 vraag ik mij wel af of deze van Mach2 wel de juiste schaal heeft.

Nog 3 modellen op de werktafel, begint klaarheid in te komen.
 
Leuk model geworden. 👍
 
Erg mooi geworden, hoewel ik geen Cercle-fan ben is het toch een leuke kleurbombinatie geworden.
 
Specialleke geworden, ik mis een beetje diepte in het model, maar dat heb ik vaker met wagens, zal dus wel aan mij liggen ;)
 
Amai Erwin ,je bent in form door de vele projecten en dit is weer een geweldig resultaat.
 
Had vandaag de tijd om deze af te werken en ben er best tevreden mee. Morgen gaat hij mee naar mijn club om er voorgesteld te worden.

Bekijk bijlage 429877

Bekijk bijlage 429878

De lamp achteraan moest tot mijn verwondering naar binnen schijnen en was volgens de kleuromschrijving chroom i.p.v. rood zoals we het nu kennen. Precies of ze eerder dienst deed als nummerplaatverlichting dan als signalisatie naar andere weggebruikers.

Bekijk bijlage 429879

Bekijk bijlage 429880

Bekijk bijlage 429881

Bekijk bijlage 429882

Bekijk bijlage 429883

Was een leuke bouw, redelijk fragiel en af en toe uit je doppen kijken.
Als ik hem vergelijk met de vroeger gebouwde "Taxi de la Marne" van Mach2 vraag ik mij wel af of deze van Mach2 wel de juiste schaal heeft.

Nog 3 modellen op de werktafel, begint klaarheid in te komen.
Mooi afgewerkt model Erwin.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan