Hoofdsponsor

1/35 Type AG 1910 London Taxi

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar er zal waarschijnlijk aan de motor gesleuteld worden.
BOUWBUDGET
NVT en we werken met wat we hebben. Misschien aanschaf verf.
BOUWSTATUS
Gestart 2 oktober.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.425
Gekocht in promotie op de Nationals te Affligem met de intentie om deze te bouwen terwijl ik op de stand aanwezig ben van mijn club.

Deze kit is in feite een Renault AG zoals eerder uitgebracht als "Taxi de la Marne" maar met dit verschil dat in deze kit er geen overkapping is voor de chauffeur.
Merk bouwdoos: ICM n° 35658
Schaal: 1/35
Type: plastiek en rubberen banden

Renault AG London Taxi.jpg

Parts.jpg

4 grijze sprues, 1 klare en rubberen banden.
Nadeel ICM: veel uitwerppunten die soms diep in het plastiek liggen.

Instructions.jpg

Instructies zijn duidelijk en je ziet dat er redelijk aandacht is voor detail.

Het mag dan op een beurs zijn, op een beperkte oppervlakte en met beperkte middelen maar we zijn vertrokken en het ging redelijk goed.

Fase 1 & 2.jpg

Redelijk wat opkuiswerk als je het heel proper wil houden. Fase 1 en 2: opbouw chassis en verlijming met de spatborden. Je kan zien dat je eerst zelf een gat moet boren in de treeplank en je doet dit beter bij het begin, voordat je de delen verlijmd.
Gebruikte lijm is Tamiya flesje met donkergroen dopje en deze met het witte dopje. Die laatste is zo vluchtig niet maar sterker.

Fase 3 & 4.jpg

Fase 3 en 4: opbouw carrosserie. ook hier 2 gaten te boren dat je dus beter op voorhand doet.
Zowel aan de spatborden als aan de carrosserie delen is opvullen of wegwerken van uitwerppunten nodig.

Fase 5 & 6.jpg

Fase 5 en 6: versterking van het chassis waar de motor moet komen en verlijming van de carrosserie (de marriage) met het chassis.
Hier goed opletten want aan de achterste spatborden zijn twee lange pinnetjes die in de bovenste van de 2 gaatjes in de body (de kleinste) moeten komen, anders hangt je carrosserie maar ergens te zweven boven je chassis.

Voorlopig is dit alles en we zien wel voor een volgende update want dit is in feite project 5 op mijn werkbank.
 
Gaat een toffe om te volgen worden.
 
Het is toch leuk dat ICM dit soort antieke modellen in het zonnetje zet. Zo bijvoorbeeld ook de T-Ford. Deze Renault is meteen als zodanig te herkennen, door de vorm van de motorkap.

Jammer van het extra opkuiswerk, maar dat is jou wel toevertrouwd. Je hebt straks ook iets op tafel staan dat weinig anderen hebben.
 
Erg mooi karretje, die volg ik zeker.
 
Echt prachtige kit,zeker de moeite waard om te volgen.
Marc S.
 
Leuk kitje.
Zo te zien mag de bestuurder in de regen zitten.
 
De tredes, spatborden en de bodem werden zwart gespoten.
Vervolgens werd de voorste as geplaatst en werd de motor in elkaar gestoken. De opgegeven kleuren voor het beschilderen van de motor komen overeen met een foto van een gerestaureerd exemplaar en, afgaande op die foto, werd het tandwiel donkerrood geschilderd.
Tevens werd er bedrading aangebracht.

Engine 1.jpg

Engine 2.jpg

Volgende stap zal de transmissie zijn en de achteras.
 
De tredes, spatborden en de bodem werden zwart gespoten.
Vervolgens werd de voorste as geplaatst en werd de motor in elkaar gestoken. De opgegeven kleuren voor het beschilderen van de motor komen overeen met een foto van een gerestaureerd exemplaar en, afgaande op die foto, werd het tandwiel donkerrood geschilderd.
Tevens werd er bedrading aangebracht.

Bekijk bijlage 428994

Bekijk bijlage 428995

Volgende stap zal de transmissie zijn en de achteras.
Ja Erwin, die bouw van de taxi is snel gegaan. Mooi resultaat. Willy.
 
Ziet er strak uit. (y)
 
Ik maak me schuldig met weinig te reageren in je topics, Erwin, maar je bouwt gewoon sneller dan dat ik kan reageren....
Knappe en fijne bouw zover. Motortje ziet er schattig klein uit..
 
Eindelijk heb ik de Renault in zijn groen kleurtje kunnen steken. Nu maar afwachten of 1 laag voldoende zal zijn.
De kleurenkaart vermelde of Tamiya X5 of Revell 161 dat nu 61 is hernummerd.
De kleurentekening ging naar Tamiya X5 op maar de boxart geeft het groen een bijna metalige tint en dat is dan Revell 61 waarvoor ik dan ook gekozen heb.

Kleur.jpg

Er moet natuurlijk nog veel bijgeplaatst en aangepast worden, hij is verre van afgewerkt.
 
Heb jij geen problemen met revell enamel verf dat die maar niet wil drogen? Ik wacht nu al een week op revell glanzend zwart om te drogen en het is nog steeds plakkerig.
 
Heb jij geen problemen met revell enamel verf dat die maar niet wil drogen? Ik wacht nu al een week op revell glanzend zwart om te drogen en het is nog steeds plakkerig.
Vaak het geval dat er niet goed is omgeroerd wat erg belangrijk is bij glanslakken.
 
Is zeker goed geroerd hoor Ron want ik weet dat ik dat moet doen. En ik heb het verdund met de revell thinner.
 
@Michel : Ja, dat is één van de minder fraaie eigenschappen van enamel verf, ik heb het ook nog voor gehad, dan plaats ik het te drogen stuk op een warme plaats zodat het oplosmiddel sneller verdampt.

Mooie vorderingen Erwin (y)
 
Wat een schattig autootje wordt dit toch.

Is het groen op het achtersteven voldoende dekkend?
 
Eindelijk heb ik de Renault in zijn groen kleurtje kunnen steken. Nu maar afwachten of 1 laag voldoende zal zijn.
De kleurenkaart vermelde of Tamiya X5 of Revell 161 dat nu 61 is hernummerd.
De kleurentekening ging naar Tamiya X5 op maar de boxart geeft het groen een bijna metalige tint en dat is dan Revell 61 waarvoor ik dan ook gekozen heb.

Bekijk bijlage 429618

Er moet natuurlijk nog veel bijgeplaatst en aangepast worden, hij is verre van afgewerkt.
Die groene kleur is wel heel opvallend, maakt de taxi goed herkenbaar voor eventuele klanten. Zal sterk kontrast geven met de zwarte spatborden. Willy.
 
Intussen stevig gevorderd zo te zien.
Inderdaad een mooi kleurenkeuze.
 
Dank om te volgen.
@ Michel: ik ondervind dit ook met glanzend zwart maar gelukkig bestaat er glanzende vernis.
@ Roy: Ik heb het ganse voertuig een 2de laag Revell 61 gegeven.

Dus nu, na een tweede laag Revell 61 en een extra laag zwart op de spatborden, ben ik redelijk tevreden.
Redelijk , want ik moet nog een paar punten aanpakken maar het één hindert het ander. Aan zij die zouden overwegen om ooit deze taxi te bouwen (in 1/24 of 1/35) deze raad: schilder het geheel met de spatborden van in het begin glanzend zwart en schilder de body groen voordat deze gemonteerd is want het afplakken/afschermen is een miserie omwille van de fijnheid van de stukken.

De foto's hoe ie er nu bij staat:

Body 1.jpg

Portieren en motorkap in dryfit.

Body 2.jpg

Body 3.jpg

Volgende stap: plaatsen van de vering achteraan (gebeurt het best na het spuiten van de body) en daarbij de achteras.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan