Hoofdsponsor

1/18 Triceratops 1/20 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, in stilte gevolgd is een pracht werkje geworden.

Grtx Jan
 
Prachtig gemaakt.

(ik heb de eind foto's in de galerie gezet)

Fred
 
Pracht eind resultaat.
Deze zal zeker niet misstaan in de vitrinekast.
(@Fred : bedankt om de foto's al in de galerij te plaatsen)

Mark
 
Bedankt voor de reacties, het is tevens ook mijn eerste afgewerkte projectje hier op dit forum :)
 
Echt een pracht man.
Zoals ze hier boven zeggen museumkwaliteit.
 
mooi mooi man !!!! en mooi op een base heb je al een display kap ?
 
Hey B! nee ik heb nog geen kap, ik ben aan het rondkijken voor een plexi case, maar ze zijn nogal duur vindt ik.
Misschien dat ik zelf iets in elkaar ga knutselen. :)
 
Dit is idd een pracht-stuk geworden.
Maar heb ik erover gelezen, of staat het nergens vermeld?
Wat is het merk van deze beide beestjes?
 
Bedankt voor de link.
Daar wil ik me misschien wel eens aan wagen.

Hoe verliep de bestelling/levering?
 
Over de levering heb ik niks te klagen, ik heb zo een 3/4 weken moeten wachten en de betaling verliep correct.

Een kleine waarschuwing, het is een recast dus de kit zelf is rijk aan flash, een dremel is wel een must.
Ook moet je hier en daar wat bijwerken want het is een redelijke ruwe cast. Het positioneren zelf gaat vlot, de stukken die je in een andere pose wilt even in kokend water houden en het wordt mooi soepel.
Er is werk aan de kit maar als je een T-rex of Triceratops skelet wilt bouwen is deze kit je enige betaalbare keuze. Maar ben je wat handig dan kun je een prachtig model maken.
 
Waar zit die firma eigenlijk want ik heb daar wel mooie dingen gezien?
 
Goeie vraag, als ik de verkoper contacteerde waren zijn gegevens van uit Berlijn, adres, factuur enz..., maar het pakje zelf kwam van uit China geloof ik ( ben niet zeker ) maar in ieder geval niet uit Berlijn.
 
Zeer mooi !!
Onlangs deze in het echt gezien in een museum in Brussel, ziet er gelijkend uit ;)
Wat je gezien hebt in dat museum, was een moulage hoor... Ik heb daar zelf nog een herstelling aan moeten doen. De protoceratopsen waren wel echt, die zijn uitgeleend door Mongolië.

Een prachtig stuk. Een deel van de aanpassing van de triceratops-schedel lijkt me terecht, maar de neusholte is wel nogal glad gemaakt van binnen. Vergelijk met http://www.gutenberg.org/files/19302/19302-h/images/fig038th.jpg Welke tekst heb je erbij geplaatst?
 
Laatst bewerkt:
Hey Steven. Ja ik weet het, maar het resin daar was slecht gegoten en na het zuiver maken bleef er niet veel meer over van de structuur in de neusholte. Het neusbeentje opnieuw maken ging nog maar de rest van de structuur lukte mij niet.

Op het plaatje staat hoe de beesten noemde wanneer ze leefde en tot welke orde ze behoren.
Werk je in het museum ? De pose van de Tyrannosaurus is gebaseerd op het model dat in Brussel staat.
 
Wat je gezien hebt in dat museum, was een moulage hoor... Ik heb daar zelf nog een herstelling aan moeten doen. De protoceratopsen waren wel echt, die zijn uitgeleend door Mongolië.
Is dat skelet van die T-rex in Brussel dan geen echt???? :unsure:
 
Nee het is een replica, ik geloof dat er maar 5 echte complete fossielen zijn van een Tyrannosaurus wereldwijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan