Hoofdsponsor

1/18 Triceratops 1/20 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

lox665

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
322
Afgelopen week mijn lang verwacht pakje gekregen van de post. Een Triceratops :D
het zwart aangetekend gedeelte wat je ziet op de foto is wat bijgewerkt moet worden omdat het niet correct is. De 2 grote horens ga ik ook wat herpositioneren want deze zijn mij wat te recht, en ook de punten wat afronden.

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Op onderstaande foto is te zien hoe het resin gevormd is voor de Triceratops te bouwen. Dit is voor mij een nogal onnatuurlijke houding voor een dier van een paar ton, een olifant zie je ook niet zo springen als een wulpse kat:D. En daarom ga ik hem poseren in een verdediging positie ... door de voorste poten gebogen, hoofd naar onder en het hoofd gedraaid richting bedreiging. Het resin is redelijk bewerkbaar als je het warm maakt dus hopen dat het gaat lukken.

attachment.php
[/IMG]
 
Dat is weer eens iets anders, ziet er op zich netjes uit.
De positie is goed dat je die aanpast naar een meer natuurlijke positie.
Succes met de aanpassingen.

Fred
 
Weer eens iets heel aparts, heel leuk om te gaan volgen.
Veel plezier met de bouw en de aanpassingen.
 
Prachtig projekt.....ammaai :8:8:8 Ben echt benieuwt naar vervolg hier ;) Kost deze werkelijk 400 dollar zoals op de foto te zien :wacko:..maar nogmaals prachtig ;)
 
Even een kleine update, de schedel is zo goed als klaar, de horens zijn bijgewerkt en ook heb ik in de holte bij de neus een neusbeentje gemaakt van 2 componenten klei dat niet voorzien was in het resin. En de kaak is vastgelijmd.
Het bekken heb ik ook in elkaar gezet en bevestigd aan de ruggengraat, de ruggengraat zelf heb ik ook al gemodelleerd in de juiste positie. Bij de opening van dit topic zie je hoe de ruggengraat eerst was.
En ik heb alle beentjes van het arme reptiel gebroken, zo kan ik ze later makkelijker in de gewenste houding modelleren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de bovenste 2 foto's het maken van het neusbeentje.

attachment.jpg

attachment.jpg

De afgewerkte schedel met aangepaste horens ( ik vindt ze realistischer zo) en de vastgelijmde kaak.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het bekken en de ruggengraat.

attachment.jpg

De beentjes.
 
erg origineel model hoor. zal een uitdaging zijn om de beenderen naatuurgetrouw te schilderen denk in.
 
Nog wat verder kunnen doen aan de Triceratops, hij staat nu in zijn definitieve positie, ben er wel tevreden over als je het vergelijkt met de originele positie.
Ik ben nu de ribben aan het bijwerken en aan het schoonmaken ... het lijkt een eindeloos werk. Hier zijn in ieder geval wat fotos.

De ribben.
attachment.jpg

Lichaam

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Lichaam met hoofd :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wow........hij staat inderdaad in een prachtige pose....knap gedaan....top man ;););)
 
Zo de triceratops is zo goed als klaar, nog een verf jasje en dan proberen hem te plaatsten naast mijn T-rex.
De kleur gaat zoals de T-rex gewoon grijs worden. Naar mijn mening komen de details zo het mooiste uit, en in het deftig verven ben ik niet zo goed dus ik wil het model niet verknoeien. In ieder geval hier zijn wat foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zeer mooi !!
Onlangs deze in het echt gezien in een museum in Brussel, ziet er gelijkend uit ;)
 
Mooi gemaakt hoor en de pose is perfect zo!

Fred
 
Zeer speciaal project.
Bouw is al voorbeeldig en de pose is inderdaad goed (zoals Fred ook al opmerkte).

Mark
 
Dit is weer eens wat anders, echt een top onderwerp ! Foutloos parcours !
 
Ziezo van de week de laatste hand gelegd aan het duel, Ik beschouw het als klaar.
De T-rex in pose zetten bij de Triceratops viel redelijk goed mee, ik had wel het hoofd opnieuw moeten verwijderen maar dat ging gelukkig vlotjes ... het mag al eens meevallen he :D
Ik ben er best trots op, het schoonmaken en in pose plaatsten was een heel werkje maar ik heb mij geamuseerd, en daar draait het om toch ?


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
sdfkkjskng...........mijn mond staat echt open en kwijlen niet te doen...:D:D:D:D Is heel prachtig proficiat maatje kan zo tercht in een museum .....dit is top.......;)
 
Dit is inderdaad museumkwaliteit.
Zal mooi staan in je vitrine.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan