Hoofdsponsor

Tiger 1 ausf E tiki (1/35 model)

ERVARING
Eerste voertuig/tank
BOUWWIJZE
Nvt
BOUWBUDGET
Onder 50€
BOUWSTATUS
Started
COMMENTAREN
Heel graag
Gewoon proberen. Onthou de volgende techniek:

Trigger indrukken voor lucht, daarna pas trigger naar je toehalen voor steeds meer verf.
Aan het eind van je airbrush-streep: EERST trigger van je af, zodat er alleen nog maar lucht komt. Dan trigger loslaten.

Zo voorkom je al te grote vervuiling van je naald.

Hopelijk past deze airbrush op je compressor, anders zul je een koppelstuk moeten kopen.
 
Bedankt voor de info en ja ik ga een andere compressor moeten aanschaffen. Die ik had, heeft een ingebouwd ventiel waar je de luchtslang overheen moest schuiven en de nieuwe ab is met schroefdraad.

Deze is een optie en word door vele aanbevolen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231203_115200_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231203_115200_Samsung Internet.jpg
    156,2 KB · Weergaven: 7
  • Screenshot_20231203_115118_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231203_115118_Samsung Internet.jpg
    167,6 KB · Weergaven: 7
  • Screenshot_20231203_115132_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231203_115132_Samsung Internet.jpg
    124,7 KB · Weergaven: 7
Goede keuze volgens mij,

Ik gebruik de fengda al jaren en zeer tevreden mee.

Grtz.

Luc :cool:
 
Hoi, door levering problemen is mijn mini compressor zoek geraakt 


















































































































































































































































































Los daarvan wou ik even verder met dat oude simpele ding, maar nu, elke keer ik iets wil spuiten komen er allemaal luchtbelletjes naar boven zonder dat er iets uit komt.































































































































































































































































Heb allgoedes zo
 
Hoi, door levering problemen is mijn mini compressor zoek geraakt 


















































































































































































































































































Los daarvan wou ik even verder met dat oude simpele ding, maar nu, elke keer ik iets wil spuiten komen er allemaal luchtbelletjes naar boven zonder dat er iets uit komt.































































































































































































































































Heb allgoedes zo
 
Hoi, door levering problemen is mijn mini compressor zoek geraakt 


















































































































































































































































































Los daarvan wou ik even verder met dat oude simpele ding, maar nu, elke keer ik iets wil spuiten komen er allemaal luchtbelletjes naar boven zonder dat er iets uit komt.































































































































































































































































Heb allgoedes zo
 
Ik heb ook lang met zo'n chinese compressor gewerkt. Onlangs ging die toch kapot (sloeg niet meer vanzelf af) maar de verkoper zei dat ik de enige tevreden klant ervan was en dat hij dit niet meer verkocht om die reden. De andere had hij al na maanden of na 1 jaar terug met klachten... Nu heb ik een Sparmax compressor.
 
Heb mijn eerste kleur gezet en heb de verf iets te veel verdund lijkt me.
 

Bijlagen

  • 20231207_123704.jpg
    20231207_123704.jpg
    155 KB · Weergaven: 14
  • 20231207_123718.jpg
    20231207_123718.jpg
    204 KB · Weergaven: 12
  • 20231207_123736.jpg
    20231207_123736.jpg
    154,2 KB · Weergaven: 12
  • 20231207_123752.jpg
    20231207_123752.jpg
    209,9 KB · Weergaven: 12
  • 20231207_123817.jpg
    20231207_123817.jpg
    206,4 KB · Weergaven: 14
  • 20231207_123839.jpg
    20231207_123839.jpg
    255,8 KB · Weergaven: 14
Ik zie nu al dat je een beetje verkeerd heb gespoten aan de spetters op je model. Het is eerst lucht en dan verf toevoegen en terug naar lucht. Dat laatste is om de restjes verf te verwijderen uit de spuitkop om het zo maar te zeggen. dus lucht-verf-lucht latige handeling waarbij je goed moet nadenken als je bezig ben. Maar wat nog erger is zijn die twee grote naden in je luchtfilters achterop de Tiger :unsuree:
 
Volg Ron in deze.
Heb niet die arendsogen maar door het op te merken zie ik het ook .
 
Heb het nu ook gezien, GA er zeker iets aan doen alvorens verder te spuiten. Kan ik hiervoor de putty gebruiken of wat raden jullie aan?

Falco
 
Kan je de foto's a.u.b. niet met tegenlicht maken, want de tank is soms slecht te zien. Ga tussen het raam en het model staan. In je vorige post over de compressor kan ik de plaatjes niet zien en die is blijkbaar een paar keer gekopieerd geraakt. Als tip kan ik meegeven de gietnaden van elk stuk weg te schuren, aan de motorluiken waren ze nog te volgen en dit kan gevolgen hebben als die gesloten moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja kan je gewoon putty voor gebruiken.
Geen idee wat Steven bedoel want het motorluik zit dicht also de ventilatierooster en ik zie er in ieder geval niets vreemd aan maar ik zie ook niet alles natuurlijk. Ohh nog een dingetje je ben de rookgranaten houders vergeten op de koepel, de lasnaden zitter er wel 🙂
 
Ik was eerst oudere foto's aan het bekijken, toen de deksels er nog niet op zaten, en daar zijn de naden te zien. Nu niet meer, maar op deze laatste foto's lijkt het toch of de deksels niet helemaal plat kunnen liggen. Misschien heb je ze nog niet vastgelijmd om de koelfans te kunnen zien daarbinnen, maar het zou dus ook door de naden kunnen zijn die in de weg zitten. Het is wel iets waar soms aandacht nodig is om alles goed te doen aansluiten, en ze zitten vaak ook verborgen aan een zijkant van een stuk. Let ook op de bovenkant van de luchtfilters, Revell heeft die om een of andere reden gesplitst in 2 helften. Daarvan mag achteraf niks te zien zijn, want het is 1 plaat in het echt. Ik loop zo'n naad tussen 2 helften af met secondenlijm en schuur dat dan tot het glad aanvoelt.

20231123_113101-jpg.435990
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de opmerkingen en ga er zeker iets aan doen

Falco
 
Hoi,
Zoals jullie wel weten zit er bij deze bouwdoos 2 spreus alleen al voor de tracks. Persoonlijk vind ik dit nogal moeilijk voor een beginner. Zouden metal tracks geen betere optie zijn? En wat is de moeilijkheidsgraad daarvan? Aan te raden voor een beginner of niet

Falco
 
Ik zal pas metalen tracks aanschaffen als je wat meer thuis ben in het bouwen en afwerken van modellen en voor de prijs heb je weer een kitje om te bouwen en te oefenen :winking:

Gewoon in twee delen bouwen eerst de bovenzijde en qua lengte zolang dat ze over de drive sprocket vallen en de return roller en dan bouw je het tweede stuk. Ik gebruik meestal Tamiya thin voor dit werk dat blijf een tijdje bewerkbaar zodat je het beter rond je wielen kan vouwen/vormen.

En als dit echt niet lukt kan je altijd nog aftermarked tracks kopen...of iemand vragen die nog ergens dropveters (rubberen tracks uit een stuk) heeft liggen.
 
Probeer eerst eens een model af te ronden, daarna verder. Naar mijn indruk wil je veel teveel in veel te korte tijd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan