Hoofdsponsor

Tiger 1 ausf E tiki (1/35 model)

ERVARING
Eerste voertuig/tank
BOUWWIJZE
Nvt
BOUWBUDGET
Onder 50€
BOUWSTATUS
Started
COMMENTAREN
Heel graag
Heb al prof bouwers gezien die de hele bouw eerst afronden en dan beginnen met schilderen.
Men schildert wat het oog ziet, de rest wordt donker gespoten.
Is ook altijd een thema op het forum, sommige kunnen er niet mee leven met de wetenschap dat een model op die plaats niet perfect is.
Het is wat me zelf wil.
 
Bedankt voor jullie uitleg, ik ga voor mezelf moeten uitzoeken wat de gemakkelijkste manier is. Eerst bouwen en achteraf primer erop lijkt nu het meest logische, maar door de bouw creër je dan ook weer plaatsen die achteraf moeilijk te bereiken zijn.
Omdit dit het eerste voertuig/tank is kan het nooit perfect zijn, dus opteer ik om alles eerst te monteren exclusief wielen en tracks.
Falco
 
Nog een kleine update...
 

Bijlagen

  • 20231127_120430.jpg
    20231127_120430.jpg
    250,7 KB · Weergaven: 4
  • 20231127_120447.jpg
    20231127_120447.jpg
    248 KB · Weergaven: 4
  • 20231127_120508.jpg
    20231127_120508.jpg
    253,7 KB · Weergaven: 4
  • 20231127_120535.jpg
    20231127_120535.jpg
    150,5 KB · Weergaven: 4
  • 20231127_120622.jpg
    20231127_120622.jpg
    215 KB · Weergaven: 4
Heb al prof bouwers gezien die de hele bouw eerst afronden en dan beginnen met schilderen.

Algemeen gaat het ergens in het midden liggen , een deel gebouwd in uit elkaar neembare groepen die gespoten worden... en complete tank met tracks etc... zou ik ook niet zien zitten...
 
Hangt ook van het onderwerp af. Bij een tank kan je nog best veel bouwen alvorens te spuiten maar een auto of motor vb. gaat dat helemaal niet.
 
Ik kan me dat inbeelden dat je een tank ni kan vergelijken met een motor of dergelijke...

Lower gedeelte is klaar en in de primer gezet. Zelfs ik merk wat onregelheden maar eey voor een eerste model vind ik het ni slecht.
 

Bijlagen

  • 20231128_125419.jpg
    20231128_125419.jpg
    213,1 KB · Weergaven: 8
  • 20231128_125356.jpg
    20231128_125356.jpg
    206,9 KB · Weergaven: 8
  • 20231128_125339.jpg
    20231128_125339.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 8
Gaat goed vooruit (y)

Ook alle tools al gemonteerd, het wordt een fijn jobke om deze nadien te schilderen.
Maar dat zal waarschijnlijk beter lukken bij 1/35 dan bij 1/16:winking:

Grtz.

Luc:cool:
 
Hoi,
Als ik de reacties zie, vrees ik een beetje dat ik wat heb gebouwd zonder nadenken. Zoals lucske ook al zei, het word een hele uitdaging om alles deftig te schilderen als het al gemonteerd is.
Dit is een les waaruit ik moet leren en vermijden in de toekomst.

Falco
 
Ik heb vragen over de volgende foto, de rood omlijnde onderdelen. Aan de voorkant zie je dat het wat doorhangt, is dit rubber ofzo?
Aan de zijkant zie dat Lang stuk in 3 delen. Werd dat door de crew zo gemaakt, is dat schade of wat kan ik me daarbij voorstellen.20231129_095228.jpgScreenshot_20231129_094313_Google.jpg
 
Dit is schade door stukken die tussen de ketting en de fenders komen. Ben geen WWII fanaat maar ik denk dat de stukken vooraan ook metaal waren.
 
Dit is schade door stukken die tussen de ketting en de fenders komen. Ben geen WWII fanaat maar ik denk dat de stukken vooraan ook metaal waren.
Dank je wel voor de info...

Ik Zou graag de tiger in 2 kleuren willen doen, pantsergrijs en khaki. Welk merk heeft kant en klaar verf voor de airbrush?
20231129_105105.jpg

Mocht het toch misgaan heb ik de 2de optie nog
20231129_105235.jpg
 
Kijk eens naar de kleuren tabel in de handleiding :unsuree: Zijn Revell kleuren uiteraard maar met een kleuren converter heb je zo vervangende kleuren. Google is nog steeds je beste vriend :winking:
 
Hoi,
Als ik de reacties zie, vrees ik een beetje dat ik wat heb gebouwd zonder nadenken.

Op zich is dat niet zo erg hoor, ik ken dat gevoel, je zit in de 'flow' en blijft gaan.
Uit onze fouten kunnen we leren.

Wat de verf betreft, ik gebruik meestal verf van 'ammo mig' die kan zo in de AB alhoewel ik toch wel wat verdun.
Een beetje zoeken wat je best ligt.

Grtz.

Luc :cool:
 
Dit is schade door stukken die tussen de ketting en de fenders komen. Ben geen WWII fanaat maar ik denk dat de stukken vooraan ook metaal waren.
Klopt zijn beiden metaal, die vooraan hebben verschillende scharnieren.
zijkanten zijn vast , op sommige foto's zie je er wel eens 1 sectie of 2 of allemaal ontbreken.
 
Mooi om volgen.
Niet direct mijn specialiteit maar volg met aandacht.
 
Welk merk verf is iets persoonlijks en ik zou bij je eerste projecten telkens een ander merk proberen tot je iets vind dat je goed bevalt. Of het moet zijn dat je direct een goede keuze hebt gevonden dan kan je daar bij blijven natuurlijk. Niet direct van 1 merk alle kleurtjes kopen om dan te ontdekken dat je er niet graag mee werkt.

Sommige zweren vb. bij Vallejo verf en anderen kunnen er geen weg mee.

Kant en klaar of niet zou ik niet echt over inzitten. Koop er een flesje thinner bij en eventueel airbrush cleaner en dan kan je het verdunnen zoals je wil. In het begin is dat moeilijk in te schatten maar het komt ook niet echt heel nauw hoor. De ene bouwer verdunt dezelfde verf wat meer als de andere.

Weer is dat iets dat per persoon verschilt maar een algemene regel is om het te verdunnen tot het de dikte heeft van melk.

Het is in het begin eerst testen en dingen uitproberen. Er kan uiteindelijk niets verkeerd lopen als je test op wat afval plastic of een pet fles.

Testen op een stukje afval plastiek of pet fles en als het goed spuit kan je naar je model gaan.

Er bestaan op het net tabellen om vb. revell kleurnummers om te zetten naar tamiya of Vallejo om er maar 2 te noemen.

vb.: https://www.modelshade.com/paint-conversion-chart/

En leer ook vooral goed om je airbrush te leren kennen vanbinnen en vanbuiten en deze telkens zeer goed uit te kuisen. Dat zal je veel problemen besparen. Een slecht spuitpatroon ligt niet altijd aan de verf en de verdunning maar soms ook door een vuile airbrush die niet goed is uitgekuist na gebruik. En niet elke verf kan je met water reinigen en is er soms alcohol of thinner nodig.

De meeste merken hebben wel een airbrush cleaner.
 
Bedankt voor deze Info
Ik heb de voorbije weken al wat merken gebruikt, zoals revell, tamiya, valleyo en ammo en kan me het beste vinden in tamiya.
Ook heb ik niet het nieuwste model ab en de 10ml potjes van tamiya kan ik rechtstreeks op de ab schroeven, wat het wel gemakkelijkt maakt.

Falco
 
Al een vroeg cadeau van mijn wederhelft...
Dit is een dual action, is dat heel anders werken dan met een singel action of valt dat mee?

20231202_170058.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan