Hoofdsponsor

Tiger 1 ausf E tiki (1/35 model)

ERVARING
Eerste voertuig/tank
BOUWWIJZE
Nvt
BOUWBUDGET
Onder 50€
BOUWSTATUS
Started
COMMENTAREN
Heel graag
Ik vind metalen tracks ook gemakkelijker dan afzonderlijke plastieken stukjes. Maar je moet wel uitzoeken welke er voor Zvezda gemaakt zijn, want daar komt deze mal oorspronkelijk van.
 
Laatst bewerkt:
Op zich ben ik geen expert wat betreft armor. Dat laat niet dat het me minder interesseert.

Goede start hoor, hier en daar nog wat extra aandacht i.v.m. het bouwtechnische aspect, maar he, dat leert men door gewoon te bouwen en foutjes te maken nietwaar.

MVG

Danny
 
Ik zou ook werken met de kit tracks.

eerst lijm je met een beetje Revell contacta een deel enkele schakels aan elkaar (en deze schik je over het voorste getande wiel), deze laat je in vorm drogen, en daarna idem met de stukjes 45 en 43. De stukjes 45 kan je een lichte kromming geven (doorhangen door eigen gewicht) en opletten dat deze normaal gezien niet op het voorste loopwiel terechtkomen. De rest van de schakels werk je dan stukje per stukje af. Het onderdeel 43 gaat bijna geen doorzakking hebben doordat de loopwielen die deze dragen zo dicht op elkaar staan. zo verder werken zoals Ron aangeeft dat je een boven- en ondervorm hebt om dan zo op hun plaats te kunnen lijmen.
 
Thx,
Ik ga het in ieder geval eens proberen op dit proef model. Inderdaad...dit model is eigenlijk al gedoemd te misslukken, door eigen fout en ook door mijn jongste 😄
Ik ga veel te vlug waardoor ik belangrijke zaken vergeet en achteraf niet Meer bij kan.
Nu kan ik oefenen om de ab 100% onder de knie te krijgen en een vast hand oefenen voor het penseel schilderen. Heb ook just een bestselling gedaan om het bouwen gemakkelijker te maken, de juiste tools zeg maar. Ik hoop dat ik snel vooruitgang book want er is een tank dat mij altijd al gefacineerd heeft, als kind al en die wil ik graag zo perfect mogelijk bouwen, schilderen en verweren...

Falco
 
, door eigen fout en ook door mijn jongste

Falco

Jaja geef een ander maar weer de schuld :LOL:

Modelbouw is rustig aan doen, neem de tijd bekijk even je onderdelen of er geen gietnaden zitten of kieren die putty nodig hebben. Als je wat langer bouwt weet je dit soort gelijk te zitten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan