Hoofdsponsor

1/12 Tamiya Tyrrell P34 deel 3 [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie vorderingen Ronald. Goed dat je de uitdruk plekjes hebt weg geplamuurd, maar het lijkt me moeilijk om te schuren. Misschien kan je met dat messing een plaatje maken, en dat in het chassis lijmen zodat het mooi glad is ?

PS : ik heb jouw bericht een beetje aangepast, de foto's komen beter tot hun recht als je er een alinea break tussen plaatst.
 
Hey Ronald en Pascal,

Ik heb even het artikel doorgelezen. Knappe vorderingen en goed doorzicht in de verwerking.
Er is echter volgens mij een kleine "maar"... Deze "uitdrukplekjes", zijn helemaal geen uitdrukplekjes van de kit-fabrikant.
Zij horen thuis in dit chassis. Je kan dit afleiden uit het feit dat deze "uitdrukplekjes" een mooie afgeschuinde rand hebben.
Wanneer dit echt van de zogenaamde "ejector-pins" zou komen zijn deze randen recht en heb je veelal bovenaan nog een beetje flash.
Deze vormen zijn ontstaan bij het persen van het echte chassis...
Indien je het nog kan verwijderen zou ik het doen, indien niet, valt het misschien uit het zicht...

Groeten, Mark
 
Dag Mark, wat heb je mij doen schrikken man, maar toch goed en bedankt dat je actief meekijkt, liever schrikken en wellicht corrigeren dan achteraf een fout achterlaten.

De sinkholes zijn niet origineel zo blijkt uit een foto.

83711648.jpg
[/URL][/IMG].
De foto is afkomstig van de navolgende P34 website: http://www.project34.co.uk
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ronald,

Ik heb net eventjes alles doorgelezen sinds je het topic gestart bent, en wat een mooie foto's toon je alweer.
Je hebt oog voor detail, en je weet er steeds wel de meest spectaculaire wagens uit te kiezen. :)

Ik zal zeker nog geregeld komen kijken.

groetjes
Thomas
 
Hallo Ronald. Tegen zo'n bewijsvoering kan ik natuurlijk niet op.
De foto is duidelijk : er horen inderdaad geen rondjes te zijn. Dus prima werk...;)
Alleen wel meer schuurwerk nu :8 Ik zou zo zeggen : schuur ze... :unsure: ;)

Mark
 
Beste lezer het is al weer tijd voor update 3.

Het is mij opgevallen dat de echte P34 extra ribben heeft op het chassis, met deze ribben zijn de onderdelen waaraan de ophanging is bevestigd aan het chassis gemonteerd. Deze rib is op de foto zichtbaar in de gele cirkel.

24598872.jpg


Ook op de onderste chassis balk zit zo’n rib maar deze wordt door een wiel aan het zicht onttrokken.
De foto is afkomstig van de website van Bob Harmeyer http://bobh.photoshelter.com/image/I0000TxHtI2YhKJk.

Dus heb ik deze ribben nagemaakt met 0,1 mm koper.

90881041.jpg


23083775.jpg


52265180.jpg


83934889.jpg



Vervolgens ben ik aan de schokdempers begonnen, het is een kleine stapel onderdelen die worden omgevormd tot de schokdempers.


69421453.jpg


81903534.jpg


Het schilderen van de onderdelen.

96183745.jpg



Klaar.

60798873.jpg


10awt.jpg


Toen was het tijd om de primer aan te brengen voor de Alclad lak.

12aum.jpg


De kleur van de primer vind ik al mooi.

13avm.jpg


De body is gespoten.

14agh.jpg


15abo.jpg


16ayn.jpg


17alh.jpg


18at.jpg


Dit is dan de body in de Alclad ik ben er blij mee, hopelijk vind jij het ook mooi?

Tot spoedig, Ronald
 
Mooi spuitwerk Ronald.
Behalve de reuk is de Alclad wel een geweldige verf voor dit soort werkjes.
Benieuwd naar de rest.

Mark
 
Zeer netjes.
nu is de kunst om die Alclad niet te veel meer te bepotelen. Die verf is zeer fragiel en gevoelig voor vingers
 
Strak gespoten. Welke kleur Alclad is het ?

Dag Pascal en de anderen, bedankt voor jullie reacties.

Voor het chassis en de onderdelen daarop en aan, heb ik Alclad 101 gebruikt.
Voor de as uiteinden heb ik Alclad 102 gebruikt.

Groet, Ronald.
 
Beste lezer het is al weer tijd voor update 4.

Tijdens de afgelopen periode ben ik op vakantie geweest, lekker uitgerust en nieuwe inspiratie opgedaan, waarna het tijd was om aan de Tyrrell te werken.

De afgelopen tijd heb ik de wielophanging uitgewerkt. Dat viel niet mee, de onderdelen passen goed, maar de foto’s van de werkelijke P34 laten zien dat de ophanging tijdens elke race andere kleuren of combinaties had. Dus ik heb de keuze gemaakt voor een zwart gekleurde ophanging omdat ik deze mooi bij de kleur van auto vind passen.



De “uprights” waren een uitdaging want ik maak gebruik PE en de Remschijven alsmede de remblokken waren daarop niet voorbereid. Dus de plastic schijven heb ik afgeschuurd en de remblokken heb ik met een vijl afgevlakt, daarna paste het geheel prima.












De ophanging is matzwart en Alclad 102, de wielhubs zijn Alclad 102. Als basis heb ik Revell Aqua glans zwart gebruikt waarop ik Vallejo matte lak heb gespoten.







Interessant is dat de draagarmen van de ophanging een gietnaad hebben, maar wat bleek? De echte draagarmen bestaand uit een onder- en bovenkant die op elkaar zijn gelast, dus de gietnaad zou wel eens een reproductie van deze lasnaad kunnen zijn. Gelukkig was ik nog niet begonnen met vijlen!















Op de body heb ik ook nog drie onderdelen bevestigd waarvan ik hoop de functie alsnog te achterhalen deze heb ik in een afwijkende kleur geschilderd (Tamiya X11). De echte wagen had onderdelen in diverse tinten aluminium dat probeer ik ook te bereiken door diverse soorten verf te gebruiken.







Bedankt voor je belangstelling en tot ziens, Ronald
 
Ronald,

Zoals we gewoon van je zijn, is dit weer een super nette bouw.
Ik volg met veel plezier.
Beter kan ik het zelf niet, dus hou dan maar wijselijk mijn commentaar voor mezelf.
En mocht je te weten komen waar die onderdelen voor dienen, hou ons eens op de hoogte?
 
Laatst bewerkt:
Weer een mooi stukje vakwerk Ronald.
Goed idee om verschillende soorten verf te gebruiken om kleurschakeringen te krijgen.

Mark
 
Dit ziet er al zeer goed uit. Op naar de volgende update.

Mvg,
Lesley
 
Cool, die heb ik ook gebouwd ongeveer 40 jaar geleden. Heb hem nog steeds. Is een geweldig bouwmodel. Welke versie ga je maken?
 
Dank jullie wel voor de positieve reacties.

Welke versie ga je maken?

Omdat naar aanleiding van het bouwen van de ophanging bleek dat per race andere keuren en combinaties werden gebruikt weet ik nog niet precies welke race het is, maar wel dat het de Jody Scheckter nummer 3 wordt.
Groet, Ronald
 
Mooie update Ronald en netjes gewerkt.
Dit zijn toch echt uitgebreide kits met erg veel onderdelen erin.
En daarbij nog veel extra's zoals PE e.d., dit wordt echt een beauty!!
 
Dag mede Forumlid het is al weer tijd voor update 5 enwat gaat de tijd toch snel voorbij alweer een maand gelden heb ik de vorige update geplaatst.

De bouw van de Tyrrell gaat gestaag door al bouw ik niet veel uren per week. Het model is op schaal 1/12, dat vraagt wat mij betreft om extra details naast het PE, wat dat is zal snel duidelijk worden.

Het vorige verslag eindigde met onbekende appendages, waarmee ik dit verslag ook begin. Uiteraard zijn het nu wel andere onderdelen. Van enkele onderdelen weet ik wat het zijn Dominiek, het gaat om de vulopening van de benzinetanks (die zitten aan beide zijden onder de schuine rompdelen), appendages die een vacuüm in de benzinetanks moeten voorkomen en de beginpunten van de benzineleidingen naar de motor. Ook de nieuwe onderdelen heb ik in, van de romp, afwijkende Tamiya verf afgewerkt. Het geheel ziet er nu net echt uit, ik ben er blij mee.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De brandblussers heb ik ook geplaatst, alleen de decals moet ik nog aanbrengen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de pedalen heb ik ook het PE aangebracht, de pedalen heb ik uiteraard netjes afgewerkt voordat ik het PE aanbracht. Vreemd vind ik dat de pedalen niet met antislip groeven waren uitgevoerd lijkt mij knap lastig bij 350 op een bocht afkomend en je slipt van je pedaal af!

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De rolbeugel heb ik kaal geschuurd en met magic powder behandeld precies zoals John tijdens de ledendag in maart heeft laten zien. Nog bedankt John voor je tips! Het is nog niet ideaal maar dat komt goed, ik wil namelijk niet de extreme glans van diep chroom benaderen maar een kleur die richting titaan gaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

De accu’s (drie stuks) ga ik van elec. Kabel voorzien. Eerst heb ik stad en land afgezocht naar kabels van de juiste dikte maar ik heb ze gevonden. Wel heb ik nog pickup arm kabels nodig weet iemand war deze te koop zijn? Met mijn handboortje (werk geweldig zo een boor, had ik veel eerder moeten kopen) heb ik gaatjes geboord daarin heb ik draadeindjes waarvan ik de mantel had verwijderd vast gelijmd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Twee accu’s worden verbonden met een onderdeel waarvan ik de functie nog niet heb gevonden. De andere accu staat in verbinding met de motor. Voor al het uitboren van de gaatjes in de carrosserie was best spannend maar het geeft een voldoening om het voorlopige resultaat te zien langzaam aan ontstaat er een leuke racer!

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot slot een paar foto’s van de auto met gespoten carrosseriedelen, deze moeten nog gepolijst worden maar het begint al leuk te worden. De bovenplaat van de carrosserie is krom en is niet meer te repareren, vervanging heb ik gelukkig gevonden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wederom bedankt voor je belangstelling, critische opmerkingen, vragen tot ziens, Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan