Bedankt, Peter. Ik had deze techniek vroeger al eens met succes toegepast op een aantal ammunitiekisten. De lijntjes had ik met een mask gemaakt maar er moest vier keer dezelfde tekst komen. Die was toch te klein om te lezen, dus heb ik het zo gedaan:
Op een email ondergrond zal je niet snel door de lak zitten.
Dit worden vier meelifters op de Jagdpanther. De camouflage zit er al op, nu kan ik gaan detailleren. De splintercamo's zijn gedaan met afplakken en kwasten, de herfstcamo's met sterk verdunde acrylverf.
De figuren voor op de motoren nemen nog langzaam hun vorm aan. Ik gebruik een MB Models kit om de minderwaardige Tamiya's te vervangen. Hier zitten die nog mee in de rij.
Bij de laatste twee figuren zie je de operaties die uitgevoerd zijn op de gewrichten. Het is telkens doorzagen, in de gewenste en juiste anatomische stand terugplaatsen, het verloren materiaal opvullen, plamuren, een uur wachten, bijsnijden, vijlen en dan naar het volgende gewricht. Ik ben nu bezig aan de derde figuur, die heeft nog een bekken van een Esci-figuur omdat die een beter "zittend gat" had.
Vergelijk met de geschilderde figuur ernaast, zo moet dat nog worden. Na plamuren en schuren zit het er al beter uit en kon ik naar de knieën overstappen:
Deze zal ook een grijsgroen kostuum krijgen. Voor de laatste kies ik misschien nog een camouflage-uitvoering zoals de lifters.