Hoofdsponsor

1/35 T-80 UD Russian MBT [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier mijn ongezouten, zelfs gepeperde mening : ik vind de weathering er spot on op. Zo zien moderne verweerde tanks er uit, geweldig ! Amai, nu heb ik het u ingepeperd he?
 
Hier mijn ongezouten, zelfs gepeperde mening : ik vind de weathering er spot on op. Zo zien moderne verweerde tanks er uit, geweldig ! Amai, nu heb ik het u ingepeperd he?

Ik ben er volledig Lays en Croky van. :laugh: :laugh:
 
heb wel een vraagje chippen wat wil dat eigenlijk zeggen
ja ben nieuw en vraag me wel even af wat het eigenlijk betekend
en leer graag wel bij maar mooi vakwerk
tegen dat ik dat kan zal ik wel een paar jaar verder zitten

Groetjes

Roel
 
@ chenetino: chippen is eigenlijk het aanbrengen van krassen, afgebladerde verf, paintchip ....

Het is de bedoeling dat je stukjes van de onderliggende verf ziet( dit word over het algemeen gedaan met donkerbruin) of bij een lichte kras breng je een lichtere kleur dan de basiskleur aan.
Je kan dit het beste doen met een fijn penseeltje 000 of 0000 en als je het wat onder de knie hebt kan je dit tesamen doen met de sponstechniek. Het is veel experimenteren en heel veel geduld.
Ge moogt rekenen op een paar avonden om een volledig voertuig te doen.

Ge kunt hierin zover gaan zoals ge zelf wilt. Wil je een tank hebben die nog niet veel is gebruikt dan heb je weinig chips en eentje die al heel wat heeft meegemaakt dan heb je er veel.

Hopelijk ben je hier wat mee geholpen en veel suc6 als je er zelf aan begint.
 
Djs de verf is dan volledig uitgehard neem ik aan eer je chipping doet?? ja toch?
 
@ Patje , het is acryl verf dus dat heeft niet veel tijd nodig en de chips zijn ook gezet met acryl verf.
 
Aha ja nu snap ik je,het heeft een snellere droogtijd,dus kan je reeds snel al chip gaan aanbrengen na dat je een donkerbruine laag eerder aanbracht dus.Oke dat weten we bij deze ook al weer.Bedankt maatje;)
 
@dj bedankt nu weet ik hoe het ergens moet mits ik ooit wel eens een tank of zo wil maken
Groetjes
 
Ge hebt het verkeerd patje, ik zet eerst de lichtere chips en dan bij sommige breng ik een bruine laag aan zodat je een 3D effect krijgt.

Beter te zien op de foto aangeduid met rode lijn

 
Ik ga hier eens even mijn ongezouten mening geven he,ontzettend mooi gedaan DJ alles lijkt echt zo realistisch je zit er pal op man...

complimenten-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit DJs net genoeg gechipt.

Ron
 
En dat is nog maar op foto ! jullie zouden dit model eens in het echt moeten zien ! ge weet wel é, zo met je neus erop :O
 
Mooie prestatie, ziet er overtuigend uit, net echt ;)
 
Dit weekend nog wat geprutst zodat er een update kan geplaatst worden.
Eerst heb ik hier en daar stoflaagjes gespoten met de AB.



En toen heb ik me eens gewaagd aan de hairspray techniek.
Eerst ben ik naar de badkamer geweest en mijn vrouwtje haar haarlak gepikt, allee geleend :wub:
Toen heb ik de sideskirts een de slijklappen zowel voor als achter ingespoten met 2 laagjes haarlak. Wat laten drogen en toen een mix gemaakt van verschillende kleuren tot ik een mooi stoflaagkleur had.



Deze over de haarlak gespoten en weer wat laten drogen. Toen begonnen met een stug penseel gedoopt in wat lauw water de verflaag beginnen te bewerken tot ik tevreden was met het resultaat.



Een close up.





De volgende dag al aan 1 kant begonnen met wat pigs op te zetten. Ik heb de pigs aangebracht en dan wat gefixeerd met thinner for washes. Alles mooi laten drogen en doordat er thinner gebruikt is kan je de pigs nog bijwerken of zelfs weer helemaal verwijderen. Toen ik tevreden was met het resultaat heb ik alles gefixeerd met pigment fixer.

Op deze foto is te zien dat alles nog nat is en een donkerdere kleur heeft dan het eindresultaat.



En hier is het al bijna droog.



Zo dat was het weer voor nu.
 
Heel interessant die manier om via de haarlakmethode eens niet te chippen aan de verf, maar wel aan de drek, echt knap gevonden. Ik vind het er strak uitzien en ben heel erg te vinden voor de camo/vervuiling !
 
Een treffend resultaat!!
Zal ik in gedachten houden als ik (ooit eens) terug kan beginnen met mijn modellen afwerken :O
 
Vrijdagavond é ! gesnopen !

Dat moet ik eens van dichtbij zien :))

Prachtig !!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan