Hoofdsponsor

1/12 Starwars Snowspeeder uit The empire strikes back [wip]

Rik,
Ik gebruik elektronische schakelingen vooral de ic 555 word veel gebruikt ;).
 
Jawadde. Dat is de eerste keer dat ik deze topic zie. Aangezien The Empire Strikes Back mijn favorite Star Wars film is, ga ik deze zeker blijven volgen. Dit is gewoon schitterend werk. Ik ga het voorlopig houden met mijn modellen van MPC.

Groeten,
Lesley
 
Klopt Rik,
Ben ook bezig de pic uit te vogelen deze zal de stuurkleppen moeten gaan bedienen.

Lightning,
Een 555 ic is een teller ic je koopt ze in de electronica winkel zijn zwart met pennetjes aan beide zijde.
Hoop dat ik je hier mee geholpen heb google anders even.

Gr
Dirk
 
Zeer mooie vorderingen Dirk. Het filmpje is ook leuk, maar ik wist niet dat je je model ZO graag zag (luister maar eens naar het liedje op de achtergrond ;) )
 
Lightning,
Ja het zijn simpele schakelingen met weerstanden,diodes enz, zet de schema's ook op de bouwtekening.

Wet Sellery

Whahaha ja heel graag ik heb er een haat liefde verhouding mee :) .
Ik hou ervan om met muziek op te bouwen vooral muziek uit de jaren 50,60,70 en 80.

Gr
Dirk
 
[mod] jongens ik wil niet zeurderig overkomen maar kunnen jullie de vragen voor RIK (behalve mind-9 die hulp nodig heeft bij de bouw) ivm elektronika ergens anders plaatsen of via PB afwerken zodanig we dit topic niet vervuilen maar kunnen blijven genieten van de bouwkunsten van Mind-9. alvast bedankt [mod]
 
[mod] jongens ik wil niet zeurderig overkomen maar kunnen jullie de vragen voor RIK (behalve mind-9 die hulp nodig heeft bij de bouw) ivm elektronika ergens anders plaatsen of via PB afwerken zodanig we dit topic niet vervuilen maar kunnen blijven genieten van de bouwkunsten van Mind-9. alvast bedankt [mod]

NOTE
Nieuwe topic aangemaakt voor vragen aan RIK: http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7326
 
Offtopic

Mod bedankt zal voor een hoop mensen interessante info opleveren

Ontopic
 
:wub::wub::wub:Ok weer een update,

We gaan lekker alles zit aardig mee (mag ook wel eens ;) )

Moest een rubberhoes hebben voor de stuurknuppels, nergens te vinden dan zelf maken.

Ben begonnen met het maken van de mal hiervoor heb ik 2mm dik styreen gebruikt (afval stukjes altijd handig om te bewaren zomaar een tip )
Hier heb ik gaatjes in geboord van verschillende diameters begonnen met 3 mm volgende 4,5 mm dan 6,5 en als laatste 9 mm.
Randjes even afschuinen.

stuurhoes.jpg

Deze deeltjes op elkaar geplakt.

stuurhoes1.jpg

Nieuw plaatje gepakt en daar een staafje van 2 mm doorsnede opgeplakt hier word de stuurknuppel in bevestigd.

stuurhoes2.jpg

Het stapeltje met de rondjes er over heen gedaan en ook vastgeplakt.

stuurhoes3.jpg

Nu gieten met 2 componenten rubber (draag altijd veiligheid spullen die 2 componenten blijft rommel)

stuurhoes6.jpg

Nadat het rubber is uitgehard is dit het resultaat.

stuurhoes4.jpg

En even kijken hoe het staat.

stuurhoes5.jpg

Ik vind het goed zo, nog een voor de andere zijde dan weer verder met de instrumenten.

Gr
Dirk
 
Super Dirk, mooie uitleg van de rubber hoes voor de stuurknuppel. sdfkkjskng
( En handig voor de autobouwers onder ons)

Fred
 
Wat je allemaal niet kunt doen met rotzooi. Prima oplossing. Je had hem ook nog beweegbaar kunnen maken door een kogeltje (kraaltje) met daaraan een staafje in je compositie te plaatsen en daar dan het rubber overheen.
 
Hoi mensen,

Lightning,
De stuurknuppel blijft beweegbaar door het rubber de pin was alleen voor het gieten vast gezet.

Nog een kleine update,

dash7.jpg

dash6.jpg

Wat lopen rommelen met zef gemaakte schakelaartjes ook de stuurhoes bevestigd en nog meer vezel aangebracht :).

dash8.jpg

Zoals je ziet heb ik het ook alvast een aluminium kleurtje gegeven daar dit de ondergrond is zal nu proberen wat verouderings technieken op toe te passen
Zal de eerste keer zijn dus is voor mij ook een gewaagd klusje.

Gr
Dirk
 
knappe dinges weeral dirk ik volg dit draadje met plezier leer elke keer weer iets bij 8)
 
Als ik je een advies mag geven koop een doosje weathering poeder van Tamiya. Zitten 3 kleurtjes in, Ik heb zilver, gun metal en roest. Opbrengen met een soort wattenstokje. Werkt perfect. Kan niet fout gaan.
 
He Lightning,

Bedankt voor de tip ga morgen gelijk eens kijken.

Gr
Dirk
 
Hoi mensen,

Na een vreselijk mislukt paneel (na de tweede lag lak ging de onderste reageren zelfs het plastic loste deels op :( :wacko::tongue: ).
Paneel weggegooid en op nieuw ook maar meteen anders de eerste beviel mij toch ook niet helemaal.

En dit heb ik er nu van gemaakt.

dash11.jpg

dash10.jpg

Eerst de panelen uitgetekend waar alles moet komen.

dash14.jpg

Alle schakelaars gemaakt van stukjes styreen de stuurknuppel heb ik gemaakt van een motorfiets handgreep.

dash15.jpg

dash12.jpg

En het resultaat tot zover een stuk beter vind ik, andere zijde hoes net gemonteerd moet nog een kleurtje krijgen en de de verlichting weer plaatsen.

Tot de volgende keer

Gr
Dirk
 
Laatst bewerkt:
Je bent een kei man,dat zeg ik recht uit het hart wat een mooie update hier weer.
 
Ha Dirk,
Dat is ****. Had ik ook met de Yamato. Allemaal rimpels. Dan ga je weer naar af. Het heeft je wel een nieuw paneel opgeleverd dus elk nadeel heb zijn voordeel. Wie zei dat ook alweer? Ziet er erg mooi uit.
 
Mooie update weer kerel , daar gaat toch wel flink wat werk in zitten voor al die details ..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan